Nekromanti OSR tankar

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
terje;n308981 said:
Verkar asballt.
Jag finner din pepp både smickrande och avskräckande! För mig känns det som en rätt rak mash up med bara lite dressing på, så ingen förväntar sig något nytt och hippt. ^^;

terje

xenomorf mystiker
DeBracy;n309003 said:
Jag finner din pepp både smickrande och avskräckande! För mig känns det som en rätt rak mash up med bara lite dressing på, så ingen förväntar sig något nytt och hippt. ^^;
Jo jag förstår att det är något du slängt ihop för att spela lite med ungarna på biblioteket och att det inte är tänkt att vara det mest nydanande revolutionerande spelet. Men, både flavour och system är så mitt i prick och dina karaktärstyper är så häftiga (nu tänker jag delvis på de du tidigare hade hittat på till Troika). Jag ska försöka lägga band på mig (i väntan på att få spela). :)

Leon

Leo carcion
Måns;n308967 said:
Alltså, jag förstår varför. Under indieeran så analyserade vi och var jäkligt teoretiska. Det är ingen lögn att påstå att det blev analt ibland. Ron Edwards var dessutom polemisk på samma sätt som Raggi. OSR:arna upplevde sig som punkare, medan vi var typ klassiska teoretiker. "Kom inte hit och analysera vår skit!"
Det är väl det vanliga när man byter "paradigm". Fast det konstiga var att Indierörelsen som jag såg det iaf aldrig riktigt identifierade sig visavis den föregående trenden, alltså Friform (play to lose, impro, ASF-scenariorna på GothCon, allt det där) utan verkade vara en respons på äldre mer traditionella spelstilar. Lustigt det där

Mogger

Hipsteranka
Leon;n309014 said:
Det är väl det vanliga när man byter "paradigm". Fast det konstiga var att Indierörelsen som jag såg det iaf aldrig riktigt identifierade sig visavis den föregående trenden, alltså Friform (play to lose, impro, ASF-scenariorna på GothCon, allt det där) utan verkade vara en respons på äldre mer traditionella spelstilar. Lustigt det där
Jag vet inte hur stort detta var utanför Skandinavien. Och här var det egentligen en annan lösning på samma frågeställning; hur får jag roligare när jag spelar? På många sätt handlade det om att sätta ord på allt det som många av oss redan hade gjort. OSR gjorde tvärtom. Eller på samma sätt som friformsscenen egentligen.