Nekromanti OSR tankar

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,857
terje;n308981 said:
Verkar asballt.
Jag finner din pepp både smickrande och avskräckande! För mig känns det som en rätt rak mash up med bara lite dressing på, så ingen förväntar sig något nytt och hippt. ^^;
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,752
Location
Demokratiska Republiken Latveria
DeBracy;n309003 said:
Jag finner din pepp både smickrande och avskräckande! För mig känns det som en rätt rak mash up med bara lite dressing på, så ingen förväntar sig något nytt och hippt. ^^;
Jo jag förstår att det är något du slängt ihop för att spela lite med ungarna på biblioteket och att det inte är tänkt att vara det mest nydanande revolutionerande spelet. Men, både flavour och system är så mitt i prick och dina karaktärstyper är så häftiga (nu tänker jag delvis på de du tidigare hade hittat på till Troika). Jag ska försöka lägga band på mig (i väntan på att få spela). :)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
7,070
Måns;n308967 said:
Alltså, jag förstår varför. Under indieeran så analyserade vi och var jäkligt teoretiska. Det är ingen lögn att påstå att det blev analt ibland. Ron Edwards var dessutom polemisk på samma sätt som Raggi. OSR:arna upplevde sig som punkare, medan vi var typ klassiska teoretiker. "Kom inte hit och analysera vår skit!"
Det är väl det vanliga när man byter "paradigm". Fast det konstiga var att Indierörelsen som jag såg det iaf aldrig riktigt identifierade sig visavis den föregående trenden, alltså Friform (play to lose, impro, ASF-scenariorna på GothCon, allt det där) utan verkade vara en respons på äldre mer traditionella spelstilar. Lustigt det där
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,087
Location
Ereb Altor
Leon;n309014 said:
Det är väl det vanliga när man byter "paradigm". Fast det konstiga var att Indierörelsen som jag såg det iaf aldrig riktigt identifierade sig visavis den föregående trenden, alltså Friform (play to lose, impro, ASF-scenariorna på GothCon, allt det där) utan verkade vara en respons på äldre mer traditionella spelstilar. Lustigt det där
Jag vet inte hur stort detta var utanför Skandinavien. Och här var det egentligen en annan lösning på samma frågeställning; hur får jag roligare när jag spelar? På många sätt handlade det om att sätta ord på allt det som många av oss redan hade gjort. OSR gjorde tvärtom. Eller på samma sätt som friformsscenen egentligen.
 
Top