Postade nedanstående grupp i en gammal tråd om gruppsammansättningar.
Detta är en utpräglad god grupp som bara går in för att hjälpa och inte för att gynna sig själv eller fanatiskt påtvinga andra sin livssyn.
*En odöd animist. (Vampyr, före detta människa. Man.)
*En levande Nekromantiker (människa, kvinna) med demonologi som sin sekundära skola.
*En krigarmagiker med spiritism som sin främsta skola. (Människa, kvinna.) Hennes kropp tillhörde ursprungligen en fiende vars odöda ande (dödsgast) nu förföljer henne.
*En krigare med goda kunskaper i Yoga. (Minotaur, man.)
*En minderårig elementarmagiker med talang på geni-nivå för eldmagi. (Människa, kvinna)
*En animist. (Råttman, man)
*En krigare (Råttman, man.) Använder förgiftade svärd, värjor och pilar.
*En Jih-Puhns Ninja (Människa, kvinna.)
De båda första är mycket mäktigare än de sex sista, i praktiken är det två olika grupper för olika typer av äventyr. Den grupp man inte spelar fungerar som allierade NPCs och ofta uppdragsgivare.
Dessa åtta hör till mina absoluta favoriter, och jag har utvecklat dem under flera år.
Nu undrar jag hur ni andra ställer er till grupper som faller långt från standardklichemallen.
Synpunkter och egna erfarenheter.
En allmän diskussion om ont och gott och sånt kan också vara intressant. Jag anser att vissa inte tycker att en nekromantiker och demonolog kan vara god, och att en vampyr inte kan vara varesig god eller animist. För min del anser jag odöda animister vara lika onaturliga som levande nekromantiker, och god eller ond beror på hur man använder sina krafter.
Edit: råkade skriva elementarmagi i stället för eldmagi på ett ställe.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by xenu on 2001-01-11 19:39.</EM></FONT></P>
Detta är en utpräglad god grupp som bara går in för att hjälpa och inte för att gynna sig själv eller fanatiskt påtvinga andra sin livssyn.
*En odöd animist. (Vampyr, före detta människa. Man.)
*En levande Nekromantiker (människa, kvinna) med demonologi som sin sekundära skola.
*En krigarmagiker med spiritism som sin främsta skola. (Människa, kvinna.) Hennes kropp tillhörde ursprungligen en fiende vars odöda ande (dödsgast) nu förföljer henne.
*En krigare med goda kunskaper i Yoga. (Minotaur, man.)
*En minderårig elementarmagiker med talang på geni-nivå för eldmagi. (Människa, kvinna)
*En animist. (Råttman, man)
*En krigare (Råttman, man.) Använder förgiftade svärd, värjor och pilar.
*En Jih-Puhns Ninja (Människa, kvinna.)
De båda första är mycket mäktigare än de sex sista, i praktiken är det två olika grupper för olika typer av äventyr. Den grupp man inte spelar fungerar som allierade NPCs och ofta uppdragsgivare.
Dessa åtta hör till mina absoluta favoriter, och jag har utvecklat dem under flera år.
Nu undrar jag hur ni andra ställer er till grupper som faller långt från standardklichemallen.
Synpunkter och egna erfarenheter.
En allmän diskussion om ont och gott och sånt kan också vara intressant. Jag anser att vissa inte tycker att en nekromantiker och demonolog kan vara god, och att en vampyr inte kan vara varesig god eller animist. För min del anser jag odöda animister vara lika onaturliga som levande nekromantiker, och god eller ond beror på hur man använder sina krafter.
Edit: råkade skriva elementarmagi i stället för eldmagi på ett ställe.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by xenu on 2001-01-11 19:39.</EM></FONT></P>