Nekromanti Otroligt dåliga bilder...

Hasse

Hero
Äntligen nån som förstått DoDs tyngd.

"Kolla bara in den as grymma och respekt ingivande draken, som någon stackare har gått och kedjat fast i DoD6 boken"

Tja vad ska jag säga, inte dåligt att lyckas kedja fast en drake i DoD6-reglerna. ;-)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Lägg av

Du borde skilja på att jag inte angripit Bergting personligen, jag har kommenterat att en del av hans verk inte håller den höga klass jag förväntade mig

"Kommentarer" av den kalibern är säkert till stor nytta för Peter, tror du inte det? Det är en viss skillnad på "jag tycker att ankan i DoD4 såg bättre ut än den i DoD6" och "dina bilder är ren skit". Jag vet att du inte kommit med något av ovanstående påståenden, de ska bara ge min bild av skillnaden i att uttrycka sig. Och med ditt ordval så är budskapet som jag tolkar det att bilderna är skit. Även om du inte hyser agg mot Peter personligen så är det allt annat än angenämt att få höra sådana totalsågningar av ens arbete, och det gäller de flesta människor. För min del får du tycka vad du vill om Peters bilder, jag reagerade på ditt sätt att uttrycka dig, vilket saknade all smidighet och var ytterst oproffesionellt.

Jag har inte sagt att alla bilder är dåliga utan just ett par av teckningarna i boken.

Jag tror inte att jag har påstått något annat, rätta mig om jag har fel.

Ta det för vad det är, läg inte in massa annat i det

Jag tar det för vad det är, nämligen väldigt dålig stil. Vad jag har kritiserat dig för utöver det får du gärna berätta för mig.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É

Nerosuferoth

Swordsman

När man gör material för allmän konsumtion är negativ kritik och även rent skitsnack något man tyvärr får ta men kan man inte ta det så bör man behålla sina verk för sig själv.

Jag har inte hävdat att det är fel att kritisera Peters bilder, naturligtvis kan inte alla tycka om dem, och jag påstår inte heller att SKIN69's åsikt är obetydlig bara för att den är negativ, men SÄTTET han förmedlar sin åsikt på är verkligen dåligt. Det är anledningen till mitt mothugg. Jag är inte intresserad av ett personligt bråk med SKIN69, jag utnyttjar bara min rätt att på detta allmänna forum tycka att han/hon just i den här frågan handlade fel.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Nej, e de sant???

Jag vet inte det, jag tycker personligen det är rätt coolt även om det inte är purälviskt.

Daniel "Warduke" Schenström

DanielSchenström

Swashbuckler

"jag utnyttjar bara min rätt att på detta allmänna forum tycka att han/hon just i den här frågan handlade fel"

Tyvärr har han väl rätt att uttrycka sig också. Eller tyvärr och tyvärr. Iofs brukar sitemästarna och andra vara duktiga på att påpeka att det inte är en rätt utan ett privilegium.

Fria åsikter åt alla!

Azagthoth

Myrmidon

Citerar lite ur reglerna (som alla antas ha antagit som skriver på forumen):

Att ha tillgång till forumen är inte en rättighet, det är ett privilegium.

'nuff said.

/Azagthoth

Hasse

Hero
Re: *Suck*

Kunde inte låta bli. ;-)

Annars håller jag med dig den bilden är grym.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Rickard

Urverk speldesign

<EM>Alver är små pubisar som saknar skäggväxt, hår växt för den delen oxå, ja förutom på skallen & *pip*.</EM>
En spelare frågade faktiskt sin SL om alver hade hår på snoppen.. SL svarade faktiskt inte på frågan utan bara satte ett minus.

/[color:green]Han</font color=green> som faktiskt, den här gången, inte var den spelaren

SKIN69

Warrior
Re: De va då helvete...

..vad du svär pojk.. :]
Anledningen till flinet, tror jag iallafall, var din oerhörda stavning av oprofessionellt

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

SKIN69

Warrior
Re: De va då helvete...

..vad du svär pojk.. :]
Anledningen till flinet, tror jag iallafall, var din oerhörda stavning av oprofessionellt (nu stavar jag säkert fel själv bara för de, man fungerar inte som man skall innan lunch)

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Va fan e de...

Samtidigt satt jag hemma och funderade på hur många gånger man sagt att diverse pojkband och filmer suger. Någon form av kritik är det om än väldigt omotiverad. :)

Om man vill vara lite grov...

Alltså, jag har verkligen gått och väntat på att någon skall skriva nånting här om att "smaken är som baken". Men nu fick jag ju göra det själv, om det alls skulle bli läst.

Är alla här så otroligt mycket mer sofistikerade än
Oswald Cobblepot?

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren

Blasphemy

Swashbuckler
Såja såja.. nu tar vi det bara det lilla lugna här

Anledningen till mitt flin var inte att jag inte gillar Bergtings bilder. Ej heller din stavning av Professionell. Utan jag var bara tvungen att flina åt ditt krystade utbrott. Det var en smula småroligt tyckte jag.
För det första så är jag INTE en professionell bild/konst kritiker, jag delger endast min åsikt om att jag tycker att bilderna är mycket dåliga. Och jag sträcker mig till och med långt nog att säga att bilderna suger. Men som sagt.. det är endast min åsikt.
Och visst måste man få klaga på de tecknare som man tycker gör dåligt ifrån sig. Särskilt eftersom Bergting har gjort tonvis med snygga bilder. Men det känns som om han hamnade i Jarla - Altors Baksida kreativiteten när han gjorde bilderna till nya Drakar och Demoner. Men men...

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna

Weatherman

Hero

Taskig SL... Man borde få veta hur man ser ut även om det inte är HELT vidkommande för spelandet.

Vilket påminner mig om denna situation (Ereb)
Ankans spelare: "SL, jag har en reglefråga..."
SL: "Ja?"
AS: "Har jag skinkor?"

weatherman - en fin kille, egentligen