Jag håller inte med (OT)
När man gör material för allmän konsumtion är negativ kritik och även rent skitsnack något man tyvärr får ta men kan man inte ta det så bör man behålla sina verk för sig själv.
Jag tycker inte att man ska vara, och är inte, beredd att stillatigande ta skitsnack om till exempel mina grejer bara för att jag råkar skriva för allmän konsumtion.
Kritik, visst. Skitsnack, nej. Särskilt om jag skulle anse att de som framför skitsnacket har fel.
Jag accepterar inte skitsnack om någon talar direkt med mig, och anser inte heller att jag ska behöva huka mig i bänken och skrapa med foten om folk snackar skit på Internet om det jag gör.
Jag har aldrig skrivit på nått papper om att folk får skitsnacka om mig och mina skapelser utan att jag ska reagera, och jag känner ingen annan som har gjort det.
Som alltid, kritik, åsikter, det är alltid kul att höra. Men skitsnack tycker jag att jag har samma rätt som alla andra att slippa. Även om jag råkar skriva för allmän konsumtion.
Och jag tycker att alla andra som skriver eller, som i det fall som diskuteras, tecknar för kommersiella produkter har samma rätt att slippa skitsnack.
Jag är fullt medveten om att varken jag eller nån annan som gör saker aldrig kommer att slippa skitsnack, och att det hör till spelet. Men det betyder inte att jag måste gilla läget.
MVH
Magnus
Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se