Nekromanti Otroligt dåliga bilder...

Nerosuferoth

Swordsman
Re: tjyvar

Där håller jag inte med, jag tycker att Bergtings bilder på ett helt underbart sätt förmedlar känslan i DoD 6.

Då är vi två.

För övrigt är vi helt överens om vilken fantastisk Illustratör Bergting är.

Då är vi tre om den saken.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É

userfriendly

Warrior
...

Personligen så tycker jag att bilderna är mycket bra. De har något av en egen stil, men är knappast fula. Det viktiga, enligt mig, är att bilderna är enhetliga genom hela boken. Något som man knappast kan säga om en hel hög andra spel *host* eon *harkel*

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Lägg av

Men eftersom det här är ett öppet forum så är det väl i hans fulla rätt att tala om ifall han tycker bilderna är dåliga? Sen spelar det ingen roll hur bra kompnerade något än må vara, gillar man det inte så gör man det inte. Riotminds får ju feedback i alla fall och kan sen ta de beslut de känner ifrån folks åsikter när de väljer bland illustratörer till kommande produkter. Eftersom Bergting överlag ändå fått bra kritik så lär han dyka upp igen.

När man gör material för allmän konsumtion är negativ kritik och även rent skitsnack något man tyvärr får ta men kan man inte ta det så bör man behålla sina verk för sig själv.

Daniel "Warduke" Schenström

Runde Rolf

Swordsman
Jo...

... det är klart jag håller med! Bergting tecknar enligt mig på ett helt eget sätt som får hans bilder att vara välldigt speciella. Jag kunde nog ha köpt DoD6 enbart för bilderna och att det sen visade sig vara ett lysande spel är ju bara en slump/images/icons/wink.gif.

"Mångsidig som en plattfisk"

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag håller inte med (OT)

När man gör material för allmän konsumtion är negativ kritik och även rent skitsnack något man tyvärr får ta men kan man inte ta det så bör man behålla sina verk för sig själv.

Jag tycker inte att man ska vara, och är inte, beredd att stillatigande ta skitsnack om till exempel mina grejer bara för att jag råkar skriva för allmän konsumtion.

Kritik, visst. Skitsnack, nej. Särskilt om jag skulle anse att de som framför skitsnacket har fel.

Jag accepterar inte skitsnack om någon talar direkt med mig, och anser inte heller att jag ska behöva huka mig i bänken och skrapa med foten om folk snackar skit på Internet om det jag gör.

Jag har aldrig skrivit på nått papper om att folk får skitsnacka om mig och mina skapelser utan att jag ska reagera, och jag känner ingen annan som har gjort det.

Som alltid, kritik, åsikter, det är alltid kul att höra. Men skitsnack tycker jag att jag har samma rätt som alla andra att slippa. Även om jag råkar skriva för allmän konsumtion.

Och jag tycker att alla andra som skriver eller, som i det fall som diskuteras, tecknar för kommersiella produkter har samma rätt att slippa skitsnack.

Jag är fullt medveten om att varken jag eller nån annan som gör saker aldrig kommer att slippa skitsnack, och att det hör till spelet. Men det betyder inte att jag måste gilla läget.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Raistlin

Veteran
och alla lider av att det ser ut som två olika personer har tecknat kroppen och ansiktet.
Hmm... Förstår faktiskt vad du syftar på; huvudet/ansiktet har tunnare linjer än resten av kroppen.. Fast jag tycker faktiskt bilderna är rätt bra...
Jag stör mig av nån anledning på halvlängdsmännens långa öron men de kan väl falla under konstnärlig frihet.
Konstnärlig frihet? Från Bergtings sida? I beskrivningen på halvlängsmännen så står det att de _har_ långa spetsiga öron.. Han har alltså bara följt beskrivningen...

/Raistlin

Archer

Swashbuckler
Re: MYCKET OT

Såg att du hade titeln demon. Finns det någon ritual för att nedkalla dig ? och i så fall, hur går den till ;)

Skulle behöva en demon med attityd och stor skicklighet i att utrycka sig. ;)

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Jag håller inte med (OT)

Inte någonstans i mitt inlägg skrev jag att man stillasittande skulle ta den kritik och eller skitsnack man kan få. Precis som det är en persons rätt att tala om vad denne tycker om något är det även en rätt att försvara sig mot det.

Gränsen för vad man får säga om varandra går vid personangrepp som är straffbart enligt lag.

Daniel "Warduke" Schenström

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Håller med...

...och ibland verkar det som om detta glöms bort av de som hätskast attackerar det som produceras. Jag tänker främst på de trista debatterna kring världen Chronopia, och en del kommentarer som har fällts om Target Games under årens lopp.

Suck... tänk om alla kunde vara kompisar... ;-)

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Blasphemy

Swashbuckler
Jag tycker att Bergting är en konstnär som är "antingen eller". Antingen så är han underbart superbra, ta illustrationerna i "Gemini" exempelvis.. Några av de bästa som gjorts (om inte de bästa) till ett rollspel.
Sedan så kan du titta på "Altors Baksida", "Jarla" och Nya "Drakar och Demoner".. Och tja.. De suger enligt min mening bologny helt enkelt. Trista och stela. Bergting är allra bäst när han använder färg i sina bilder (akryl måntro)...
Bilderna tilltalar hur som helst inte mig det minsta,..

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Lägg av

Håller med... Fast då får man ju även vara beredd på motkriktik.. (är faktiskt lite imponerad över att moderatorerna inte låst tråden för övrigt)..

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna

Rosen

Myrmidon
Re: Vadå dåliga?!

<I>Vågar du smutskasta Bergtings stolta namn?</I>

Tekniskt sett, njäe. Han sa inte att Bergting inte kan göra bra bilder (tvärtom), han sa att han inte tyckte att <I>de här</I> bilderna av honom var bra. Det är viss skillnad; det sistnämnda kan jag t.o.m stå ut med själv. (-:

<I>Men Bergting målar mycket bra och jag gillar faktiskt hans stil och så han målar.</I>

Fast hans bilder i DoD6 är ritade, inte målade...

--
Åke, som inte målar alls (numera)

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Men va fan...

De suger enligt min mening bologny helt enkelt. Trista och stela.

Ja, det är sånt man vill höra. Varför inte bara säga att du inte gillar dom, stället för att säga att dom suger.

Själv tycker gillar jag Bergtings bilder, även om jag inte hade gjort det, så hade jag inte sagt att dom suger, de e så jävla Oprofisionelt...

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"