Otur att döda en trollkarl

44. Alla fåglar som ser dig bajsar på dig

45. Du kan inte äta, dricka eller borsta tänderna utan att spilla på dina kläder [jag har denna IRL]

46. Så fort du lägger ifrån dig en ägodel, så glömmer du var du har lagt den [min fru]

47. När du dukar så glömmer du alltid bestick, slevar och andra tag [min frus släkt]

48. Du får tankeviruset ”jag är fysiskt oförstörbar”

49. Dina kläder brinner upp; tar du på dig nya så brinner de också upp

50. Alla sniglar som ser dig vill vara med dig, för alltid
 
52. Du utvecklar ett beroende och måste döda nya trollkarlar varje vecka för att orka att göra andra saker. Varje gång ökar din tolerans så du måste alltid döda en trollkarl mer än förra gången för att känna dig tillfredsställd. Varje gång du dödar en trollkarl så måste du slå på oturstabellen.
 
56. En gås följer med dig vart du än går. Den är verklig, men bara du kan se den. Om du stänger in den, springer ifrån den, eller försöker döda den så kommer den att försvinna, för att dyka upp igen så fort du stannat upp en stund. Den kan hjälpa dig med saker, men det gör den aldrig.
 
57. En kort sekvens över hur du mördar magikern visas som en vision för alla magiker i trakten. De får också en slags sjätte sinne i ett par månader över var du finns någonstans.

58. Det visar sig att magikern hade två själar. Båda var magiker, så du får slå om på listan två gånger!
 
55. Du blir efterlyst som mördare och den lokala ordningsmakten kommer försöka sätta dig i fängelse i 2t6 år efter en kort men rättvis rättegång.

(Fantastiskt att det tog 50 inlägg innan det här kom upp)

59. Trollkarlen spelar bara död, han är egentligen odödlig. Han gömmer sig på din vind för att orsaka olycka för din släkt i många generationer framåt.
 
(Fantastiskt att det tog 50 inlägg innan det här kom upp)

59. Trollkarlen spelar bara död, han är egentligen odödlig. Han gömmer sig på din vind för att orsaka olycka för din släkt i många generationer framåt.

Väldigt Lovecraft!
 
60. Trollkarlens ansikte dyker upp som en tatuering på banes kropp, o alla personer som denne dödar härefter får också sina ansikten uppdykande på banens kropp
 
60. Trollkarlens ansikte dyker upp som en tatuering på banes kropp, o alla personer som denne dödar härefter får också sina ansikten uppdykande på banens kropp

Faaan vad coolt!
 
62. Där trollkarlens blod har spillts börjar det växa en vagt människolik rotgrönsak. Efter ett par veckor har den utvecklats till en identisk, fast ondskefull, kopia av dig, som kravlar upp ur marken och ställer till med jävelskap som drar ditt rykte i smutsen. Innan rovan har blivit till din onda tvilling är den fullt ätlig, men smaklös. Används gärna av kloka gummor och gubbar som ingrediens i diverse trolldrycker.
 
63. Du inandas sporer från mögelsvamp som vuxit på trollkarlen. På morgonen dagen efter vaknar du blöt, kall och jordig, som om du gått i sömnen och rullat dig i myllan. Så småningom blir din hud grå och porös, och stora blåmärken uppstår som aldrig går över. Du börjar höra träden och jorden tala, dock obegripligt för dig. Om du sover utomhus märker du att din kropp börjar skicka ut trådar som går ner i marken. Till slut bryts du sakta ner och blir ett med mycelet i jorden. Du har blivit en fullt ätbar svamp som smakar lite som kantarell och citrus vid tillagning i smör.
 
65. Du krymper en decimeter per vecka tills du blir liten som en myra.
 
66. Du blir fångad i en stor röd och vit boll. Dödandet av trollkarlen har dragit till sig uppmärksamheten från en av de mytomspunna påk-och-mån-samlarna, som kommer mata och träna dig för att du ska slåss mot andra påk-och-mån-samlares varelser.
 
67. Lies of Locke Lamora-lösningen: alla andra magiker blir jättearga på dig om du dödar en magiker, och självförsvar är inte en ursäkt.
 
Back
Top