Eftersom jag rabblat igenom alla andra regler jag ändrat så kan jag lika gärna gå igenom även det här.
Celerity ger extra defence. Det går inte att agera två gånger per SR. Eller alternativt kan man göra två grejer, fast inte slå någon två gånger utan man kanske kan försöka ta sig loss från en fasthållning eller liknande och sedan anfalla... Då tar man -3 tärningar på de grejer man gör, båda två.
Men som sagt, inga multiple actions i övrigt.
Initiativet rullas en gång i början av striden. Sedan kan det ändras, tycker jag. Och jag vill ha lite hjälp med det. Hur gör man för att få någon att tappa sitt initiativ? En grej är att om man använder dominate på någon i strid och de måste ta sig ur genom att spendera Willpower så tycker jag att de ska hamna i sist i rundan. De kan också bli stunnade innevarande runda om de var sist i den.
Det jag saknar lite i systemet är olika alternativ man kan göra i strid. I grundreglerna finns det saker som "legsweep", "clinch", "grapple", "tackle", "kick/punch". Jag har tagit bort allt sånt. Anfaller man så anfaller man, the end. Det funkar bra egentligen. Fasthållning är en grej man kan göra också, t.ex. om man vill bita någon.
Men det är lite små-trist att inte kunna göra fler grejer i en fajt, är det inte det? Så jag undrar vad man kan göra för att öka valmöjligheterna utan att det blir för mycket grejer att behöva fundera över. Det kanske går att slåss på olika sätt?
Nu är det strength man anfaller med, men det kanske går att anfalla med dexterity istället och då kanske man får nån annorlunda effekt... Säg att om man slåss med dexterity så kanske man får en högre defence men gör mindre i skada? Det skulle vara intressant, tycker jag.
Hur har ni löst det här, om ni gjort det?
Jag kommer osökt på att det fanns en grej man kunde göra om man hade högt i potence. Gobbet Rend.
Med Gobbet Rend så tar man tag i nåns muskel och sliter av den så att det sprutar blod och de får rulla courage för att inte falla ihop i en skrikande hög. Sånt är otäckt och bra.
Celerity ger extra defence. Det går inte att agera två gånger per SR. Eller alternativt kan man göra två grejer, fast inte slå någon två gånger utan man kanske kan försöka ta sig loss från en fasthållning eller liknande och sedan anfalla... Då tar man -3 tärningar på de grejer man gör, båda två.
Men som sagt, inga multiple actions i övrigt.
Initiativet rullas en gång i början av striden. Sedan kan det ändras, tycker jag. Och jag vill ha lite hjälp med det. Hur gör man för att få någon att tappa sitt initiativ? En grej är att om man använder dominate på någon i strid och de måste ta sig ur genom att spendera Willpower så tycker jag att de ska hamna i sist i rundan. De kan också bli stunnade innevarande runda om de var sist i den.
Det jag saknar lite i systemet är olika alternativ man kan göra i strid. I grundreglerna finns det saker som "legsweep", "clinch", "grapple", "tackle", "kick/punch". Jag har tagit bort allt sånt. Anfaller man så anfaller man, the end. Det funkar bra egentligen. Fasthållning är en grej man kan göra också, t.ex. om man vill bita någon.
Men det är lite små-trist att inte kunna göra fler grejer i en fajt, är det inte det? Så jag undrar vad man kan göra för att öka valmöjligheterna utan att det blir för mycket grejer att behöva fundera över. Det kanske går att slåss på olika sätt?
Nu är det strength man anfaller med, men det kanske går att anfalla med dexterity istället och då kanske man får nån annorlunda effekt... Säg att om man slåss med dexterity så kanske man får en högre defence men gör mindre i skada? Det skulle vara intressant, tycker jag.
Hur har ni löst det här, om ni gjort det?
Jag kommer osökt på att det fanns en grej man kunde göra om man hade högt i potence. Gobbet Rend.
Med Gobbet Rend så tar man tag i nåns muskel och sliter av den så att det sprutar blod och de får rulla courage för att inte falla ihop i en skrikande hög. Sånt är otäckt och bra.