Jag sitter ju med ett par rollspel på väg nu, som jag tänkt trycka. Frågan är: format?
Evolutionens Barn var ju A5. Jag tyckte det funkade helt OK. Men, vad ska jag ha till >Human och Null State?
Fördelen med A5:
- Lätt för folk att skriva ut själva i rätt storlek.
- Jättestandardiserat format.
- Spelen ser bra ut bredvid Evolutionens Barn (enhetlighet ftw).
Nackdelar med A5:
- Hemskt litet.
- Fult (ingen golden ratio här inte)
Vad finns det annars för alternativ? Jag vill ju gärna hitta ett format och hålla mig till det, just för den "enhetliga känslan" i bokhyllan =)
Kriterier för min del om jag nu ska byta från A5:
- Gyllene snittet, helst.
- Åtminstone lite större än A5, men fortfarande mindre än, säg, A4. Vanliga rollspelsböcker är alldeles för gigantiska.
- Gärna någon form av standardiserat format, så att det har ett eget namn och är hyfsat vanligt och så.
Förslag?
Evolutionens Barn var ju A5. Jag tyckte det funkade helt OK. Men, vad ska jag ha till >Human och Null State?
Fördelen med A5:
- Lätt för folk att skriva ut själva i rätt storlek.
- Jättestandardiserat format.
- Spelen ser bra ut bredvid Evolutionens Barn (enhetlighet ftw).
Nackdelar med A5:
- Hemskt litet.
- Fult (ingen golden ratio här inte)
Vad finns det annars för alternativ? Jag vill ju gärna hitta ett format och hålla mig till det, just för den "enhetliga känslan" i bokhyllan =)
Kriterier för min del om jag nu ska byta från A5:
- Gyllene snittet, helst.
- Åtminstone lite större än A5, men fortfarande mindre än, säg, A4. Vanliga rollspelsböcker är alldeles för gigantiska.
- Gärna någon form av standardiserat format, så att det har ett eget namn och är hyfsat vanligt och så.
Förslag?