Varulv Paradise Ulvtell - Kärleksnästet (Runda 2)

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
120
Tack Hägern och Brynolf för coachning ang vem som ska få mammas goa kramar. Men ni har väl bara skrivit vilka jag inte ska välja. Vem ska jag välja då?

Fjodor är inte helt grönad i min bok. Han väntar lääänge med att lämna in testet trots att han fått hjälp på traven. Så länge så att han hinner bli privat upptagen. (”Upptagen”). Om jag har fel och du är grön så ber jag dig att sia mig, Big Mama.

Big Mama är en hon, vi har inte kommit så långt än i könskorringsvetenskapen att män kan bli mammor. Om jag som döljer mig bakom är han eller hon, det kan ni fortsätta fundera på.

Jag har inte hemlighet #6, jag har #13. Impetigo, sluta slå vilt omkring dig! Sus.

Basse, vi behöver faktiskt en saxofonist. Kan du svänga förbi Öland ikväll eller senare i veckan?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,273
Location
Stockholm
N
Tack Hägern och Brynolf för coachning ang vem som ska få mammas goa kramar. Men ni har väl bara skrivit vilka jag inte ska välja. Vem ska jag välja då?

Fjodor är inte helt grönad i min bok. Han väntar lääänge med att lämna in testet trots att han fått hjälp på traven. Så länge så att han hinner bli privat upptagen. (”Upptagen”). Om jag har fel och du är grön så ber jag dig att sia mig, Big Mama.

Big Mama är en hon, vi har inte kommit så långt än i könskorringsvetenskapen att män kan bli mammor. Om jag som döljer mig bakom är han eller hon, det kan ni fortsätta fundera på.

Jag har inte hemlighet #6, jag har #13. Impetigo, sluta slå vilt omkring dig! Sus.

Basse, vi behöver faktiskt en saxofonist. Kan du svänga förbi Öland ikväll eller senare i veckan?
Alltså, nästa runda ska vi ju massmörda Vimes ganska oavsett vad som händer. Och honom ska du absolut inte använda förmågan på. Och vi får inget facit över antal röster i efterhand av Anth, så jag kan inte komma på någon du borde använda den på.

Någon?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,273
Location
Stockholm
Jag ska köra t Örebro nu, dumt nog

Röst: @Basenanji

@fjodorsenuba ska sia BM om ni inte kommer på nån annan fantastisk plan

BMs förmåga är jag osäker på. Kommer nån på nåt?

Sviten tycker jag att ni ska sätta mig i.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,248
Fjodor är inte helt grönad i min bok. Han väntar lääänge med att lämna in testet trots att han fått hjälp på traven. Så länge så att han hinner bli privat upptagen. (”Upptagen”). Om jag har fel och du är grön så ber jag dig att sia mig, Big Mama.
Fjodor ber om hjälp 22:02, får svar av @Vimes 22:52 och fjodor skickar in testet i sitt nästa inlägg 05:39. Om man går upp tidigt nog för att skicka testet den tiden så är det rätt rimligt att hinna somna innan Vimes skickar svaren. Sen bekräftar inte Anth svaret förrän han kommit online, men det kan man knappast lasta Fjodor för.

Behöver massiv hjälp ja...Inte mentala förmåga just nu att leta fram alla svar...
A: Vimes och Waterhouse
B: Ulvarna
C: Dimitri Davidoff
D: ingen, fanns inga drakar
E: Ulvarna
Skickar in quizet nu.
Vinnare av historiatestet är @fjodorsenuba!
Så, det du säger stämmer helt enkelt inte. Och att du försöker så tvivel om fjodor när alla är överens om att han borde sia dig är, som kidsen säger, sus
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,058
Om Fjodde siar BM grön så kan vi ju testa BM's förmågeanvändning.

Min skiss är såhär:

Basenanji
@Vimes
@Impetigo
@Brynolf
@Big Mama

Sidd
@Basenanji
@fjodorsenuba

Avstår:
@Sidd
@Hägerstrand

Jag och Sidd står utanför. Om Basse är ulv så ryker han, annars ryker Sidd.
Det här blir väl fel?

Teorin är väl att Basse ska ha färre röster än Sidd men att de dubblas om han är ulv och därmed ryker han?

Sidd kan ta bort en röst och är han ulv gör han förstås det för att skydda sig.

Bigmama kan potentiellt vara #3 och därmed stöka till det, troligtvis var Octa #3.

Vi har sju röster iom att Hägern och Sidd saknar röster.

Då behöver vi placera två på basse som dubblas till fyra om han är ulv och tre på Sidd

alternativt tre på basse som dubblas till sex mot fyra på Sidd

Sidd kan ju ta bort röst och få det till lika, därför behöver initiativet ligga på TVÅ Siddröster

Alltså:
”Sidd
Sidd
Basse, Basse, Sidd

Avstår, avstår”

Då ryker Sidd på knitiativäven om han plockar bort en röst förutsatt att Basse inte är ulv för då ryker Basse.

Men det säger ju inget om Sidds färg. I värsta fall röstar vi ut en bybo-Sidd.

Frpgan är om det knte bara är bättre att alla röstar Basse? Eller har jag missat nåt?

Röst: @Basenanji
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,058
N
Alltså, nästa runda ska vi ju massmörda Vimes ganska oavsett vad som händer. Och honom ska du absolut inte använda förmågan på. Och vi får inget facit över antal röster i efterhand av Anth, så jag kan inte komma på någon du borde använda den på.

Någon?
Om vi tar ut Vimes som planerat är lågflygarförmågan ointressant nästa runda.

Välj Sidd eller Hägerstrand @Big Mama det spelar inte så stor roll tror jag.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,248
Det här blir väl fel?

Teorin är väl att Basse ska ha färre röster än Sidd men att de dubblas om han är ulv och därmed ryker han?

Sidd kan ta bort en röst och är han ulv gör han förstås det för att skydda sig.

Bigmama kan potentiellt vara #3 och därmed stöka till det, troligtvis var Octa #3.

Vi har sju röster iom att Hägern och Sidd saknar röster.

Då behöver vi placera två på basse som dubblas till fyra om han är ulv och tre på Sidd

alternativt tre på basse som dubblas till sex mot fyra på Sidd

Sidd kan ju ta bort röst och få det till lika, därför behöver initiativet ligga på TVÅ Siddröster

Alltså:
”Sidd
Sidd
Basse, Basse, Sidd

Avstår, avstår”

Då ryker Sidd på knitiativäven om han plockar bort en röst förutsatt att Basse inte är ulv för då ryker Basse.

Men det säger ju inget om Sidds färg. I värsta fall röstar vi ut en bybo-Sidd.

Frpgan är om det knte bara är bättre att alla röstar Basse? Eller har jag missat nåt?

Röst: @Basenanji
Basses röster dubblas om han är ulv men nollas om han är bybo.

Vi har väl 6 röster? (och Sidd's jidderförmåga med minusröst)

Om vi ska ha upplägget där Basse åker om rösterna dubblas så är vi mer känsliga för röstjidder, om vi har upplägget där han klarar sig om de nollas så är det mindre känsligt (jag litar inte på att alla hemligheter ligger där de påstås ligga).

Tänker jag rätt?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,058
Basses röster dubblas om han är ulv men nollas om han är bybo.

Vi har väl 6 röster? (och Sidd's jidderförmåga med minusröst)

Om vi ska ha upplägget där Basse åker om rösterna dubblas så är vi mer känsliga för röstjidder, om vi har upplägget där han klarar sig om de nollas så är det mindre känsligt (jag litar inte på att alla hemligheter ligger där de påstås ligga).

Tänker jag rätt?
Det är komplicerat så jag missuppfattar dig nog lite.

Men min främsta invändning är upplägget där vi riskerar att ta ut bybo-Sidd.

Är det inte bättre att alla röstar på Basse helt enkelt? Eller är det ulvsnajp du är rädd för?

Jag har haft för mig att Basse blir immun mot utröstning om han är bybo men om rösterna nollas är det ju en annan sak. Då tycker jag vi ska lägga några röster på dig eller Sidd utöver Bassedrevet.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,058
Basses röster dubblas om han är ulv men nollas om han är bybo.

Vi har väl 6 röster? (och Sidd's jidderförmåga med minusröst)

Om vi ska ha upplägget där Basse åker om rösterna dubblas så är vi mer känsliga för röstjidder, om vi har upplägget där han klarar sig om de nollas så är det mindre känsligt (jag litar inte på att alla hemligheter ligger där de påstås ligga).

Tänker jag rätt?
Kollade reglerna nu. ”Immun mot utröstning” står det. Jag tolkar det inte som att den med näst flest röster ryker i stället.

@Anthrox om lågflygarens mål får 5 röster på dig och är bybo medan Kalle får 2 röster, kommer då ingen åka ut eller kommer Kalle åka ut?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,248
Kollade reglerna nu. ”Immun mot utröstning” står det. Jag tolkar det inte som att den med näst flest röster ryker i stället.

@Anthrox om lågflygarens mål får 5 röster på dig och är bybo medan Kalle får 2 röster, kommer då ingen åka ut eller kommer Kalle åka ut?
Det har du rätt i, jag läste det som att den nollades, men det är ju en jävla skillnad.

Om förmågan fungerar som en väktning och utröstning uteblir så spelar det ingen roll vilket det andra drevet är.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,248
Då tycker jag vi ska lägga några röster på dig eller Sidd utöver Bassedrevet.
Du tycker att jag och Sidd är ungefär jämnröda? Att jag skojbråkade lite med Waterhouse R1? Att det var spel för gallerierna när jag argumenterade för varför jag misstänkte WH till Fjodde som hade siarförmåga?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,965
Kollade reglerna nu. ”Immun mot utröstning” står det. Jag tolkar det inte som att den med näst flest röster ryker i stället.

@Anthrox om lågflygarens mål får 5 röster på dig och är bybo medan Kalle får 2 röster, kommer då ingen åka ut eller kommer Kalle åka ut?
Om första målet för utröstning av någon anledning inte kan bli utröstad så går fallet till den med näst mest röster.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,058
Du tycker att jag och Sidd är ungefär jämnröda? Att jag skojbråkade lite med Waterhouse R1? Att det var spel för gallerierna när jag argumenterade för varför jag misstänkte WH till Fjodde som hade siarförmåga?
Jag har inget direkt rödande eller grönande på nån av er. Jag har inte nagelfarit olika case eller så iom att det går så bra för byn, jag har nöjt mig med listor i huvudet på grönade och icke grönade typ. Du är icke grönad, Sidd är icke grönad, big mama VAR icke grönad fram tills alldeles nyss men det hade i fallet vi duskuterade inte varit vettigt att sätta henne i position att ryka om Basse var grön. Tvärtom paradoxalt.

Så i min bok röstar vi ut dig eller Sidd och siar den andre nästa runda. Kvittar mig lika i vilken ordning.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,248
Härliga tider! Kan vi följa planen då?

Basenanji
@Vimes
@Impetigo
@Brynolf
@Big Mama

Sidd
@Basenanji
@fjodorsenuba

Avstår:
@Sidd
@Hägerstrand

BM har redan första rösten om övriga flyttar för att följa, så hon behöver inte slösa ett inlägg på det.

Jag vet inte vem BM ska lägga förmågan på. Nästa runda är ju utröstning av Vimes ändå, så hon ska absolut inte använda den på honom eller Impe. Enda rimliga är att ta den på någon med hälften av rösterna som kan åka ut istället för Vimes om den är ulv, men det är ju snajpkänsligt som fan då.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,058
Härliga tider! Kan vi följa planen då?

Basenanji
@Vimes
@Impetigo
@Brynolf
@Big Mama

Sidd
@Basenanji
@fjodorsenuba

Avstår:
@Sidd
@Hägerstrand

BM har redan första rösten om övriga flyttar för att följa, så hon behöver inte slösa ett inlägg på det.

Jag vet inte vem BM ska lägga förmågan på. Nästa runda är ju utröstning av Vimes ändå, så hon ska absolut inte använda den på honom eller Impe. Enda rimliga är att ta den på någon med hälften av rösterna som kan åka ut istället för Vimes om den är ulv, men det är ju snajpkänsligt som fan då.
I din plan röstar vi ju ut Sidd om Basse är grön så då är ju du det enda viabla målet för @Big Mama s förmåga. Så sikta på @Hägerstrand bigmama. Men det spelar nog som sagt ingen roll iom att vi vill ta ut Vimes nästa runda.
 
Top