Varulv Paradise Ulvtell - Kärleksnästet (Runda 2)

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Tack för spel @Octagonal och @Waterhouse !

Här är sammanställningen av sviten som jag får ihop den (@fjodorsenuba eftersom du skriver Suiten på dina röster så kan jag missat någon röst när jag söker, skriv gärna Sviten: istället så är det lättare att söka. Allt är manuellt så hojta om nåt är fel)


RöstarRöstat på
Fjodorsenuba#9 Basenanji#251 Impetigo#374 Hägerstrand
Hägerstrand#11 Big Mama#125 Brynolf#521 Brynolf
Waterhouse#70 Fjodorsenuba367 Ingen#375 Hägerstrand#545 Hägerstrand#566 Big mama
Impetigo#150 Big Mama#243 Big mama#358 Hägerstrand#508 Brynolf
Basenanji#155 Fjodorsenuba#294 Fjodorsenuba#405 Ingen#456 Brynolf#457 Impetigo
Brynolf#168 Impetigo#541 Impetigo
Big mama#336 Brynolf
Octagonal #445 Brynolf#522 Brynolf
Sidd#497 Brynolf#523 Brynolf
Vimes#537 Impetigo

I så fall hade vi
Hägerstrand 1
@fjodorsenuba

Brynolf 5
@Hägerstrand
@Impetigo
@Big Mama
@Octagonal
@Sidd

Big Mama 1
@Waterhouse

Impetigo 3
@Basenanji
@Brynolf
@Vimes

Den äldsta rösten i Brynolf-Impe var lagd av @Big Mama , så då borde 3 röster på Brynolf neutraliserats. Jag antar att @Octagonal s röst försvann i och med nattmordet?

@Anthrox : När spelare röstas in i sviten vid rundans start, räknas endast de röster som då är kvar i spel, eller räknas även nattmördade/utröstade röster?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,059
Deltagare: Fyll gärna på info som jag inte tagit med här:
1. @Vimes - I sviten, claimat white knight (obekräftad) VÄKTAD!
2. @Hägerstrand
3. @Basenanji, ska röstas ut nu i r2. Om bybo blir han grönad och stannar i spel
5. @fjodorsenuba, claimat veteran (obekräftad), siade WH som ulv vilket gör honom tokgrön VÄKTAD!
7. @Sidd
8. @Big Mama, claimat lågflygare (obekräftad, kommer bekräftas eller motbevisas i slutet av r2)
9. @Brynolf, fyllesnackaren (brkräftad av basse) grön
10. @Impetigo - I sviten, claimat #4 (obekräftad) VÄKTAD!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,160
Hm, hade du varit ulv skulle du nog hållit tyst om det där va? Vad säger du om vår bigmama-plan, att försöka hänga dig?
Det är en bra plan! Nu har vi ju tagit en ulv så inte lika stressigt. Mig kan ni undvara! Impetigo: not so much!

Röst: @Sidd
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
Snyggt, långben!

Jag antar att @Octagonal s röst försvann i och med nattmordet?
Ganska hundra på att anth svarat ja på det där

Ok, så det stod 5-4. Rätt lätt då för en med fuffensförmåga att tippa balansen. Men varför? Antingen är Impe scum eller så är det någon som vill få oss att tro det osv slurk slurk.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,160
För sent och med negroni i blodet: bra plan kör på den! Jag blir ju kvar i spel om Big Mama håller sitt löfte.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,017
@Anthrox : När spelare röstas in i sviten vid rundans start, räknas endast de röster som då är kvar i spel, eller räknas även nattmördade/utröstade röster?
Alla röster som ska räknas, räknas. Du blir inte av med din röst bara för att du är nattmördad eller utröstad.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Alla röster som ska räknas, räknas. Du blir inte av med din röst bara för att du är nattmördad eller utröstad.
Okej, då skedde aktivt jidder i rösttåget på Brynolf, och inte bara passivt.

Alla får gärna kolla så att i alla fall den senast lagda rösten i min sammanställning (kolumnen längst till höger) stämmer.

@Anthrox : Följdfråga, räknas röster där man inte formaterar rösten som i reglerna (exempelvis genom att skriva ”Suiten” istället för ”Sviten”)?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
Alla röster som ska räknas, räknas. Du blir inte av med din röst bara för att du är nattmördad eller utröstad.
Så Octas röst räknades alltså.

Skrev fel förra inlägget dessutom.

5-3 stod det isåfall om Häger räknat rätt. Nu behöver vi nog börja nysta i vilka som har röst-påverkande förmågor. Dessa tre förmågor kan ha inverkat. Men en enda förmåga kan inte ha tippat balansen själv. Minst två måste det ha varit. (Eller har @Anthrox varit jävligt strikt med stavningen? Jag skymtade flera som stavade "sviten" fel tex.)

3. Du blir oberäknelig när du dricker - slumpvis kommer din röst antingen räknas dubbelt, landar på fel spelare eller inte räknas alls.
6. Du är oskuld - du kan inte bli nattmördad och dina röster räknas inte innan du har hamnat i sviten minst en gång. Varje parceremoni får du en kumulativ extra röst på dig för att hamna i sviten, tills du varit i sviten.
11. Du tjatsuper andra under bordet - du har ingen egen röst, och varje runda kan du välja en spelare att ta bort rösten från.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,017
@Anthrox : Följdfråga, räknas röster där man inte formaterar rösten som i reglerna (exempelvis genom att skriva ”Suiten” istället för ”Sviten”)?
Jag har tagit höjd för eventuella felstavningar och felformateringar och räknat rösten ändå.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
Kul att @Big Mama är kvar i spel. Det är ju dock lite nervöst att genomföra planen ändå. Big Mama KAN förstås lika gärna vara ulv och ha förmåga 13 (Eller helt enkelt ljuga om att hon har den, men mindre troligt). I så fall har hon förstås inte använt förmågan alls, utan sitter och fnissar elakt medan hela byn turas om att göra piledriver på Basse. Men jag menar, då ryker hon ju såklart härnäst, så ingen mega-ulvplan direkt.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Hm, hade du varit ulv skulle du nog hållit tyst om det där va? Vad säger du om vår bigmama-plan, att försöka hänga dig?
Eftersom den ena jag kan se som konkurrerande kandidat till @Basenanji är @Big Mama själv skulle jag gärna se att BM får 4 röster och Basse 3, så att BM åker om hen ljugit om förmågan istället för att Basse gör det.

Tyvärr är det väl för mycket jidder i rösterna för att det ska gå att genomföra.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Eftersom den ena jag kan se som konkurrerande kandidat till @Basenanji är @Big Mama själv skulle jag gärna se att BM får 4 röster och Basse 3, så att BM åker om hen ljugit om förmågan istället för att Basse gör det.

Tyvärr är det väl för mycket jidder i rösterna för att det ska gå att genomföra.
@Big Mama grönas lite av att inte ha koll på vilken runda förmågan användes, hade jag glömt att jag tänkte.
 
Top