Varulv Paradise Ulvtell - Kärleksnästet (Runda 2)

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
3. Du blir oberäknelig när du dricker - slumpvis kommer din röst antingen räknas dubbelt, landar på fel spelare eller inte räknas alls.
6. Du är oskuld - du kan inte bli nattmördad och dina röster räknas inte innan du har hamnat i sviten minst en gång. Varje parceremoni får du en kumulativ extra röst på dig för att hamna i sviten, tills du varit i sviten.
11. Du tjatsuper andra under bordet - du har ingen egen röst, och varje runda kan du välja en spelare att ta bort rösten från.
Vi vet att vi har en #6 i spel. Jag är väldigt nyfiken på om vi har en #3 och/eller en #11 också. Jag tycker att #3 och #11 kan outa sig, om ni finns.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Ja, och av att det är en ulvplan av tveksam kvalitet att bara bussa byn på Basse i det här läget.
ja, men tanken är ju som du sa att om Basse åker och är grön så ska BM ut - men R3 vill vi rösta ut Vimes istället. Med upplägget jag föreslår försvinner det steget.

Men, som sagt, jag tror inte det går att genomföra på ett säkert sätt.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
@Anthrox
”Du blir oberäknelig när du dricker - slumpvis kommer din röst antingen räknas dubbelt, landar på fel spelare eller inte räknas alls.”

När en röst slumpvis hamnar på en annan spelare, slumpas den då bland samtliga spelare eller bland aktiva drev?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Vi vet att vi har en #6 i spel. Jag är väldigt nyfiken på om vi har en #3 och/eller en #11 också. Jag tycker att #3 och #11 kan outa sig, om ni finns.
Vi måste ju ha en trea eller elva, annars skulle väl du suttit i sviten. Waterhouse kan ha ljugit om hemlighet och använt elvan för att sätta Impe i sviten (/sätta spotlight på honom), men det skulle inte räcka även om sexan också satt med röst på dig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
Vi måste ju ha en trea eller elva, annars skulle väl du suttit i sviten. Waterhouse kan ha ljugit om hemlighet och använt elvan för att sätta Impe i sviten (/sätta spotlight på honom), men det skulle inte räcka även om sexan också satt med röst på dig.
Jag räknar med att oskulden röstade på mig, och den rösten inte räknas. 4-3.
Sen kan den oberäknelige fyllskallen ha röstat på mig men rösten hamnat på Impe.
Det enda alternativet är ju att den som har #11 (alltså den riktigt ulviga förmågan) röstade på mig, och nollade en annan röst på mig.

Så om vi inte har en #3 i spel så måste ulven ha svit-röstat på mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
Jag räknar med att oskulden röstade på mig, och den rösten inte räknas. 4-3.
Sen kan den oberäknelige fyllskallen ha röstat på mig men rösten hamnat på Impe.
Det enda alternativet är ju att den som har #11 (alltså den riktigt ulviga förmågan) röstade på mig, och nollade en annan röst på mig.

Så om vi inte har en #3 i spel så måste ulven ha svit-röstat på mig.
Alltså en av de här herrarna:
@Hägerstrand
@Impetigo
@Big Mama
@Octagonal
@Sidd

Av er är det bara Häger, Octa och Sidd som inte outat förmåga, korrekt?

Är det någon av er som har hemlighet #3? Det här är ganska viktigt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
Lite av Waterhouses poster i R1 (som inte bara handlade om att försvara sig). Hittar inget som uppenbart kladdar av sig på nån.

#35 Försvarar tidigt Basses fylle-post i anmälningstråden
#59 Tycker att Vimes nästintill grönas av hemlighet10-situationen
#69 Tycker att vi borde satsa på att få in gröna lirare i sviten
#70 Svit-Röstar på Fjodor
#99 Bråkar med Basse (med en, som det påpekas, lite onödigt hård ton. Fejk-bråk?)
#120 Svarar på Big Mamas outning på ett IMO konstigt sätt. Känns skådespelat men kan också vara bara ett försök till uppmuntrande bemötande av en newbie.
#229 Vill att "siaren" Fjodde ska väktas på väg in i sviten
#229 Ifrågasätter Impe
#274 Tycker att det är bra att Vimes ska få göra nästa quizz.
#275 Tycker att Fjodor, Häger och Brynolf är grönast, Sidd och Impe är rödast.
#324 Siad och fucked. Inget han säger efter detta bör tas på något allvar.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Sen kan den oberäknelige fyllskallen ha röstat på mig men rösten hamnat på Impe.
Det var därför jag bad om förtydligande från Anthrox. Om det slumpas på hela deltagarlistan var den rösten hamnar så är det ju väldigt otroligt att den ska hamna på just Impe. Om den inte hamnar på just Impe står det istället lika (med BM som först lagda röst)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
Det var därför jag bad om förtydligande från Anthrox. Om det slumpas på hela deltagarlistan var den rösten hamnar så är det ju väldigt otroligt att den ska hamna på just Impe. Om den inte hamnar på just Impe står det istället lika (med BM som först lagda röst)
Precis. Ännu mer sannolikt i så fall att hemlighet #11 använts. Och den måste ha använts av en av de som röstade på mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
(med BM som först lagda röst)
Var det verkligen så? Det var ju många som upprepade sina svitröster mot slutet för att göra det lättöverskådligt eller vad det var. Räknas det som att de "flyttade" sina röster, och att de alltså hoppar bak i röst-ordningen? @Anthrox
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,017
@Anthrox
”Du blir oberäknelig när du dricker - slumpvis kommer din röst antingen räknas dubbelt, landar på fel spelare eller inte räknas alls.”

När en röst slumpvis hamnar på en annan spelare, slumpas den då bland samtliga spelare eller bland aktiva drev?
Samtliga spelare.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,125
Location
Oktoberlandet
@Vimes
Visst borde det blivit 2 nattmord?
Du avslöjade att du väktat Impetigo.
Var det alltså där du stoppade ett nattmord?

Stämmer detta så antingen avstod ulvarna ett nattmord (ej troligt/glöm det) eller så är Vimes och Impetigo på samma lag. Endast de två vet status på färg röd/grön.

Får vi ett Siande bekräftat på en av dem får vi alltså färg på den andra också👍

Ljuger Vimes om sin förmåga så faller teorin.

@fjodorsenuba : Sia @Vimes : så får vi färg på dessa gentlemen tack.

Ok på detta @Impetigo och övriga?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
Samtliga spelare.
I så fall kan vi nog bortse från att den oberäknelige fyllskallen inverkat på rösterna.

Jag tolkar detta som att vi har en ulv med förmåga 11 i skaran:
@Hägerstrand
@Impetigo
@Big Mama
@Octagonal
@Sidd

Och jag tror inte det är Häger eller Mama. Impe har redan outat en förmåga (men kan förstås ljuga). Jag vill veta mer om Sidd och Octa nu. Den som outar först är minst misstänkt. Vilken förmåga har ni, när skickade ni in er önskan och fick ni ert förstahandsval?

Att ulvarna får lättare att välja mål kan kvitta nu, de har redan så många gröna och/eller powerrolliga att välja bland.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,293
Location
Stockholm
@fjodorsenuba Har du skickat in quizzet? Vi har inte fått nån bekräftelse från SL.

Jag tycker definitivt att du ska sia Sidd eller Octa. Vimes kan vi ta senare, han är untouchable ändå.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,125
Location
Oktoberlandet
I så fall kan vi nog bortse från att den oberäknelige fyllskallen inverkat på rösterna.

Jag tolkar detta som att vi har en ulv med förmåga 11 i skaran:
@Hägerstrand
@Impetigo
@Big Mama
@Octagonal
@Sidd

Och jag tror inte det är Häger eller Mama. Impe har redan outat en förmåga (men kan förstås ljuga). Jag vill veta mer om Sidd och Octa nu. Den som outar först är minst misstänkt. Vilken förmåga har ni, när skickade ni in er önskan och fick ni ert förstahandsval?

Att ulvarna får lättare att välja mål kan kvitta nu, de har redan så många gröna och/eller powerrolliga att välja bland.
Jag kommer sätta alla mina slantar på att jag outar detta först😇
Frågan är bara vad byn vinner på det?
Ger vi inte ulvarna viktig info.

Är det bra för byn så gör jag det innan octa👍
 
Top