Varulv Paradise Ulvtell - Kärleksnästet (Runda 2)

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,106
Att ulvarna får lättare att välja mål kan kvitta nu, de har redan så många gröna och/eller powerrolliga att välja bland.
Nej, om Vimes är grön har vi 3-4 helt väktade bybor plus ett fritt valt väktande olus 25% väktande på återstående fördelat på (6-)7 bybor.
Då gör det stor skillnad att outa vem som är oskulden eller inte.

Om vimes inte är grön ryker han ju nästa runda.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,106
Jag kommer sätta alla mina slantar på att jag outar detta först😇
Frågan är bara vad byn vinner på det?
Ger vi inte ulvarna viktig info.

Är det bra för byn så gör jag det innan octa👍
Det är antagligen dåligt och Octa är hur som helst död så han lär inte outa.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Ja hörni, det här blev lite rörigt! Jag ser gärna att Vimes sias som Sidd är inne på. Gillar för övrigt hurvjan steppar upp i R2 så jag flyttar min röst till den som blir mest misstänkt:

RÖST: @Big Mama

Ska vi outa hemligheter? Tror att det kunde hjälpa något!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
För att jag trodde/hoppades att han var på väg in i sviten.

Tbh hade jag ingen riktig aning om hur svitomröstningen såg ut. Jag och du hade röstat på Impe. Sedan såg jag några (Häger, Octa, nån till?) som röstade på dig. Jag visste inte riktigt vilket håll det skulle gå (även om det, erkänner jag, lutade åt att du vann omröstningen) men satsade på Impetigo för att han var mitt val.
Det här är skumt tycker jag: Vimes verkar både ha koll på läget och vill väkta Impetigo, men har ändå ingen ”aning” om svitenomröstningen?

@Brynolf jag är nojjig över att Big Mama inte alls har sin hemlighet, vad kan göra mig mer säker?
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
Godmorgon snyggingar! Tänk att få stiga upp levande till en ny dag på Ulvtellet. Mördarna flåsar mig i nacken.

Kan ett ensamt första offer bli ”massmördad”? 😅

På historiska dagen klär jag ut mig till Maria Magdalena. Vem vill vara min Jesus?

Röst: @Basenanji
Snart blir jag rentvådd!

Hägerns ide om 4 på mig och 3 på Basse var genialisk men riskfylld iom att vissa röster hamnar fel medvetet eller omedvetet.

Till nästa gång vill jag Big Mama-välja Impetigo. Jag blir inte klok på dig. Vad tycker ni andra kärlekskranka om det? Vimes har blivit nämnd.

Vid sidan av: Sidd och jag Big Mama är musiker i verkliga livet och vi har konsert 19-21 ikväll. Det är därför nästan omöjligt för mig att läsa eller skriva något sista timmen. Ber om alla råd och anvisningar i god tid innan stopp ikväll.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,305
Ja, plus en av #6 och #3 också. Båda de två räcker inte (om vi bortser från den osannolika situationen att #3 röstar på mig men sedan råkar rösten hamna på Impe av alla tillgängliga spelare)
#6 och #3 räcker om 6 ligger bland Bynolfrösterna och 3 bland Imperösterna och räknas dubbelt.

Då ska @Basenanji @Vimes eller @Brynolf ha den. Att Vimes ljuger så om sin hemlighet och sen har tur för att hemligheten ska aktiveras ”rätt” känns orimligt, men @Brynolf och @Basenanji kan väl negativclaima om ni INTE har den hemligheten?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,305
Till nästa gång vill jag Big Mama-välja Impetigo. Jag blir inte klok på dig. Vad tycker ni andra kärlekskranka om det? Vimes har blivit nämnd.
Du ska inte välja @Impetigo eftersom han sitter i sviten R3 och inte kan röstas ut.

@Vimes ska ju röstas ut i R3 oavsett färg, tänker jag. Om det går att använda förmågan så en ulv åker istället för @Vimes är det ju bättre (men knappt ens det om det inte är sista ulven)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Man kan tänka sig att @Big Mama använder son förmåga på Vimes nu inför utröstningen nästa runda. Det känns spontant som ett vettigt drag. Om den går att använda på nån i sviten? Funkar det att använda lågflygarens förmåga på nån i sviten @Anthrox ?
Nej, om Vimes är bybo ska han ju bort för att stänga av massmorden.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
#6 och #3 räcker om 6 ligger bland Bynolfrösterna och 3 bland Imperösterna och räknas dubbelt.

Då ska @Basenanji @Vimes eller @Brynolf ha den. Att Vimes ljuger så om sin hemlighet och sen har tur för att hemligheten ska aktiveras ”rätt” känns orimligt, men @Brynolf och @Basenanji kan väl negativclaima om ni INTE har den hemligheten?
Ok, jag har INTE den hemligheten.

Men en oskuld på mig och en extraröst på Impe blir ändå bara 2 röster i skillnad. Det enda sättet för #3 att skifta rösterna med två steg är om den först läggs på mig men sedan slumpas till Impe.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,305
Ok, jag har INTE den hemligheten.

Men en oskuld på mig och en extraröst på Impe blir ändå bara 2 röster i skillnad. Det enda sättet för #3 att skifta rösterna med två steg är om den först läggs på mig men sedan slumpas till Impe.
Du har rätt.

Vi kan utesluta att Octa hade hemligheten och använde den illvilligt (en bybo tar ju bort en röst från motstående drev).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,152
Location
Oktoberlandet
Jag valde #5 och fick #5 som jag skrev i R1.
Det är verkligen VM i att ignorera att lösa tråden tror jag :LOL:
Jag hade anteckning om det men ville dubbelkolla då det var så självklart att du skulle ha den i snacket i anmälningstråden. Jag funderar på Big Mamas status och hur det kom sig att just hon fick nr13.

Denna gång är det verkligen VMträning i att läsa av tråd med mkt info😇
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,152
Location
Oktoberlandet
Hur funkar det med Hemligheter?

Kan @Vimes välja att INTE använda sin väktning och därmed så blir det EJ 2 nattmord?

Försvinner spelmekaniken om Vimes är ute ur spel?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,152
Location
Oktoberlandet
@Vimes
Om det nu är bäst för byn att du röstas ut så vore det bra om du steppar upp.
Du har varit typ mest frånvarande av alla i tråden och det är ovanligt för dig😇
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,305
@Anthrox om jag röstar på Åke kl 12 och sedan röstar på Åke igen kl 13 utan att hs röstat på nån annan emellan, räknas min röst ha inkommit kl 12 eller 13? Jag försöker utröna om BigMama verkligen hade utslagsröst.
Om den inte ändras av uppdatering till samma så är ju min röst på dig i #125 äldst.

Men min sammanställning är gjord manuellt, så jag hoppas att man hojtar till om det känns som att den inte stämmer. Det är dumt om vi försöker göra en facts & logic-analys och det visar sig att indatan är fel. Ska försöka dubbelkolla på lunchen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,152
Location
Oktoberlandet
Vad är bäst nu i detta läge för byn?

Att vi outar hemligheterna:
- gör att det blir klarare för byn att räkna av vad som hänt (vilket ulvarna mer vet)
-ger ulvarna rätt info så att de kan pricka rätt med nattmord
- ger Vimes-väkteri lättare bra val

Om vi inte outar:
- mer osäker by
- mer osäkrare ulvar

@Vimes
 
Top