Varulv Paris part deux - Runda 1

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag vet inte riktigt. Hägerstrand eller Brynolf. Kanske Basse.
Ja, Brynolf har ju lyst med sin frånvaro nu under kvällen iofs. Och röstläget tyder väl en del på att ulvarna är rätt nöjda med situationen.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Den enda som ville att jag gör nått är Anthrox som vill att jag går till A17. Men där gör ju inte min härold nån nytta... men det kanske kan rädda nån annan?

Tror fortfarande att vi håller på att rösta ut en bybo i Sömniga Issac (värdelös magkänsla), och om han är bybo är jag ju ett bättre alternativ då jag inte kan delta.
Men som sagt har jag inte hunnit med att bevaka spelet så jag har inget konkret att "hänga" honom vid.
Eftersom det enligt dig ändå inte blir några nattmord denna rundan spelar det väl inte så stor roll vart du skickar härolden. Men vill du flytta närmre Stradh för att kunna väkta honom framöver så är väl det gångbart med.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Helt ärligt, skulle jag av någon anledning överleva denna runda så kommer jag helt lägga brädspelet åt sidan nästa runda och följa Basses devis och fokusera på vanligt jävla varulvsspel. För nu känns allt bara kaotiskt. Dock kommer jag vara misstänksam mot de som varit passiva och de som främst hängde upp sig vid mitt korkade drag och utnyttja det för att leda om fokus.

Vimes

Kungsblå
Eftersom det enligt dig ändå inte blir några nattmord denna rundan spelar det väl inte så stor roll vart du skickar härolden. Men vill du flytta närmre Stradh för att kunna väkta honom framöver så är väl det gångbart med.
Ja. Flytta både härold och soldat till 9, tycker jag, @fjodorsenuba

Basenanji

Postd20modernist
Nä hörni jag tror att vi har löst det här.

Sömniga Isaac, Vimes och Fjodorsenuba. 🐺

Nu fäktas det vilt för att klara sig. Eller åtminstone någon.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Nä hörni jag tror att vi har löst det här.

Sömniga Isaac, Vimes och Fjodorsenuba. 🐺

Nu fäktas det vilt för att klara sig. Eller åtminstone någon.
Om jag åker ut Basse och även du är bybo så kommer jag hålla på er. Även en hängd bybo vinner med byn som någon sa. Jag förstår helt din misstanke mot mig, men den är dessvärre helt missriktad.

Basenanji

Postd20modernist
Jag är lite skraj att om ulvarna vinner genom att flytta både soldat och härold till ett område med bara soldat så lyckas de döda den spelaren.

Vad säger ni som är lite kyligare än jag?

Vimes

Kungsblå
Om jag åker ut Basse och även du är bybo så kommer jag hålla på er. Även en hängd bybo vinner med byn som någon sa. Jag förstår helt din misstanke mot mig, men den är dessvärre helt missriktad.
Ja, det ser inte bättre ut än att du ryker. Jag tycker ju som sagt att det är ett misstag och tycker genomgående att du spelat bra och tydligt bybospel. Grejen med att fastna i att du "ville spela brädspelet" var förstås en miss, men jag tycker nog resten av byn har missat att se helheten när de röstar ut dig för det. Så kan det vara ibland. GG!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det är 10 minuter kvar på rundan, ska vi dra igång ett drev på Brynolf och se vad som händer?

Vimes

Kungsblå
För övrigt! Vi är nästan uppe i 800 inlägg denna runda. Bra tryck! (och kul att gå tillbaka och analysera i R2!)