Varulv Paris part deux - Runda 2

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
-ev gå in i 17, men mindre troligt än de andra alternativen eftersom Isaac vill ha 17.
Respekterar du mig Basse <3 Jag litar faktiskt fullt ut på att du inte kommer ställa till med något och kommer låta mig ta område 17. Sen fattar jag att du inte vill bekräfta eller dementera det påståendet med tanke på att du vill skapa en större tvetydighet omkring dina drag.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Om ni läser mina poster ser ni att jag sagt att jag antingen:

-kommer stå kvar i 16 med S och H
-ev tjafsa med Fjodor i 8
-ev gå in i 17, men mindre troligt än de andra alternativen eftersom Isaac vill ha 17.
Ja, men det hjälper ju oss föga om ni båda är ulvar och ljuger tills era näsor petar på varandra :)

Basenanji

Postd20modernist
Jag har fram till idag tyckt att jag gör bäst i att hålla till i mitt start-arr och avstå från att ta områden.

Men nu så är det nog bra att mota Fjodor lite.

Eller att stanna kvar i arr 16.

Vi får se helt enkelt!

Vimes

Kungsblå
Jag får inte alls samma bild av Sidd/Basse som flera andra verkar ha, men jag vet att det är en brist i mitt spelande att jag reagerar alldeles för starkt på att saker inte stämmer och missar att ulvarna passerar under min näsa.
Utveckla!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Den som beter sig mest underligt är Fjodor. Han säger en sak, gör en annan och agerar i nästa stund på ett tredje sätt.

Jag lägger min röst på Fjodor.

Jag kommer dock hålla mina ögon på BM. Jag har inget förtroende för BM och det känns mest som BM ignorerar mig när jag försöker ställa frågor till henne om hennes tankar. Sen kanske det är så att jag är seg och hon upplever att hon besvarat mig genom svar till andra.

Vimes håller jag som grön. Han var sunt misstänksam mot mig och Brynolf i runda 1. Har försökt analyser och ställa kritiska frågor för att få fram mer information. Ser inget som gör att jag misstänker honom, ser mer någon som försöker göra allt i sin makt för att få klarhet i vilka som står på vilken planhalvar.

Anthrox faller under samma kategori som Vimes här.

Basse, jag gillar bara Basse så jag kommer gråta om han inte är bybo.

Resten är jag osäker på.

Röst: @fjodorsenuba

Feuflux

omjonasson.se
Skulle jag lita på Anthrox? Glöm det i R1 :cool:
Gissade också på att KG skulle röra på sig från Arr 1.
Flyttade in min härold till Basse för att skydda mot nattmord ifall KG kunde hoppa mer än ett steg. Något som @Feuflux fortfarande intr svarat på...

Som jag ser det så har nu KG en 2/7 chans att plocka mig denna gång i brädspelet. Jag kan bara gå ett steg med soldaten och KG kan hoppa alternativt gå 2 steg.
Men jag kan väkta Basse eller någon annan som kliver in till ett angränsande Arr till @Basenanji.

Dvs vi kan försöka välja vem som ska väktas eller så skiter vi bara i det.

Nu kommer jag försvinna till lunch. Spamma inte för mycket så jag kan läsa ikapp på 15 minuter annars så skummar jag mina taggar och gör nått konstigt val innan spelslutet.
Har varit busy hela dagen. Läser ikapp pm/tråd nu. Skrev i trådstarten R2 här att kardinaltrupper kan gå minst två steg (diskussion om hur hemliga saker borde vara för deltagarna får vi ta i eftersnacket).

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Utveckla!
Att jag har en tendens att uppmärksamma att spelare inte är ärliga mot vad de skrivit tidigare eller redan vet och sen hugga på det tills det knakar? Behöver det förklaras? Ibland hittar man ulvar på det (ex WH i paradise ulvtell, om vi ska ta det tillfälle det gått som bäst) och ganska ofta hetsar man mot bybor på det medans ulvarna är annanstans och gottar sig (ex Brynolf i VM, Stradh i MU, om vi ska ta de tillfällen jag vevat som vildast). Det (alltså att jag missar de verkliga ulvarna när jag håller på så) är en grej jag är medveten om och jag försöker vara lite mer försiktig med hur snabbt jag bestämmer mig för att någon är ulv, men jag är ändå ganska bra på att komma ihåg vad spelare skrivit tidigare så jag fortsätter att hugga på det, det blir i alla fall spelbar information.

Och nu tycker jag att @Big Mama verkar spela oärligt. Hon vet hur spel med flera röster går till, det är en nybörjarcharad.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jag läste visst inte det här ordentligt i morse, men det var inte jättestarkt motiverat. Utveckla gärna.

Och när röstläget sammanställs räknas din röst (mot en spelare) som två röster, typ som i valulv när spelare också kunde ha flera röster.

Tack för påminnelsen.
Vill ni se hur Passivt Aggressiv ser ut i bild?

10458.jpg
(Skrivet med kärlek :) )

Basenanji

Postd20modernist
Och nu tycker jag att @Big Mama verkar spela oärligt. Hon vet hur spel med flera röster går till, det är en nybörjarcharad.
This is sound and all…men jag har oerhört svårt att tänka mig att Feuflux petar in en extra ulv. Det skulle i så fall betyda att Brynolf och hans kompanjon får vetskap om tillskottet under första timmen i R1?

Big Mama

Hey! Så här va:
Det finns möjligheter att ulvarna vinner nästa runda genom att slugt ta två extra områden per ulv och pricka in nattmordet/n rätt.
MEN!
Av alla beräkningar jag gör kommer jag bara fram till att röstläget kan bli 6 mot 6 som värst för oss.
Det vore alltså bra om vi alla bybor förbereder röstposter med lite olika spelare att snabbt kunna kopiera och klistra in så fort R3 startar! För ifall det blir så att vi blivit dragna på sängen utan att veta det så måste vi ha snabbast avtryckarfingrar inför nästa runda.
OK, hur! Vad ska jag göra i början på R3?

Basenanji

Postd20modernist
09.38 skriver Feuflux att han ska lägga till Big Mama i spelet och 09.53 uppdateras startinlägget. Ganska lite tid att dels skicka PM med ulvinfo till Big Mama, dels meddela ulvarna i ulvchatten föreställer jag mig.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Japp. Öka inflytandet för by ja.
Ok, nu känner jag mig dum som tyckte du ignorera mig... Du svarade ju faktiskt på min fråga nu... Jag kanske uttryckte min frustration lite tidigt och kanske borde har mer förståelse för att du försöker läsa ikapp och hålla koll på olika trådar.

Big Mama

När skulle jag lärt mig detta menar du? Jag kan inte minnas att jag spelat något spel där en spelare haft flera röster. Men jag kan ha lite dåligt minne så påminn mig gärna.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
OK, hur! Vad ska jag göra i början på R3?
Ha en färdig text redo att kopiera och klistra in med en röst på Basse eller Isaac typ, och sen klistra in och posta så fort nästa runda startat. Om någon redan postat en röst på den ena så välj den andra.

Basenanji

Postd20modernist
Ha en färdig text redo att kopiera och klistra in med en röst på Basse eller Isaac typ, och sen klistra in och posta så fort nästa runda startat. Om någon redan postat en röst på den ena så välj den andra.
Finns det något sätskilt jag gjort som du tycker är ulvigt? Du har haft en tendens att nämna mitt namn så här ett tag nu.