Varulv Paris part deux - Runda 3

Sidd

”Bybo”
Jag gillar att jag i min panikfrenesi klämde in tre röster på fyra minuter i början på rundan innan jag började fatta att inget riktigt konstigt hade skett.
Ja det såg konstigt ut. Svårt för oss andra att tolka på nåt sätt.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det är ändå rätt grönande att Sidd paranoia-glajjar på alla, men jag hade nog hoppats på att få lite mer matnyttigt därifrån. Inte mycket aktivitet i R2 och R3 efter en mycket grön R1.

Basse sliter på som fanken nu, och det är väl rätt typiskt byboigt när en del pusselbitar äntligen börjar landa.

Häger säger smarta saker, som alltid. Kanske har lite att svara för, men in alles uppfattar jag spelet som grönt. Kanske behövs ett gräv här.

Isaac borde inte hamnat under press av ulv-Brynolf, om det inte är en avancerad ulvtaktik på gång.

Alltså, jag nöjer mig snart med att det bara var Brynolf som var ulv och att spelet bara är igång för att Feuflux vill bygga suspense.

Sysp

NNO
Sorry för dålig aktivitet idag, inte mycket att göra 😕

Nu är jag ikapp läst i alla fall och tycker det vettigaste verkar vara att rösta ut Big Mama för att ”säkra” att vi bara har en ulv kvar, tycker det är uppenbart vid det här laget att det inte blev omlottning av ulvarna (för mycket dold info som pajat spelet och ingen bybo har claimar att vara ulv) och det är ungefär lika sannolikt att BM gick in som ulv och bybo. Det viktigaste är att det är uteslutet att spelet startade med 7-3 bybo vs ulvar, det är en galen ratio med tanke på nattmorden som ju framförallt verkar nerfa väktaren till att vara platsbaserad.

Så ut med BM och sen får ni spela hem det här 6 bybor mot 1 ulv i R2 för min gula svällkropp ryker ju i natt 😄

Jag sitter med en tiebreakerröst på Sidd nu, men flyttar min röst till BM så fort vi är med på att vi vill göra så och är ok med att vaska tiebreaken (den borde inte spela nån roll i alla fall om jag inte räknat helt snett).

Sysp

NNO
Det är ju nästan sak samma var jag flyttar men jag tycker det låter dumt att jag flyttar dolt, nattmordet verkar ju gå efter priolistan istället så jag tror inte jag kan påverka det att missa genom att flytta dolt.

Min gissning är att kardinalerna flyttar efter priolistan (två namn) och försöker nå respektive måltavlas soldat, sen utförs nattmord på spelare 1 och går igenom ifall de nådde soldaten, annars görs samma koll ifall kardinaltrupp 2 nådde sitt mål. Dvs ulvar pekar inte ut distrikt att flytta till, de anger bara namn 1 och namn 2.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag kommer flytta hem igen denna runda. Det vill säga till område 18. Tar med mig båda mina pjäser.

Återkommer med övriga tankar. Jag är lite för trött och vimsig i skallen just nu för att kunna tänka klart. Men hoppas kunna säga något klokt om drygt en timme eller så.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Jag tänkte skriva att jag skickar min soldat till 14 för att jämna ut rösterna lite, men OM Sysp är ulv (jaja, jag vet) så kan han ta mitt gamla område då och ha fyra röster vid rundans start.

Om jag och @Anthrox tar 1 och 3, och @Basenanji tar valfritt område så får vi två var hos alla utom @Sysp som har tre.

Jag tror inte att det tillåter några rörelser som kan ge ett ulvpar egen majoritet om BM skulle vara grön.

Sysp

NNO
Jag tänkte skriva att jag skickar min soldat till 14 för att jämna ut rösterna lite, men OM Sysp är ulv (jaja, jag vet) så kan han ta mitt gamla område då och ha fyra röster vid rundans start.

Om jag och @Anthrox tar 1 och 3, och @Basenanji tar valfritt område så får vi två var hos alla utom @Sysp som har tre.

Jag tror inte att det tillåter några rörelser som kan ge ett ulvpar egen majoritet om BM skulle vara grön.
Vill du vinna som bybo måste du nog ge upp den här ”Sysp är ulv”-teorin i nåt läge 😄 Det är ju hälsosamt att vara paranoid men det är knappast möjligt att vinna utan i nåt läge chansa på att gröna nån.

Jag tror det rimligaste draget för mig är att stå kvar med allt där jag står, Anthrox borde kunna ta mitt andra område så att jag går ner på två röster om jag nu mot förmodan överlever vilket bara är möjligt ifall S+H ändå skyddar mot nattmord, ulvarna vill försöka röda mig eller jag gjorde världens move i Brynolf-utröstningen och har hittat en perfect storm av gröningar i övrigt 😄

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Vill du vinna som bybo måste du nog ge upp den här ”Sysp är ulv”-teorin i nåt läge 😄 Det är ju hälsosamt att vara paranoid men det är knappast möjligt att vinna utan i nåt läge chansa på att gröna nån.
Du var väl ulv i valulv där jag personligen hade @Anthrox som grönast på plan, så jag behåller nog teorin.

Sen betyder inte det att jag slumpar vem jag röstar på för att vem som helst kan vara ulv, men även i spel där byn vunnit finns ”tänk om jag har helt jävla fel” med olika scenarion för hur varje annan spelare är ulv kvar i bakhuvudet fram tills resultatet postats.

Det här var ju inte en post om hur någon skulle röstas ut, utan hur vi bäst skulle helgardera.

Sysp

NNO
Du var väl ulv i valulv där jag personligen hade @Anthrox som grönast på plan, så jag behåller nog teorin.

Sen betyder inte det att jag slumpar vem jag röstar på för att vem som helst kan vara ulv, men även i spel där byn vunnit finns ”tänk om jag har helt jävla fel” med olika scenarion för hur varje annan spelare är ulv kvar i bakhuvudet fram tills resultatet postats.

Det här var ju inte en post om hur någon skulle röstas ut, utan hur vi bäst skulle helgardera.
Absolut, är du ok med ovanstående flyttplan då? Den blockerar ju dig men ger ett område där till Anthrox av mina så jämnar ut röstställningen om jag eller du skulle visa sig vara ulv. Borde vara en bra riskminimering för byn?

Sysp

NNO
Den enda nackdelen till planen ovan är väl att då har jag och @Anthrox två röster var vilket gör Anthrox till ett saftigare mål och han är ju ännu grönare än vad jag är från Brynolf-röstningen och fint spel framförallt idag.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Absolut, är du ok med ovanstående flyttplan då? Den blockerar ju dig men ger ett område där till Anthrox av mina så jämnar ut röstställningen om jag eller du skulle visa sig vara ulv. Borde vara en bra riskminimering för byn?
Det tror jag, alltså:
@Anthrox tar 11 med valfri enhet
Jag tar 3 med min härold
@Sidd flyttar sin härold till 5. Om han skiter i det och står kvar får 4 ändå inte ny färg om Anths härold står kvar.
@Basenanji tar valfritt nytt territorium.

övriga håller sig på sina rutor. Korrekt?

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Det tror jag, alltså:
Jag tar 3 med min härold
@Sidd flyttar sin härold till 5. Om han skiter i det och står kvar får 4 ändå inte ny färg om Anths härold står kvar.

Eller nej @Anthrox flyttar båda sina. Jag har nog räknat bort S+H mentalt, men det är inte motbevisat.

@Sidd flyttar sin härold från 4 till 5

Basenanji

Postd20modernist
Ska vi för omväxlings skull testa lite multimodal analys?

Det här är startkartan!
IMG_1513.jpeg
Brynolf=orange, Big mama=mörkgrått, Sysp=gul, Anthrox=lila, Sidd=rosa, Hägern=grön, Isaac=ljusblå, Stradh=ljusgrön, Vimes=blå, Basse=röd

Ser ni att det vore lite märkligt om ulvarna (två eller tre) låg precis bredvid varandra?

Vad kan vi dra för slutsatser av det?

Basenanji

Postd20modernist
Dessvärre pekar den där flummiga multimodala analysen ut mig. 😬 Och Sömniga Isaac. Typ.

Men däremot tycker jag att Sidd/Anthrox/Sysp länns grönade, för inte skulle Feuflux lägga Brynolf strax bredvid?

Hägerstrand ligger i och för sig också risigt till i den där flummiga analysen.

Äh, det är väl bara puckon som går på sån där färg-teori (”Jag är en RÖD person så jag…”) eller hur var det? 😊

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Dessvärre pekar den där flummiga multimodala analysen ut mig. 😬 Och Sömniga Isaac. Typ.

Men däremot tycker jag att Sidd/Anthrox/Sysp länns grönade, för inte skulle Feuflux lägga Brynolf strax bredvid?

Hägerstrand ligger i och för sig också risigt till i den där flummiga analysen.

Äh, det är väl bara puckon som går på sån där färg-teori (”Jag är en RÖD person så jag…”) eller hur var det? 😊
Dags att skriva boken Omgiven av varulvar

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det tror jag, alltså:
Jag tar 3 med min härold

Kan Sidd bekräfta att han flyttar efter det här?