Varulv Paris part deux - Runda 4

Sidd

”Bybo”
(jag måste påminna mig själv om att ni inte kan vara ulvar tillsammans längre så det här är inte ett sånt skyddsförsök)

Varför? Jag kan inte se något ickerödande i hur Sidd röstat i R1 eller R3, så enligt den VJVS-analysen är han inte grön. Minnesbilden är att han inte varit pådrivande i dreven där ulvar blivit utröstade heller. Därför vill jag gräva.
När du funderar på min röstning tänk då på att jag spårade in mig på @Sömniga Isaac i R1.

Det har inte släppt än då jag inte ser nåt grönande spel från denne alls.

Dock så har ju fler rödande tells nu landat på Basse.

Ge din take på Anthrox Basse-gräv🙏

Basenanji

Postd20modernist
Vill bara påminna om Vimes inlägg i R2:

Hägerstrand gjorde en no show i slutet av rundan. Bestämde sig för att rösten skulle ligga på Fjodor och försvann sedan ur det hela. Om både Isaac och Fjodor är bybor känns det som ett typiskt ulvigt spel: han är nöjd med att en bybo röstas ut, men vill helst inte sitta i just det drevet. Med tanke på hur läget såg ut kunde ulven Hägerstrand ta tidig natt. Häger har ju varit borta på bröllop (oavsett fraktion!) och inte kunnat delta så mycket. Samtidigt är det lite fint att som ulv kunna smita ut och inte behöva sitta och ljuga i tråden - även efter bröllopet har Hägers deltagande varit fläckvis och lite lojt. Finns förbättringspotential under R2.

Basenanji

Postd20modernist
När Hägerstrand väl kommer in i spel i R2 skriver han det här och kolla på vilka han misstänker då:

Hägerstrand said:
Men att som @Sysp säga att jag var osynlig medans @fjodorsenuba i alla fall deltog är inte sant. Jag ifrågasatte @fjodorsenuba , @StradhLestat , @Anthroxoch @Sömniga Isaac där jag inte tyckte att deras berättelser stämde, medans Fjodde bara dribblade om sin påstådda väktarförmåga.
Fjodorsenuba, Stradh, Anthrox och Sömniga Isaac alltså.

Länk till inlägg 83 i R2

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Jojo, gräv på Sidd du, men det besvarar inte varför du inte vill gräva på Sysp? Ok, Sidd är misstänkt enligt dig, men hur kan du utesluta Sysp?

Jag tror att du vill få oss andra att börja misstänka Sidd!
Jag har som typ ensam spelare haft med Sysp på min misstankeslista sen jag påpekade att Stradh kan ha mördats i R1 istället för Vimes eftersom han var på väg att sia @Sysp. Jag har därför läst honom hårdare och tycker att jag har en bättre koll på hans poster.

…och @Hägerstrand din röst ligger på mig just nu. För du misstänker väl mig? 🙂
Det är riktigt. Din anledning till varför man inte skulle rösta på BM i förra rundan höll inte, som jag skrev när jag röstade på dig. I kombination med att du inte varit drivande i utröstningen av någon av ulvarna är det mer graverande än något jag har på någon annan just nu.

Basenanji

Postd20modernist
Jag tycker att Hägerns spel mot Big mama i R3 känns trovärdigt och jsg tycker att det grönar Hägern att han lägger en tidig röst på Big Mama.

Men nu vet vi att vi har kyliga ulvar som absolut kan offra en av sina egna. Och då det rimligare att de gör det i R3 än i R1. Så jag tror att Big Mama och Hägerns interplay är väldigt skickligt skådespelat.

Basenanji

Postd20modernist
Din anledning till varför man inte skulle rösta på BM i förra rundan höll inte, som jag skrev när jag röstade på dig.
Om vi ska vara noggranna (och det ska vi) så var jag tveksam till idén att Feuflux stoppade in en ulv i spelet. Jag såg det som mest rimligt att Feuflux gjorde det lätt för sig. Observera att jag då inte visste om att man kan läggs till användare till en PM-tråd. För övrigt var jag på BM tidigare i rundan.

Om du kan Sysp så bra, varför inte ge oss lite av den läsningen? Hur ser du på Sysp just nu?

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
När Hägerstrand väl kommer in i spel i R2 skriver han det här och kolla på vilka han misstänker då:

Fjodorsenuba, Stradh, Anthrox och Sömniga Isaac alltså.

Länk till inlägg 83 i R2
Men hördu, var det där min misstankeslista? Du menar att jag påstod att jag misstänkte Stradh när han redan var nattmördad?

Det där var ett svar på påståendet att jag, till skillnad från den salige Fjodde, varit osynlig under R1. Jag påpekade vilka spelare jag hittat saker att försöka pressa dem på under R1, medans Fjodor bara hade svarat inkonsekvent om sin väktarförmåga. Minns du det? Du var ju med och röstade ut honom för det.

Ja, jag ifrågasatte under R1 spelare som senare visat sig varit gröna. Snyggt fångat. Jag som ansträngde mig så för att mörka det.

Basenanji

Postd20modernist
Okej, nu ska jag ge er andra lite utrymme, jag vill bara säga att det som verkligen rödar Sysp i min läsning är dennes långsamma vändning mot BM igår. Sysp har förklarat det med IRL-problematik och att han tidigt aviserade att han kunde tänka sig att byta till BM, men visst det nojjar upp mig ändå.

Men, nu har jag försökt analysera R1 och vridit några varv på Hägern. Både Hägerstrand och Sysp är mina misstänkta, men nu efter analys och läsning kommer jag fram till att mest misstänkt och troligaste ulven är Hägerstrand.

Så, …

RÖST: @Hägerstrand

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Om du kan Sysp så bra, varför inte ge oss lite av den läsningen? Hur ser du på Sysp just nu?
Mina huvudsakliga skäl att misstänka Sysp
Nattmordet på Stradh som var på väg att sia honom
Kardinalens mellanlandning på honom under R3
Väldigt sen "antisnajp"-förflyttning till BM från Sidd
(ok, det här berör väl mest mig, jävla provocerat ego) försiktiga försök i starten av både R2 och R3 att säga att det är dags rösta ut mig, för att sen inte motivera det eller dreva utan mest hoppas att någon annan gör det.

Och sen, ny info som jag kom på att jag skulle kolla upp när jag skrev det här:
@Sysp verkar säker på att han ska ryka under förra rundan, men bryr sig inte om att lämna något ordentligt testamente till den här rundan. DET är om något väldigt underligt.

Okej.
Röst: @Sysp

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Japp! Och jag tror att det inte är en slump att du valde ut gröna spelare.
Och jag tror inte det är en slump att du istället låtsas att jag presenterade det som en misstankeslista, det jag inte förstår är varför du försökte få mig att börja spela i affekt när min röst redan låg på dig 😘

Sysp

NNO
Jag har lite tid nu på jobbet så jag ska sammanställa grävet jag gjorde igår kväll, läste om igen idag och blev än mer övertygad. Jag tycker det är ganska tydligt framförallt i R1 och R3 vem ulven är, det börjar bli så många bekräftat röda och gröna spelare att det blir svårt att det inte läcker signal från tidigare poster.

Sidd

”Bybo”
Jag har lite tid nu på jobbet så jag ska sammanställa grävet jag gjorde igår kväll, läste om igen idag och blev än mer övertygad. Jag tycker det är ganska tydligt framförallt i R1 och R3 vem ulven är, det börjar bli så många bekräftat röda och gröna spelare att det blir svårt att det inte läcker signal från tidigare poster.
Ge din take på Anthrox gräv om att Basse & BM är på samma fraktion. Håller den?

Sysp

NNO
Sorry att det tog en stund, jobbigt att "jobba" samtidigt på Stockholmskontoret. :D Ska åka till flyget snart och börja ta mig hemåt till kalla norden men jag hinner in ett par gånger innan deadline förhoppningsvis.

* R3 hyllar Basse Anthrox analys att det inte borde vara 7-3 från början men får det snabbt till att det betyder att BM borde vara bybo, tvärtemot vad Anthrox tycker att det borde innebära. Det är ingen som riktigt drar ens lans för att försöka försvara BM i R3 förutom Basse som åtminstone gör ett par försök innan han är den siste förutom jag som lägger sig på BM.

Det är många poster men hela diskussionen börjar med Anthrox inlägg här:

Basse planterar den här tanken redan i R2:

* Tycker det är tydligt att ulvarna kommit överens om att jobba ut Hägern, både BM och Basenanji är där och petar, påpekar och röstar i R2, R3 och Basse fortsätter nu i R4. Basse går iväg på sidospår ett tag och återvänder sen till Hägern, BM är mer konsekvent där hela tiden.

Vilka poster Basse jobbar på Hägern i? Många. Plocka upp Basses postlista och gör ett random nedslag, god chanser att få en träff.

Orkar inte? Ok då, här kommer ett gäng:
https://www.rollspel.nu/threads/paris-part-deux-runda-3.84650/post-1295708 (Basse lägger sig slutligen på BM och preppar Hägern inför R4)

* Blivande ulvbrusklassisker som "den multimodala analysen" där Feuflux plötsligt inte lottat startpositioner utan spritt ut ulvarna jämnt! Fullständigt snömos.

Sysp

NNO
Fel länk förstås till den multimodala analysen, här kommer den:

Sysp

NNO
Men vad svårt det ska vara att använda rätt länkar då. Diskussionen om Anthrox "ej 7-3 från början" startar här:

Basenanji

Postd20modernist
Okej Sysp, din poäng går fram tydligt: jag är antingen ulv eller en så sjukt dålig bybo att det är fullt rimligt att rösta ut mig nu! 😔

(Du behöver nog inte slita mer med att gräva på mig! Lägg tiden på annat! 😉)