Vad tråkigt. Jag är ledsen för att jag deltagit i att vara orsak till den upplevelsen.Jag tror jag kommer avstå att spela ulvspel ett tag då detta var klart det mest frustrerande och negativa upplevelsen jag haft hittills på forumet.
Mycket generöst av Basse att kalla mig Smygulv. Det låter listigt. Men sanningen är att jag v a r j e spel anklagas för lågflygeri. Och det med rätta för jag är nästan minst aktiv av alla. Detta har två huvudsakliga anledningar:Till framtida spel kan vi kanske tänka så här?
Om du ska fånga en KAOSULV ska du leta efter osammanhängande resonemang, ivrigt postande, många olika idéer presenteras, flitigt röstande, knäppheter och blaj.
Om du ska fånga en SMARTULV ska du leta efter frånvaron av bristande resonemang, lagom många poster, klar röd tråd, försiktiga anklagelser, att samtalet följer på annan god logik
Om du ska fånga en SMYGULV ska du leta efter inaktivitet, få röster, försiktiga resonemang, mycket ”IRL-problematik att kunna vara med”.
Trist att du känner så och hoppas du får mindre stressigt i livet och får upp orken igen. Säker på att ingen är ute efter att vara taskig och vi vill ha med dig här i Varulvsgänget.Hatten av till ulvarna, ni spelade snyggt.
Jag vill bara utnämna byn till årets sämsta by redan nu, dels på min egen miss av spelstart men sen av byns totala oförmåga att släppa något alls.
Även om det är ett spel så BÖR bybor försöka snälläsa/kommentera och våga ta ett steg tillbaka ibland. Det är inte kaosigt att försöka se spelet på ett annorlunda sätt. Och att hela tiden vänta till nästa runda är också väldigt lat av byn. Ni hade redan bestämt er att jag skulle röstas ut i R2. Varför vänta med att hitta medkumpaner till R3?
Att fortsätta bete sig illa mot någon när det inte gått som man tänkt sig kanske inte är mobbing men det är väldigt tangerande.
Vet att vi hade liknande upplevelse för någon spelare tidigare också som inte heller återvänt till spelande.
Nog för att man får ha en hel del skinn på näsan i detta spel så har jag inte upplevt liknande stampande från hela byn på det här sättet tidigare, det var inte trevligt alls, speciellt när man försöker kämpa på för byn.
Jag tror jag kommer avstå att spela ulvspel ett tag då detta var klart det mest frustrerande och negativa upplevelsen jag haft hittills på forumet.
Sen är allt bara ett spel och jag vill ha kul med er tillsammans <3
Nästa gång vet jag att jag ska säga till SL direkt att jag kliver ur istället för att försöka hjälpa byn, för den här byn förtjänade inte att jag försökt kämpa och jag tycker faktiskt ni som var bybor bör reflektera över detta och hur ni spelar i kommande spel.
En sista reflektion till dig @Feuflux är att svara på frågor ställda direkt till dig. Det var rätt irriterande att inte ens få ett pm med att det var hemlig mekanik och jag skulle hålla tyst om det eller bara bekräftande att jo visst de kan röra sig fritt, 2 steg eller 3 steg. Dold mekanik är helt okej men frustrerande, något jag också tagit till mig från de spel jag arrat. I övrigt var själva spelupplägget kul och skulle gärna spela det igen i framtiden med någon justering som du nämner själv att underlätta för dig gällande förflyttningar och kanske områdes aktivera förmågor, t.ex. 2 områden så får man en röst, 3 nattmord / sia ect.
Trevlig helg på er alla!
Vi är "The odd birds" tror jagMycket generöst av Basse att kalla mig Smygulv. Det låter listigt. Men sanningen är att jag v a r j e spel anklagas för lågflygeri. Och det med rätta för jag är nästan minst aktiv av alla. Detta har två huvudsakliga anledningar:
1. Jag har inte tid, möjlighet och lust att pausa mitt liv. Jag kan inte spela varken i simbassängen, på mitt jobb som inte har den friheten, när jag lagar mat vilket jag gör varje kväll osv. När jag sitter på T-banan (10 min på morgonen och 10 min på kvällen) så är det på telefonen som varken har bästa tangentbordet eller bläddrandet. Kastas ibland tillbaka till startsidan mitt i ett enormt välformulerat inlägg. När jag väl sätter mig på kvällen vid 20-tiden så är jag så hjälplöst efter att jag känner mig som sködpaddan mot haren i sagan. (Sköldpaddan vinner iofs i fabeln vilket jag också gjorde igår).
2. Jag har inte den analytiska förmågan, jag har ännu inte fått en enda lektion av @Antrox, står på reservplats på Skövde universitets fristående kurs i rollspeltaktik. Jag kämpar på men har mycket att lära. Jag har sällan något vettigt att komma med. Men jag är på G, sakta men säkert...
Därför kan en frånvarande Big Mama vara lika mycket ulv som bybo. Jag respekterar till fullo att denna anti-spelstil inte grönar ett dugg vilket gör att man a) har nackdelen att bli misstänkliggjord b) har fördelen att inte vara ett hot så man kan alltid klamra sig fast några rundor.
Tack Fjodde för denna synpunkt, jättetråkigt att det blev så. Drev, masspsykos, flockbeteende, häxjakt, you name it. Plötsligt har alla dragit åt ett visst håll och tycker något är skoj som inte är det för en individ. Jag är ledsen om jag bidragit till detta!Att fortsätta bete sig illa mot någon när det inte gått som man tänkt sig kanske inte är mobbing men det är väldigt tangerande.
Vet att vi hade liknande upplevelse för någon spelare tidigare också som inte heller återvänt till spelande.
Nog för att man får ha en hel del skinn på näsan i detta spel så har jag inte upplevt liknande stampande från hela byn på det här sättet tidigare, det var inte trevligt alls, speciellt när man försöker kämpa på för byn.
Jag tror jag kommer avstå att spela ulvspel ett tag då detta var klart det mest frustrerande och negativa upplevelsen jag haft hittills på forumet.
Sen är allt bara ett spel och jag vill ha kul med er tillsammans <3
Nästa gång vet jag att jag ska säga till SL direkt att jag kliver ur istället för att försöka hjälpa byn, för den här byn förtjänade inte att jag försökt kämpa och jag tycker faktiskt ni som var bybor bör reflektera över detta och hur ni spelar i kommande spel.
Jag minns ditt första spel! Men också att jag var typ den enda som försvarade dig genom hela spelet. Got Your Back!Jag, hela byns slagpåse upprepade gånger (oskyldig), försåt vad du menar. Jag har valt att kämpa vidare, kanske fåfängt, för att också visa byn att det grupptänk som byn kan fastna i, inte alltid stämmer....och andra spelar på sätt som inte matchar....men ja, jag förstår att det frestar på. Var lite tvek efter mitt första parti om jag skulle vara med mer, men körde på.
Hoppas du kommer tillbaka, och själviskt hoppas jag på att du vill vara med i Mars, när jag ska försöka SL:a.... kaos för allt och alla utlovas .P
Jag skummade igenom R2 (mest för att se om jag hade betett mig illa - det har hänt förut!) men tyckte nog inte att det var något enskilt att reagera på i tråden. Däremot har jag, med min utröstning i Bybornas hövding i färskt minne, massor av förståelse för @fjodorsenuba s frustration och allmänt osköna känsla av R2 här: nästan alla har bestämt sig för att han ska ut, och nästan ingen bryr sig om hans propåer om att funder över vad som händer i R3 när han visar sig vara bybo. Skitjobbigt ju (inte minst om man har mycket i livet runtomkring).Alla vill göra rätt utifrån sina vinstkriterier och ingen vill bli drevad själv. Jobbigt att vara den utsatta. Ingen ska känna sig mobbad. Det får vi inte glömma bort.
Vänta, är spelledaren en människa! Då tycker jag genast vi anlitar AI hädanefter för i n g e n t i n g får bli fel!Jag har ingen bra ursäkt, men du kan få lite rabblande:
- Om det kommer en massa frågor till SL så var spelmekaniken/regelverket nog inte så bra. Det här har jag redan lyft tydligare. Jag hakade lite upp mig på att inte svara på enskilda regelfrågor i PM utifrån något slags "men nu vet ju bara X om det här, det blir inte bra". Det borde som sagt inte uppstå frågor alls i ett riktigt bra spel, men jag borde förstås ha förtydligat saker i speltråden och länkat dit i PM-svar.
- Jag var stressad med jobb/privat under spelupptakt till och med slutet av runda 2 typ och släppte forumet under stora delar av dagarna. Dålig matchning med spelstart (hur ni som spelar har tid kommer jag aldrig förstå).
- Jag upplevde det inte att jag helt lät bli att svara på frågor, men jag har säkert missat något och då ber jag om ursäkt. Det var många röda kuvert/klockor uppe till höger på forumet...
- Förstår förstås att man vill ha snabba svar på regelfunderingar som påverkar hur man skriver i tråden, så en lärdom för mig och alla som ska anordna spel att vara ordentligt tillgänglig.
Hey...du fick ju en roll som du kunde säga att du hade iaf En annan satt i skiten därJag fick ju tex en skitskum roll i Mortal Combat. Inget att grina för - bara att finslipa sin argumentation bäst man kan.
Skrev Stradt i en runda som han inte skulle vara med i? Jag orkar inte gå tillbaka och titta. När får man göra det? Bara så jag vet för framtiden.När Stradh skrev i tråden var jag tvungen att stoppa allt.
Påminn mig. Jag orkar inte gå tillbaka och läsa.Hey...du fick ju en roll som du kunde säga att du hade iaf En annan satt i skiten där
Jag fick värsta skurken...och det fanns ju typ inga goda karaktärer som ingen redan varPåminn mig. Jag orkar inte gå tillbaka och läsa.
Jag skrev när basse sa att det var över. Att han gav upp som sista ulvSkrev Stradt i en runda som han inte skulle vara med i? Jag orkar inte gå tillbaka och titta. När får man göra det? Bara så jag vet för framtiden.
Lågflygarklubben tar gärna emot medlemmarMycket generöst av Basse att kalla mig Smygulv. Det låter listigt. Men sanningen är att jag v a r j e spel anklagas för lågflygeri. Och det med rätta för jag är nästan minst aktiv av alla. Detta har två huvudsakliga anledningar:
1. Jag har inte tid, möjlighet och lust att pausa mitt liv. Jag kan inte spela varken i simbassängen, på mitt jobb som inte har den friheten, när jag lagar mat vilket jag gör varje kväll osv. När jag sitter på T-banan (10 min på morgonen och 10 min på kvällen) så är det på telefonen som varken har bästa tangentbordet eller bläddrandet. Kastas ibland tillbaka till startsidan mitt i ett enormt välformulerat inlägg. När jag väl sätter mig på kvällen vid 20-tiden så är jag så hjälplöst efter att jag känner mig som sködpaddan mot haren i sagan. (Sköldpaddan vinner iofs i fabeln vilket jag också gjorde igår).
2. Jag har inte den analytiska förmågan, jag har ännu inte fått en enda lektion av @Antrox, står på reservplats på Skövde universitets fristående kurs i rollspeltaktik. Jag kämpar på men har mycket att lära. Jag har sällan något vettigt att komma med. Men jag är på G, sakta men säkert...
Därför kan en frånvarande Big Mama vara lika mycket ulv som bybo. Jag respekterar till fullo att denna anti-spelstil inte grönar ett dugg vilket gör att man a) har nackdelen att bli misstänkliggjord b) har fördelen att inte vara ett hot så man kan alltid klamra sig fast några rundor.
Bra reflektioner Vimes.Bra inlägg, @Sidd !
Jag skummade igenom R2 (mest för att se om jag hade betett mig illa - det har hänt förut!) men tyckte nog inte att det var något enskilt att reagera på i tråden. Däremot har jag, med min utröstning i Bybornas hövding i färskt minne, massor av förståelse för @fjodorsenuba s frustration och allmänt osköna känsla av R2 här: nästan alla har bestämt sig för att han ska ut, och nästan ingen bryr sig om hans propåer om att funder över vad som händer i R3 när han visar sig vara bybo. Skitjobbigt ju (inte minst om man har mycket i livet runtomkring).
Men jag tror nog att både det som var här och det som jag hamnade i förra spelet är helt rimligt på något vis, oavsett vad man tycker om det. Ibland händer det att det skrivs saker som är på och lite över gränsen i våra spel, men jag tycker det är svårt att hitta något sådant i det här spelet (eller i Bybornas hövding). Det är en sak, men det går ju inte att tänka "nä, men så många röstar redan på X, jag vill inte vara taskig, så jag röstar på Y istället". Det ändrar ju förstås inte att det är en jobbig känsla när *alla* vänder sig mot en - men jag tror risken att det blir så är en del av spelet helt enkelt.
Det jobbiga (och lite av det fina) med varulvsspel är ju att vi spelar med oss själva som insats på något vis. Det kan kosta på emotionellt ibland.
Nej det var som sagt den där obeskrivliga känslan av alla. Men jag tycker Vimes gjorde en bra reflektion som jag ska fundera på.Jag blir lite orolig att jag på något sätt har hoppat på dig? Hoppas inte det och i så fall ber jag verkligen om ursäkt! Eller var det en sorts känsla av att ”alla” valde dig som sin ulvigaste kandidat?
Jag kanske ska arrar ett lågflygargame! Ett eftertänksamhetens. En spelare i taget får prata. När alla spelare har gjort ett inlägg var så börjar det om, som schack. Man måste tänka igenom sina repliker för det dröjer till nästa chans. En replikomgång kan pågå en vecka pga bröllop, begravning, simhall och natta barn.Lågflygarklubben tar gärna emot medlemmar
Aja Baja! Bara SL får avbryta en omgång.Jag skrev när basse sa att det var över. Att han gav upp som sista ulv