Varulv Paris part deux - Spelet är le slut nu

Vimes

Kungsblå
(y)Jag kanske ska arrar ett lågflygargame! Ett eftertänksamhetens. En spelare i taget får prata. När alla spelare har gjort ett inlägg var så börjar det om, som schack. Man måste tänka igenom sina repliker för det dröjer till nästa chans. En replikomgång kan pågå en vecka pga bröllop, begravning, simhall och natta barn. :D
Vi har historiskt haft spel med inläggstak. Upplägget var att varje spelare bara får skriva ett visst antal inlägg per runda (tror 15 var det vanligaste).

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Nej det var som sagt den där obeskrivliga känslan av alla. Men jag tycker Vimes gjorde en bra reflektion som jag ska fundera på.
Usch vilken hemsk känsla och som du nämner, om jag fattar dig rätt, är den svår att skaka av sig när den satt sig. Instämmer med andra att ett spel, även ett där en stor del är att hitta vem som är motståndaren, inte får sluta i ett läge där en spelare känner sig utsatt på ett sätt som ger negativ påverkan. Trist att den känslan infann sig och hoppas du kan skaka av dig den till framtiden. Bra och modigt att du delar med dig!