Såhär ligger det till; Jag har alltid varit svag för firstperson-shooters. I början av 2000-talet så blev de dock för avancerade för min något kackiga dator, och utan möjlighet att skaffa en som var nyare så hamnade jag fullständigt ur loopen vad gäller spelvärlden överhuvudtaget i allmänhet och nyare FPS-titlar i synnerhet. De nyaste spelen jag spelat är Doom 3 och Call of Duty 2 och de är minst 4-5 år gamla. Vad som släppts efter dessa har jag noll koll på.
Så; vad har jag missat? Ska jag gå direkt på de nyaste, hetaste titlarna eller finns det spel som är ett par år gamla som är värda att kolla upp? Jag missade t.ex. Half-Life 2 eftersom jag insåg att det inte ens var lönt att försöka med den burken jag satt på då. JAg spelade med stor behållning igenom HL-serien fram till tvåan. Ska jag kolla in den eller gå vidare?
/Anders
Så; vad har jag missat? Ska jag gå direkt på de nyaste, hetaste titlarna eller finns det spel som är ett par år gamla som är värda att kolla upp? Jag missade t.ex. Half-Life 2 eftersom jag insåg att det inte ens var lönt att försöka med den burken jag satt på då. JAg spelade med stor behållning igenom HL-serien fram till tvåan. Ska jag kolla in den eller gå vidare?
/Anders