Nekromanti PC/TV-spel

solvebring

Superhero
Tjenare!

Visst, det finns övriga spel...
Men jag misstänker att i dessa dagar är PC och TV-spel så populärt att det säkert skulle fungera med ett eget forum för detta?

Vad tror ni andra?
Alla andra som vill ha ett specefikt forum för detta, lägg in er röst här och gör er hörda så kanske Crew får upp ögonen.
Finns det inget intresse så tjatar jag ju ensam här i onödan...
Vad säger crew-folket själva, ni admins spelar ju spel själva t.ex. :gremwink:

Dimfrost

Special Circumstances
Det finns en uppsjö dedikerade datorspelsforum för den som vill ha mer än vad som kan erbjudas här på övriga spel-forumet, till exempel www.loading.se . Vad vi behöver är färre forum, inte fler.

/Dimfrost

Johan K

Gammal & dryg
Well, tycker som sagt att ävriga spel-forumet pasar in här. Käns som det fins en andel här på wrnu som lirar dataspel & sådant. Så det är abra att trycka in inlägget där ! :gremlaugh:

/ Johan K, som inte ser ifram emot att gå upp klockan 06.00 imorogn.

solvebring

Superhero
Men kan man inte..?

Men kan man inte..?

Som man sagt svämmar inte "övriga spel-forumet" över... Varför?
Jag tor ju att det är för att just rubriken är så lössläppt och saknar tyngd... Det blir liksom inget forum man väljer - man kanske slänger in en tråd i halvåret ungefär. Rullar ett sådant forum?
NEJ!
Men nästan varenda vätte spelar ju PC eller TV-spel, så varför inte slopa övriga spel, och just göra ett TV/PC-spelsforum?
Det tror jag vore mer vinnande än ett forum som är så blandat och oprecist att nästan ingen ens orkar göra en tråd där.

Jag säger inget om att strunta i minoriteter - för det är viktigt att INTE göra, vad är tillexempel hela rollspelsvärlden i Sverige?
Och jag vet hur mycket skräckforumet betyder för stammisarna där... Jag är själv av en minoritet, och jag älskar alla som samlas i alla underbara minoriteter för något man gillar...
MEN jag tycker att det är bättre - om det nu är "för trångt" att gynna en större majoritet istället för en mindre.

Är det ändå inte många som postar på forumet kommer ingen direkt att sakna det, och då kan man ju istället skaffa ett annat mer precist forum som går med vinst?

Och om ni nu vill få ned antalet forum så tycker jag att ni, med seriös min, borde gå igenom just Independent-forumen, bit för bit och se om det finns mer än typ tre pers som gillar och använder. Jag kanske inte har fakta att lägga på bordet, men många forum där känns som om de finns till bara för att några moderators ska kunna känna sig viktiga... ???

Till er som kanske stöter er nu - NO HARD FEELINGS!
Jag anklagar ingen, och jag säger inget specefikt till någon. Jag gillar alla jag känner och delar trådar med här, och moderatorerna har ofta gett mig mycket hjälp. Men jag tycker bara att om man skall vara seriös - ja, då ska man vara det också.

EchonCique

Hero
Nej.

Det här är en webbplats som handlar om rollspel. Det kommer inte startas upp ett explicit datorspelsforum. Om du vill diskutera datorspel finns det ett forum för det - Övriga Spel.

Om du inte är nöjd med utbudet av forum här är jag tämligen övertygad om att det finns fullgoda alternativ för dig att besöka på internet.

Och det du kallar crew heter Redaktörer och Medhjälpare här. :gremwink:

solvebring

Superhero
Re: Nej.

Okej.
Nej, jag förstår vad du menar.
Det är som du säger ett rollspelsforum.
Nu har jag i alla fall frågat, undersökt saken och fått ett svar och är då nöjd.

Varför jag, vrång som jag är, inte vill söka mig till andra forum för just det jag talar om är just för att jag älskar rollspel.nu - det är världens bästa forum, om saker jag gillar med mycket trevligt folk. :gremgrin:

Tack till alla er som är medlemmar här, moderators och admins!
:gremgrin:

solvebring

Superhero
MEN! [OT]

MEN!

Ja, Yyy, sorry, men ja - ännu ett "Men"...
Ni talar om att forumet har dåligt med plats, och jag säger fortfarande:
Är alla dessa independent-forum nödvändiga?
Är det bara jag som ibland undrar om de bara är skapade för skojs skull, som till exempels Snigels forum?

EchonCique

Hero
Re: MEN! [OT]

Nu vet jag inte vad du menar med 'vi' angående forumfrågan. Det är väl känt att det är många heta åsikter huruvida vi skall ha mer eller mindre antal forum. I slutändan landar det ändå på mitt bord och jag ser inget skäl till att göra några förändringar i dagsläget.

Independentforumen är en tjänst för spelskapare som önskar ha ett forum för sina spel. De tar inte upp plats på något sätt, som vi inte har att ge dem. Dessutom är de listade i botten på en vanlig användares forumlista, vilket innebär att de inte torde störa dig eller någon annan nämnvärt :gremsmile:.

solvebring

Superhero

Okej, kanske inte "ni" - men det blev så jag förde mitt språk då jag hört detta ifrån lite olika håll (alltså flera personer).

Och nu vill jag inte att någon tror att jag stör mig på dessa spelskapare som har sådana forum, det gör jag absolut inte. Jag är istället glad att så många jobbar med rollspel på eget bevåg.
Det var bara det att eftersom jag trodde ni hade dåligt med plats, kunde därför slopa dessa forum som verkar "mindre viktiga"?

Och nu har jag inte heller sagt att de ÄR mindre viktiga, utan jag bara antar, och antar också att alla dessa independent-snubbar har egen hemsida som detta kunde bedrivas på.
Men eftersom nu frågan om utrymme mer verkar vara ett rykte än sanning så ber jag tusen gånger om ursäkt och slutar därmed tjata. Nu vet jag ju hur det ligger till. :gremgrin:

(Tur att någon som Yyy talar om sanningen för mig, annars kanske jag sätter igång värsta Palme-utredningarna snart...) HAHA!

Torbjörn

Swordsman

Är alla dessa independent-forum nödvändiga?
En högst befogad fråga, om det nu är så att utrymmet är begränsat. Vissa av independentforumen verkar vara utdöda, i ett av dem skrevs senaste inlägget 2004. Independent-rollspelen må vara hur bra som helst och små mästerverk, men speciellt aktiva är inte de forumen.

Torbjörn

solvebring

Superhero

Det var just det jag misstänkte...
Men eftersom utrymmet inte är något problem så behöver vi inte tynga oss med detta. :gremwink:

Torbjörn

Swordsman

Det här är en webbplats som handlar om rollspel.
Men det diskuteras inte bara rollspel här, eller hur. Off Topic är väl ett av de mer välbesökta forumen. Däremot är det väl ett forum som besöks företrädelsevis av rollspelare. Men också rollspelare har ibland behov att diskutera annat än regelmekanism, kampanjideer och huruvida GURPS är bra eller inte. Så när vi rollspelare vill diskutera PC-spel hade man ju i så fall kunnat göra det här istället för att skuffas iväg till någon annan plats.

Torbjörn

solvebring

Superhero
Förändringar, omröstning [OT]

Se där!

Nu är mr TB inne på allt det jag menat och talat om.
Även fast vi spelar rollspel så sysslar vi ju alla med annat, och en del av det här ni ju forum för. Och eftersom många utav oss vill finna det vi gillar på rollspel.nu just för att vi älskar gemenskapen här, vore det kanske något att fundera över.
Nej, Yyy, jag har inte glömt vad du sagt, och jag förstår precis vad du menar. Men att diskutera är ju aldrig fel, - Vad är forum till för, som sagt... hehe :gremgrin:

Till crew:
När man har nya idéer till forum (eller vad som helst på sidan), kan man inte göra omröstningar då?
Säg att X medlemmar röstar, och majoriteten skulle vilja ha ett TV/PC-spelforum; (bara ett exempel)...
Vore det inte något för er att fundera över då?
Skulle inte en förfrågan till "konsumenten" underlätta?
Ni har säkert funderat på detta, kanske är det mycket jobb, inte vet jag, men det vore väl en lätt lösning så fort ni vill göra en förändring till medlemmarnas förmån.

Krille

Super Moderator

Så när vi rollspelare vill diskutera PC-spel hade man ju i så fall kunnat göra det här istället för att skuffas iväg till någon annan plats.
Fast det kan ni, på övriga spelforumet.

solvebring

Superhero
Kille Grå

Gamle, Krille!

Du påminner mig om Gandalf, och det har du alltid gjort. Så fort ett inlägg av Krille gjorts och jag läser det så är det som att höra den gamle grå trollkarlen: Vänlig, Vis, men så Envis... :gremgrin:

seinet

Swashbuckler
Re: Förändringar, omröstning [OT]

Ok, här är min åsikt angående Övriga Spel-forumet. Det finns främst till för forumskribenter som vill diskutera andra spel än just bordsrollspel, exempelvis Datorspel, Konsolspel, Figurspel, Brädspel, Kortspel... kort sagt, alla spel som inte är bordsrollspel. Dock bör det handla om rollspel i en viss mån, t.ex. Neverwinter Nights, Zelda, D&D Minis etc.

Jag vill inte att möjligheten att ta bort diskussioner om figurspel, brädspel och kortspel skall försvinna bara för att vissa hellre enbart vill diskutera datorspel och konsolspel.

/Seinet Wintermute - Tycker också att "crew" låter så fjortisaktigt när vi faktiskt har en "redaktion" som tar hand om webbplatsen.

Dimfrost

Special Circumstances

När man har nya idéer till forum (eller vad som helst på sidan), kan man inte göra omröstningar då?
Säg att X medlemmar röstar, och majoriteten skulle vilja ha ett TV/PC-spelforum; (bara ett exempel)...
Vore det inte något för er att fundera över då?
Ni har säkert funderat på detta, kanske är det mycket jobb, inte vet jag, men det vore väl en lätt lösning så fort ni vill göra en förändring till medlemmarnas förmån.
Väl underbyggda argument är en sak, och något som redaktionen alltid kan tänkas ta till sig. Rena åsikter, representerade av pollröster, är en helt annan. Det här är ingen demokrati, och det är åtminstone jag glad för.

/Dimfrost

EchonCique

Hero
Öh va?

Yyy said:
Om du vill diskutera datorspel finns det ett forum för det - Övriga Spel.
Torbjörn said:
Så när vi rollspelare vill diskutera PC-spel hade man ju i så fall kunnat göra det här istället för att skuffas iväg till någon annan plats.
Vem är det som tvingar iväg folk till andra forum för att diskutera sådant vi har ett forum för?

Rising

Vila i frid

Det hela funkar lite skumt på wrnu. Både avdelningen för "övriga spel" samt för OT var en gång kategorier som redaktionen starkt och bestämt sade att "nej, något sådant skall vi absolut inte ha, och det spelar ingen roll hur många gånger ni efterfrågar det" varje gång som någon forumit önskade sig det. Sedan, simsalabim, så kom det plötsligt både brädspel- och OT-forum; helt out of the blue, utan minsta tecken på förändrad attityd hos moderatorerna.

Så även om de inte böjer sig efter några opinionsundersökningar (vilket ibland (men inte alltid) kanske hade varit att föredra, det betygsystem som fanns på forumet ett tag var exempelvis inte efterfrågat av någon, och det var inte svårt att förstå varför) så betyder det inte att sista ordet är sagt iom att de skjutit ned ditt förslag i den här tråden. Av erfarenhet vet vi ju att när det gäller forumskategorier så införs oftare ändringar som redaktionen uttalat sig negativa mot än tvärtom.