Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
Kan du berätta mer om det för en oinvigd?Schtajner said:Conan
Kan du berätta mer om det för en oinvigd?Schtajner said:Conan
+1Schtajner said:Har fått min pdf av Blood&Treasure Complete nu och jag kan bara säga: Det här är, än så länge, kungen av retroklon/neoklon/simulacrum spel. Kombinerar simpliciteten från från Swords&Wizardry med stora delar av utbudet i 3,5 = Antagligen den mest kompletta och användarvänliga regelboken D&D genren har skådat. Det ersätter till och med D&D Rules Cycklopedia/Dark Dungeons som D&D genrens best buy för mig. Fantasy Craft är det enda jag sett som slår den här boken gällande "komplett, allt i en bok". Men det här är en OSR produkt så FC går inte riktigt att jämföra. Några småsaker skulle jag kunna klaga på men har inte läst igenom hela så noga än.
Monstersektionen har templates! Vilket är skitbra.
Någon eldsjäl skapade även snabbt ett fansupplement vid namn Heroic Lore som också inför klasser och prestigeklasser från Pathfinder omskrivna till B&T´s format. Inklusive psioniker. Kombinera detta supplement med Sorcerer Bloodlines från Dangers&Dweomers och du har Pathfinder Lite.
+1 Kan bara hålla med - har skummat igenom PDF:erna och skall beställa böckerna å det snaraste! Grymt coola grejer, påminner lite om Ravenloft, men inte lika "over the top".anth said:Halloj!
Jag tänkte tipsa om Tales of the Grotesque and the Dungeonesque (TotG&D).
Det finns en Recension på RPG.net och man kan köpa böckerna på Lulu.
Jag skaffade de två kampanjböckerna och förbannar min snålhet att jag inte köpte Adventures on Gothic Earth samtidigt.
Jag har just öppnat paketet från posten så det här är bara första intrycket, ingen recension.
TotG&D är en gotisk/Weird kampanjvärld till OSR - ni som tycker om Ravenloftvärlden kommer att älska det här.
Man klarar sig alldeles utmärkt med bara första boken, ToTG&D - men Jack W. Shear verkar hålla väldigt hög klass på sina saker så det skadar inte att köpa allt han givit ut.
Eftersom det är en kampanjbok och inte en regelbok ansåg han inte sig behöva en OGL-licens, istället använder han en Creative Commons-licens.
Han har en väldigt avslappnad inställning till regler, det här är typiskt för boken:
"Alignment: I don't generally bother with it, but feel free to write it on your Character Sheet if you like."
eller:
"Encumbrance: We will use the LotFP system for this, when I remember to check."
Jag har faktiskt köpt den här och just fått den i HC format och jag gillar den verkligen. Kanske en aning mycket kvinnliga monster med bar överkropp men mycket användbara monster till lite mer skräckiga äventyr vilket jag är väldigt förtjust i.DeBracy said:Rafael Chandler (snubben som skrev Dread som inte är jengaspelet) har petat ihop en monsterbok till OSRIC (dvs. AD&D) med grejer från sina demondrypande spel.
Håller med. Fick min i förra veckan. Men monstren är GRYMMA! Material för hela äventyr ryms i varje monsterbeskrivning. Passar perfekt i min nya über-evil värld...*muahahhaaaa*Rob said:Jag har faktiskt köpt den här och just fått den i HC format och jag gillar den verkligen. Kanske en aning mycket kvinnliga monster med bar överkropp men mycket användbara monster till lite mer skräckiga äventyr vilket jag är väldigt förtjust i.
KooltArrows of Indra is an RPG based on the original and most popular fantasy roleplaying rules; for old-school heroic fantasy adventure in a world that is exotic and at the same time highly recognizable, Inspired by the Epic Myths of India during the Age of Heroes.
Players take on the roles of brave Kshatriya warriors, disciplined yogis, temple priests, rogues or scouts, assassins of the dark goddess, magic-using Siddhis seeking the mysteries of the universe, playing humans civilized or barbaric, immortal Gandharvas or Yakshas, Vanara monkey-men or half-demonic Rakshasa; and adventure in Naga-filled jungles, fight Asura demons, visit the ruins of ancient Rakshasa empires, seek out the shining treasures of the truly massive Patala Underworld, fight duels for money or honor in the Kalari Arenas, or get caught up in the political and military intrigues of the human Bharata Kingdoms.
It’s the same heroic adventuring you know and love, but with a new and exciting environment. No anthropology, history, theology or linguistics degree required; everything you need to play heroic characters and adventure in the Bharata kingdoms is found right here in this book