Har tröttnat på den skumma alkemiska processen.....
I min spelgrupp är något som gjorts Perpetuellt Indestruktibelt, helt enkelt oförstörbart och (i fallet rutningar) ogenomträngligt (såvida vi inte talar magiska eller heliga vapen). Denna alkemiska process är oheligt dyr, för att inte säga omöjlig att få tag på. Kanske den mäktige gamle sanarimagikern som lever som eremit uppe i kraggmassivets klippvidder vet hur man gör?
Hur som helst så har jag skapat en ny Perpetuell Indestruktibilitet och döpt om den gamla till "något annat"....
Den nya alkemiska processen dubblar ett föremåls brytvärde per magnitud. Förutom att brytet ökar så ökar även pansarvärdena för respektive hugg, kross och stick med ett poäng per magnitud.
Ett enkilos svärd med 10 i bryt får således (med en magnitud 3 process) ett brytvärde av 40 (nej, det dubblas inte exponentiellt). Har man väl använt en alkemiskt process på ett föremål går det inte att behandla det aktuella föremålet igen om man inte först tar bort den gamla.
En armskena med bryt 10 och (för enkelhetens skull) 10 i alla pansarvärden får (med en magnitud 2 Perpetuell Indestruktibilitet) 20 i bryt och 12 i alla pansarvärden.
ja, så funkar det i våran spelgrupp iaf
slut, frågor, reflektioner, flaming?
Sen att det inte är troligt att mina spelare NÅGONSIN skulle komma över ett mer "highpower item" behandlat med ovanstående process på någon magnitud högre än 1 ör osannorlikt =)
I min spelgrupp är något som gjorts Perpetuellt Indestruktibelt, helt enkelt oförstörbart och (i fallet rutningar) ogenomträngligt (såvida vi inte talar magiska eller heliga vapen). Denna alkemiska process är oheligt dyr, för att inte säga omöjlig att få tag på. Kanske den mäktige gamle sanarimagikern som lever som eremit uppe i kraggmassivets klippvidder vet hur man gör?
Hur som helst så har jag skapat en ny Perpetuell Indestruktibilitet och döpt om den gamla till "något annat"....
Den nya alkemiska processen dubblar ett föremåls brytvärde per magnitud. Förutom att brytet ökar så ökar även pansarvärdena för respektive hugg, kross och stick med ett poäng per magnitud.
Ett enkilos svärd med 10 i bryt får således (med en magnitud 3 process) ett brytvärde av 40 (nej, det dubblas inte exponentiellt). Har man väl använt en alkemiskt process på ett föremål går det inte att behandla det aktuella föremålet igen om man inte först tar bort den gamla.
En armskena med bryt 10 och (för enkelhetens skull) 10 i alla pansarvärden får (med en magnitud 2 Perpetuell Indestruktibilitet) 20 i bryt och 12 i alla pansarvärden.
ja, så funkar det i våran spelgrupp iaf
slut, frågor, reflektioner, flaming?
Sen att det inte är troligt att mina spelare NÅGONSIN skulle komma över ett mer "highpower item" behandlat med ovanstående process på någon magnitud högre än 1 ör osannorlikt =)