Nekromanti Persbrandt i the hobbit

Cybot

Mest spelbar
Persson said:
Läs artikeln här: www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article8218240.ab

Jag har inte läst boken Bilbo en hobbits äventyr. Har ingen koll på karaktärerna som är med men Persbrandt torde vara alldeles för mycket karl för att spela hobbit eller dvärg. Vilken roll tror ni att han får?
Möter de någon viking?
Tja. Han är väl lite liten för att spela Beorn (en hamnskiftare), men sen så finns det ju The Dale där hela bunten har namn inspirerade av äldre germanska (bla anglosaxiska).

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Cybot said:
Persson said:
Läs artikeln här: www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article8218240.ab

Jag har inte läst boken Bilbo en hobbits äventyr. Har ingen koll på karaktärerna som är med men Persbrandt torde vara alldeles för mycket karl för att spela hobbit eller dvärg. Vilken roll tror ni att han får?
Möter de någon viking?
Tja. Han är väl lite liten för att spela Beorn (en hamnskiftare), men sen så finns det ju The Dale där hela bunten har namn inspirerade av äldre germanska (bla anglosaxiska).
Bard Bågskytten?

Eller den girige borgmästaren?

Mr.Walker

Warrior
Om Persbrandt ska vara med i the hobbit så börjar jag tvivla på om filmen blir så bra:p

Poseur

Swashbuckler
Om Persbrandt ska vara med i the hobbit så börjar jag tvivla på om filmen blir så bra:p
Regissören är Peter Jacksson, filmen kommer inte bli bra.

/Poseur beklagar sig att del Toro hoppade av :gremfrown:

tull

Hero
Mr.Walker said:
Varför det? Persbrandt har mer på sin meritlista än beck.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Persson said:
Varför det? Persbrandt har mer på sin meritlista än beck.
Ja! Han är typ tredje bäst i Tre solar!

solvebring

Superhero
Hm, vad folk är neggiga. För det första så ja, Persbrandt är mer än Gunvald Larsson. Problemet är att vi inte kan göra annat än glättiga och kassa familjekomedier eller torftiga kriminalare i det här landet. Sånt skräp har fan bränts fast på hornhinnan. :gremwink: Vi behöver ett nytt Film-Sverige. Indeed!

För det andra är jag glad att Peter ska göra The Hobbit. Visst, Toro är grym som tusan. Fast jag gillar dem båda och har inga problem med någon av dem. Dock tycker jag det är skönt att det blir samma regissör till The Hobbit som det var till Sagan Om Ringen eftersom det ger större möjlighet till att filmerna känns enhetliga.

Vad det gäller Persbrandts roll... Tja, den här nyheten är ju inte bekräftad, varken av Persbrandt själv eller av hans agent. Med andra ord, jag tror på det den dagen påståendet blir bekräftat. ... Kan lika gärna vara en stor hög bullshit.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
solvebring said:
Problemet är att vi inte kan göra annat än glättiga och kassa familjekomedier eller torftiga kriminalare i det här landet.
Ähum.

Ping-pongkingen. Regisserad av en rollspelare, no less.

Och för tv har du t.ex. Lasermannen och Upp till kamp (jag behöver inte nämna att det finns minst en rollspelare i rollistan, va?).

solvebring

Superhero
Dante said:
solvebring said:
Problemet är att vi inte kan göra annat än glättiga och kassa familjekomedier eller torftiga kriminalare i det här landet.
Ähum.

<a target="_blank" title="" href="http://www.imdb.com/title/tt1110272/">Ping-pongkingen</a>. Regisserad av en rollspelare, no less.

Och för tv har du t.ex. <a target="_blank" title="" href="http://www.imdb.com/title/tt0465689/">Lasermannen</a> och <a target="_blank" title="" href="http://www.imdb.com/title/tt0892701/">Upp till kamp</a> (jag behöver inte nämna att det finns minst en rollspelare i rollistan, va?).
Jojo, det klart det finns undantag. Jag borde kanske ha sagt "... i majoritet...". Håller förövrigt med om att t.ex. Ping-Pongkingen är bra. Upp till kamp har jag inte sett så mycket av, ett par avsnitt bara och ja det var också bra. Lasermannen... Mja, helt okej. Fast nåväl, to the point. Det finns undantag, det gör det alltid, och jag vill göra skillnad på TV-serier och långfilm.

Fan, Film-Sverige var bättre förr (enligt mig personligen). Ta Bombi Bitt och Jag till exempel. Fast mja, den gjordes ju också för TV iof.

krank

Går ondskans ärenden
För "populär" är nämligen samma sak som "bra"...

tull

Hero
krank said:
För "populär" är nämligen samma sak som "bra"...
Ja... eftersom dina argument inte väger tyngre än vad en större majoritet tycker. Hade du varit kulturredaktör på någon relevant och inflytelserik tidning/motsvarande så hade din åsikt varit "tyngre". Men nu har du en röst och konsumenters samlade röst är större än den.

krank

Går ondskans ärenden
Persson said:
Ja... eftersom dina argument inte väger tyngre än vad en större majoritet tycker. Hade du varit kulturredaktör på någon relevant och inflytelserik tidning/motsvarande så hade din åsikt varit "tyngre". Men nu har du en röst och konsumenters samlade röst är större än den.
Jag håller inte med. Jag tycker att det är menlöst att prata om "bra" enbart utifrån försäljningssiffror; "bra" är en subjektiv bedömning och inte något som måste "slås fast" via semidemokratisk omröstning.

"Populär" är "popolär". "Bra" är "bra". Populär går att mäta. "Bra", hävdar jag, går inte att mäta. Eller ja, man kan mäta hur många som tycker X är bra, men det säger inget om "hur bra X är" eftersom det inte finns något universellt mått.

Poseur gillar inte Jackson. Jag är själv ambivalent, och tycker väl karln inte gjort några storverk direkt; SoR-filmerna sålde mest (som jag ser det) pga licens och budget. Jag tror inte heller att jag kommer att tycka att The Hobbit blir så värst spännande, del Toro tycker jag är en oerhört mycket bättre regissör med betydligt intressantare filmer under bältet.

Poseur

Swashbuckler
+1

Jag kunde verkligen inte sagt det bättre själv.

/Poseur är glad att vissa är bättre med ord än han

Snow

Swashbuckler
Toro tycker jag är en oerhört mycket bättre regissör med betydligt intressantare filmer under bältet.
Och han har gjort ett antal riktigt usla filmer också. Pans labyrint är så bra så man nästan förlåter honom. Men jag gillade Hellboy så mycket att jag gick och såg Hellboy 2 också, suck!

Om han skulle göra The Hobbit kan det lika gärna bli koskit som mannagrynspudding. Med PJ vet jag att det blir vaniljglass av högsta kvalitet.

krank

Går ondskans ärenden
Snow said:
Och han har gjort ett antal riktigt usla filmer också. Pans labyrint är så bra så man nästan förlåter honom. Men jag gillade Hellboy så mycket att jag gick och såg Hellboy 2 också, suck!
Jag har sett Cronos, The Devil's Backbone, Blade 2, Hellboy, Hellboy: Sword of Storms, Hellboy: Blood and Iron, Pan's Labyrinth och Hellboy 2. Av dem är det nog bara Cronos jag inte var helt nöjd med, men även den tycker jag faktiskt är rätt bra. Så i mina ögon är hans track record för att skapa stämningsfulla, udda filmer riktigt bra, och jag litar på att han t.om skulle förvandla den rätt trista The Hobbit till något lagom udda, på gränsen till det groteska. Ingen gör fantasyelement så bra som del Toro, tycker jag, och även om The Hobbit är mycket bättre och intressantare än Lord of the Ringstrilogin så behöver den nog ändå det där lilla extra om jag ska masa mig iväg till biosalongen.

Helt klart Beorn! Möjligtvis Bard Bågskytten, men då det skrivits att det troligtvis kommer vara en väldigt nordisk roll så föreställer jag mig genast Beorn i huvudet.

solvebring

Superhero
Äsch... Extramaterialet kommer ju ändå att vara höjdpunkten. Det är alltid det som är det bästa med storfilmer ju! =)
Ja, jag är seriös.

... Fast iof går jag ogärna på bio så att masa sig iväg dit spelar mig ingen roll.

Necross

Swashbuckler
Poseur said:
Regissören är Peter Jacksson, filmen kommer inte bli bra.
Jag kan ju bara tala för mig själva. Mina betyg på Filmtipset för respektive regissör...

Peter Jackson:
Sagan om ringen 5
Sagan om de två tornen 5
Sagan om konungens återkomst 5
Meet the Feebles 4
Svarta änglar (Heavenly Creatures) 4
Braindead 3
King Kong 2

Guillermo del Toro:
Pans labyrint 4
Hellboy: The Golden Army 2
Hellboy 1
Blade II råkade jag zappa in i förra helgen, och det var nåt alldeles förhemskt jävla illa

Så för mig gör det inte så mycket att del Toro hoppade av.