Hellboy: The Golden Army bättre än Two Towers eller ens The Frighteners?Poseur said:Men resten suger ganska fetpung enligt mig och allt Guillermo del Toro har gjort är så sjukt mycket bättre.
Enligt mig: Definitivt. De två tornen kräver att man tycker att standardfantasy är intressant, att "episka strider" är intressant, etc. Jag gäspade mig igenom de två tornen. Trilogin ger jag som helhet en trea; det är typ vanlijsmak, ganska melkglåmig sådan. Duger för en stunds underhållning, men säger inget nytt eller intressant, och ger mig egentligen ingenting som betraktare.Cybot said:Hellboy: The Golden Army bättre än Two Towers
..för mig låter det där som att tycka att Strandvaskaren är en bättre skräckfilm än Alien, för att man inte gillar rymd.krank said:Hellboy II's setting, miljöer och story kände jag hade större relevans. I mina ögon är det alltid bättre med nutid än med "medeltid", mycket mer omedelbart, identifierbart. Jag kunde identifiera mig och leva mig in mer i HB2 än i TT.
Tja, om man blir enormt avtänd av rymdsetting så till den milda grad att man inte kan tycka att saker som händer i rymdsetting blir det minsta skrämmande, så tycker jag att det är en helt acceptabel åsikt.Arfert said:..för mig låter det där som att tycka att Strandvaskaren är en bättre skräckfilm än Alien, för att man inte gillar rymd.
And Beorn it is!Draugen said:Helt klart Beorn! Möjligtvis Bard Bågskytten, men då det skrivits att det troligtvis kommer vara en väldigt nordisk roll så föreställer jag mig genast Beorn i huvudet.
Om det är 110% sant så, tja, awesome - helt klart! =)Draugen said:And Beorn it is!Draugen said:Helt klart Beorn! Möjligtvis Bard Bågskytten, men då det skrivits att det troligtvis kommer vara en väldigt nordisk roll så föreställer jag mig genast Beorn i huvudet.
Länk till nyheten.
Låt den rätte komma in, Millennium-filmerna, Svinalängorna, Masdjävlar, Om jag vänder mig om, Till det som är vackert, Snabba cash, Sånger från andra våningen, Fucking Åmål, Tjenare kungen, Fyra nyanser av brunt, om vi bara tittar på de senaste åren och inte ens tänker efter. Finns säkert många många fler.solvebring said:Jojo, det klart det finns undantag. Jag borde kanske ha sagt "... i majoritet...". Håller förövrigt med om att t.ex. Ping-Pongkingen är bra. Upp till kamp har jag inte sett så mycket av, ett par avsnitt bara och ja det var också bra. Lasermannen... Mja, helt okej. Fast nåväl, to the point. Det finns undantag, det gör det alltid, och jag vill göra skillnad på TV-serier och långfilm.Dante said:Ähum.Ping-pongkingen. Regisserad av en rollspelare, no less.solvebring said:Problemet är att vi inte kan göra annat än glättiga och kassa familjekomedier eller torftiga kriminalare i det här landet.
Och för tv har du t.ex. Lasermannen och Upp till kamp (jag behöver inte nämna att det finns minst en rollspelare i rollistan, va?).
Fan, Film-Sverige var bättre förr (enligt mig personligen). Ta Bombi Bitt och Jag till exempel. Fast mja, den gjordes ju också för TV iof.
Eftersom vi ändå börjat svänga av åt ett visst håll i ot-land i denna tråd så vill jag bara påpeka att den gode Orvar är gammal rollspelare han med.solvebring said:...Orvar Sävström...
Det visste jag inte. Kan du berätta mer?Dante said:Ping-pongkingen. Regisserad av en rollspelare, no less.
Gillar honom skarpt i Dödlig Drift.DeBracy said:Ja! Han är typ tredje bäst i Tre solar!Persson said:Varför det? Persbrandt har mer på sin meritlista än beck.
Jajjamensan. Fast gammal... Menar du som spelat länge eller som spelade förr?Organ said:Eftersom vi ändå börjat svänga av åt ett visst håll i ot-land i denna tråd så vill jag bara påpeka att den gode Orvar är gammal rollspelare han med.solvebring said:...Orvar Sävström...
/Anders
Jag menade gammal som att han spelade förr. Huruvida han fortfarande spelar rollspel eller ej har jag ingen aning om men det är intressant att du tror att han fortfarande gör det. Vad menar du förresten med "sverok-foton"? Har han setts på sverokmöten eller?solvebring said:Jajjamensan. Fast gammal... Menar du som spelat länge eller som spelade förr?Organ said:Eftersom vi ändå börjat svänga av åt ett visst håll i ot-land i denna tråd så vill jag bara påpeka att den gode Orvar är gammal rollspelare han med.solvebring said:...Orvar Sävström...
/Anders
Jag har nämligen noterat att han brukar dyka upp på lite Sverok-foton då och då, så han verkar fortfarande aktiv iaf.
Aha, okej. Ja, nu vågar jag inte svära på att han är aktiv nu, idag. Jag har dock sett honom på bilder i samband med Sverok under de senaste åren.Jag menade gammal som att han spelade förr. Huruvida han fortfarande spelar rollspel eller ej har jag ingen aning om men det är intressant att du tror att han fortfarande gör det.
Ja, precis. Frågan är bara vart jag sett bilderna. Antingen på någon sverokares Flickr eller också så var det fan i någon signaler. Tror det var någon träff med 80-talstema och skit. Hm... Ska se om jag kanske kan hitta dem igen.Har han setts på sverokmöten eller?