<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Det finns grader i helvetet, och en del är faktiskt helt OK... De fungerar som bruksföremål i alla fall.</div></div>
Öh... wut? Pulpmagasin fungerar fint som bruksföremål, och de är bokvärldens slask. Vad har det med något att göra? Menar vi helt olika saker med »dåligt papper«? Det verkar så, för:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Oldschool trådbindning av högsta kvalitet. Och det är fint bokpapper också från Munkedals pappersbruk.</div></div>
Eh, i normala fall skulle jag inte förutsätta att du skrev såhär för att du missuppfattade mig, men jag gör ett särskilt undantag, just for you. Alltså: har du ens SETT en bra trådbindning? Någonsin? Jag kan bara se två skäl att du skulle påstå något sådant om Saga; det ena är tölpaktig självförhävelse, och det andra är tölpaktig okunnighet.
For those just tuning in: nej, Saga är inte en välkonstruerad bok. Den är ganska dålig, faktiskt. Att den är bättre än många andra svenska rollspelsböcker är inte mer än, som du själv uttrycker det, grader i helvetet.
/Feliath — den som nämner Noir nu får purjostryk