Om svenska akademiker kan torpedera framtiden för ett av världens mäktigaste företag har jag valt rätt karriär.Cybot said:Svenska akademin och språkrådet agerar som en bunt idioter. Google gör vad de måste göra enligt amerikansk varumärkeslag och givetvis så måste svenska akademiker med skadeglädje i blicken göra allt de kan nu för att försöka torpedera Googles framtid som företag.
Det finns en möjlighet i alla fall. Sök på "genericide".Svarte faraonen said:Om svenska akademiker kan torpedera framtiden för ett av världens mäktigaste företag har jag valt rätt karriär.
Bara att ännu en gång konstatera att Peter Englund är bäst.Mekanurg said:Akademins ständige sekreterare förklarar läget >>>
Snarare att den svenska avundsjukan lever även hos Peter Englund (plus en medveten eller omedveten ignorans av vad amerikansk lagstiftning kräver av företag).Korpen said:Bara att ännu en gång konstatera att Peter Englund är bäst.Mekanurg said:Akademins ständige sekreterare förklarar läget >>>
Det här är andra gången du tar upp det här. Upplys oss, vet jag.Cybot said:plus en medveten eller omedveten ignorans av vad amerikansk lagstiftning kräver av företag
Amerikansk lagstiftning och praxis kräver ett systematiskt motstånd (till den graden som rimligen ligger i företagets förmåga) mot alla former av varumärkesintrång eller urvattning av varumärket om de ska ha någon chans i en domstol att försvara sig mot riktiga varumärkesintrång.Rymdhamster said:Det här är andra gången du tar upp det här. Upplys oss, vet jag.
?? Svenskar är inte avundsjuka, de är självgoda.Cybot said:svenska avundsjukan
Att ogilla stora företag eller mäktiga personer och inte anse att de borde vara så stora/mäktiga betyder inte nödvändigtvis att man vill vara stor eller mäktig själv. Den här svenska s.k. "avundsjukan" ger jag inte mycket för som koncept. Om inte annat för att det annars nästan bara används mot folk som vill minska klasskillnaderna eller ogillar odemokratiska maktojämlikheter.Cybot said:den svenska avundsjukan
Precis, och ofta gärna i samma andetag (Cybot, pratar inte om dig nu) som Jante. Trots att jante handlar om det gamla konservativa ståndssamhället...krank said:Om inte annat för att det annars nästan bara används mot folk som vill minska klasskillnaderna eller ogillar odemokratiska maktojämlikheter.
Det är lite roligt att du, Google och/eller det amerikanska rättsväsendet tror att man kan förhindra att varumärken blir generiska termer typ fem-tio år efter att varumärket blivit en generisk term.Cybot said:P.S: Även om man gör det här så riskerar varumärket att fortfarande bli null and void om det blir tillräckligt generiskt.
Jag använder inte "googla" generiskt. Jag är ganska säker på att det finns många andra som inte heller ser ordet som generiskt. För mig så betyder "att googla" att använda googles sökmotor för att hitta något. Annars så är det att man bör "kolla upp det på nätet".Möller said:Det är lite roligt att du, Google och/eller det amerikanska rättsväsendet tror att man kan förhindra att varumärken blir generiska termer typ fem-tio år efter att varumärket blivit en generisk term.