Nekromanti Peter Jackson gör inte "The Hobbit"

Dewil

Skrivbordsgeneral
"Last week, Mark Ordesky called Ken (Kamins, Jackson's manager) and told him that New Line would no longer be requiring our services on The Hobbit and the LOTR 'prequel,"' Jackson wrote.

"This was a courtesy call to let us know that the studio was now actively looking to hire another filmmaker for both projects," he added.
Öh. Both projects? Vad skulle den andra filmen handla om, Frodos barndom eller vad?

Dewil

Rosen

Myrmidon
Re: Peter Jackson får inte göra "The Hobbit"

De har pratat om att splitta upp The Hobbit i två filmer; antagligen är det det de menar.

Fast när de nu petar honom är det väl inte svårt att gissa resultatet -- vare sig filmen/filmerna suger viktväktare eller blir rätt ok, så kommer alla att anse att den/de bara är en blek skugga av vad den/de hade kunnat vara om man bara hade behållit Jackson. Skott i foten.

--
Åke

Organ

Out of time, out of mind
Ojdå! Fast mest chockerande tycker jag att den lite i förbifarten presenterade bomben om en PREQUEL är, snarare än att PJ inte ska vara med!!! :gremshocked:

Vad 17 kan den handla om? Nån som vet mer?

Anders

Saxifrage

Hero
Ska Leonard Nimoy sjunga temat?

I så fall så köper jag DVD:n pronto.

Fast jag tror att det andra projektet är den obligatoriska porr-spoofen. Med Dildo Shaggins, trollkarlen Analf the Brown och prinsessan Shaven. Ja jäklar.

/Sax, delirium

Rickard

Urverk speldesign
Re: Ska Leonard Nimoy sjunga temat? [OT]

"Fast jag tror att det andra projektet är den obligatoriska porr-spoofen. Med Dildo Shaggins, trollkarlen Analf the Brown och prinsessan Shaven. Ja jäklar."
Dildo Saggins, faktiskt.

/Han som tyckte Smirnof the Wizard var skitrolig i den humoristiska mjukporrullen Lord of the G-strings

Organ

Out of time, out of mind
Re: Ska Leonard Nimoy sjunga temat?

Fast jag tror att det andra projektet är den obligatoriska porr-spoofen. Med Dildo Shaggins, trollkarlen Analf the Brown och prinsessan Shaven. Ja jäklar.
Jag är inte helt säker på att jag vill se den filmens version av scenen där Sarumans stav bryts...

/Anders

Pom

Swashbuckler
Jag läste att det skulle handla om saker som hände mellan The Hobbit och LotR - sådant som nämns i diverse appendix.

Dewil

Skrivbordsgeneral

Och Gollums magiska pubisring med vilken man får ett jättestånd så att traktens alla ungmör måste ligga i rejält för att tillfredsställa bäraren. Annars blir man knäpp, krum och förtorkad, som Gollum.

Dewil

Troberg

Sinister eater
Re: Nej, han återupplivades ju i andra filmen. (NT

var det inte i tredje?
Stämmer. Tvåan och trean var i princip två delar av en handling, så jag rörde ihop dem.

Men det viktiga är att han lever!

Arfert

Facit

mm givetvis!! han är ju med i avsnitt i TNG har jag för mig.. som gammal man.

Rosen

Myrmidon

han är ju med i avsnitt i TNG har jag för mig.. som gammal man.

Säkert att vi inte pratar DeForest Kelley igen..?

Nimoy/Spock: Spetsiga öron, muttrar saker som "Highly illogical, captain."
Kelley/McCoy: Stirrig blick, muttrar saker som "I'm a doctor, not a forum member!"

McCoy dök iaf upp i TNG:s pilotavsnitt som, typ, 147-åring.

--
Åke

Troberg

Sinister eater

Säkert att vi inte pratar DeForest Kelley igen..?
Nejdå, Spock var också med, som ambassadör/agent till Romulus.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Nej, han återupplivades ju (fett OT)

"Kelley/McCoy: Stirrig blick, muttrar saker som 'I'm a doctor, not a forum member!'"
Eeeh?

/Han som var tvungen att kolla

Boboliwsy

Warrior

Yes då!

Fast nu finns ju faktiskt redan Whore of the Rings (som kom tidigare än Jackson's LOTR-filmer), den är inte så bra. Men där figurerar ju iaf Gancock the wizard.

//Boboliwsy - trött och... trött

Jarl

Hero
Skönt

Då kanske vi slipper trehundra "coola" kameråkningar ner i orchgrottor och in i hoberansikten den här gången...