PROMOTION Picatrix – Anders Jansson har startat rollspelspodd!

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,363
Anders Jansson har startat en rollspelspodd med namn Picatrix. Där kommer han bjuda in olika gäster och prata rollspel och längre fram kommer han ha actual play-avsnitt också. Jag har äran att vara den första gästen! Vi pratar bland annat Call of Cthulhu och hur vi började spela rollspel, dessutom så svarar vi på olika frågor.

Picatrix: Avsnitt 1 – Gabrielle

Screenshot 2024-09-02 at 11.17.28.png
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,444
Bra avsnitt, men lite kort. För min del får diskussionspoddar gärna vara lite längre. De behöver dock inte nödvändigtvis vara Knights of Last Call-långa 😂

@Gabrielle de Bourg - Är det Joe Hill som gjort de grafiska novellerna som blev till TV-serien Locke & Key, ni pratade om?
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,363
Bra avsnitt, men lite kort. För min del får diskussionspoddar gärna vara lite längre. De behöver dock inte nödvändigtvis vara Knights of Last Call-långa 😂

@Gabrielle de Bourg - Är det Joe Hill som gjort de grafiska novellerna som blev till TV-serien Locke & Key, ni pratade om?
Delvis berodde längden på att jag hade pressat schema (begränsad tid jag kunde sitta i lokalen vi spelade in i!) plus lite närverksproblem som gjorde att jag tappade lite. Men blir inte enda gången jag gästar kan jag lova.

Det är mycket riktigt den Joe Hill!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,396
Hm. Jag kan inte hitta podden någonstans. Var finns den för oss som inte kör Spåttifaj?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,396
Det är ju bara att följa länken så kan man lyssna i webläsaren.
Fair enough. Men jag vill ju kunna ladda ner filen och lyssna på pendling när jag inte har internet. Det är så jag konsumerar 85% av allt mitt poddande.

Men jag kanske är för gammaldags och teknikfientlig. :)
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,762
Location
Stockholm
Fair enough. Men jag vill ju kunna ladda ner filen och lyssna på pendling när jag inte har internet. Det är så jag konsumerar 85% av allt mitt poddande.

Men jag kanske är för gammaldags och teknikfientlig. :)
Man kan ladda ner spotify-poddar och lyssna utan nät. I spotify-appen då. Men ändå!
 
Top