Nekromanti Pirates!

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Teoretiskt sett räcker det med två boostrar ifall man lirar 4. Men för att vara på den säkra sidan så införskaffa runt 3 boostrar till vadera spelare (det ger en 6 skepp var). Jag har handlat totalt 7 boostrar PotSM och har bara fått en dublett (och tre eller fyra rariteter).

Köper man Crimson Coast finns risken att man får ett fort istället för en båt, men därtill så får man ju trevliga saker som rev och saragasso-hav som utökar spelglädjen.

/Seinet Wintermute - Skall köpa fler boostrar såfort pengar för det finns
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Ok, fast jag vill inte spendera så där jätte mycket på presenten... troligtvist någonstans runt 100 kr... Så det får nästan bli 3 st boostrar... och så får jag hoppas på det bästa.. En dum fråga, men man får väl med regelhäftet?

Crimson coast funkar ihop med Spanish main antar jag? I så fall kanske man ska köpa en crimson också...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Regler medföljer i varje booster. Likaså en jätteliten t6! :gremsmile:
Crimson Coast och Spanish Main funkar bra med varandra. Jättebra. 100%.


Storuggla, ARRRR!
 

Ångmark

Veteran
Joined
31 May 2005
Messages
10
Location
Kalmar
Re: Avast!

Om du har tid att vänta några dagar så kan jag ju råda dig att handla boostrarna först på onsdag då nya expansionen Pirates of the Revolution kommer!
 

Ångmark

Veteran
Joined
31 May 2005
Messages
10
Location
Kalmar
Re: Avast!

Lite nya skepp men den stora skillnaden är den nya funbktionen "Events", alltså händelser som man kan använda i spel vilket är ett ytterligare moment i spelet som kan göra den ännu mer intressant och öppna upp för nya kombinationer.
 

Ångmark

Veteran
Joined
31 May 2005
Messages
10
Location
Kalmar
Re: Avast!

Dock är dessa inte slumpmässiga, när man bildar ett lag med hjälp av poängkostnaden för skepp, crew, fort etc så kan man även där nu köpa events som man kan spela under spelets gång. Dock vet ju inte motståndaren vad du har för events så på det sättet blir dte ju en gnutta slump.
 
Top