Riotminds har ingen egen plats här på rollspel.nu och jag gissar på att det finns en lång historia bakom det. Nu har de lagt ned sitt eget forum (http://forum.riotminds.se/) och det kanske är läge att skapa en egen yta för dem här?
Exakt så. De vill inte ha ett forum här (och de är inte ensamma om det; Fria Ligan exempelvis har också ett eget). Och D&D är ett undantag eftersom en så stor del av diskussionerna handlar om det.Genesis;n244488 said:Tror att spelmakare bara har egna forum här om de själva ber om det och administrerar det (med undantag för D&D). Väl?
Med tanke på... ehm, ska vi säga "bristen på hyllningskörer" till DoD Retro här på forumet misstänker jag att det behövs mer än en olivkvist.Jocke;n244660 said:Det finns också en historisk kylig stämning mellan Riotminds och Rollspel.nu. [...] Men nu är jag ju inte Riotminds, så de kanske är toppensugna och bara behöver en olivkvist från oss?
Jo, men tiden där folk skrev satiriska noveller om hur mycket de hatade Riots regler är ju - tack och lov - förbi. Med retro var det ju mer "de här grejerna är dåliga : lista på en handfull objektivt och en eller två subjektivt dåliga grejer"luddwig;n244673 said:Med tanke på... ehm, ska vi säga "bristen på hyllningskörer" till DoD Retro här på forumet misstänker jag att det behövs mer än en olivkvist.
Jag hängde inte här på den tiden och är således inte bekant med de satiriska novellerna. Däremot har jag uppfattat att det finns mycket gammalt missnöje med Riotminds, både kring själva produkterna och Riotminds sätt att hantera kritik. DoD Retro blev också rätt ordentligt sågat här tycker jag, men diskussionen dog ut snabbt.Jocke;n244683 said:Jo, men tiden där folk skrev satiriska noveller om hur mycket de hatade Riots regler är ju - tack och lov - förbi.
Du menar att wrnu fyller 20 snart? Då måste det vara dags för ett 15-årsjubileum till!Herr Grönstedt;n244720 said:... nystartade rollspel.nu i början av 1999.
Nu var det ett slag sedan jag hängde på Fria Ligans forum, men de var hyfsat aktiva där.luddwig;n244719 said:Jag tycker att det är synd att Riotminds (och Fria Ligan med för den delen, men det är inte om dom den här tråden handlar) inte är mer aktiva här på forumet. Deras spel diskuteras ändå här ibland och spelskaparna borde ha både det ena och det andra att bidra med i de diskussionerna.
Deras forum ser ut att leva i välmåga.Covenant said:Riotminds har ingen egen plats här på rollspel.nu och jag gissar på att det finns en lång historia bakom det. Nu har de lagt ned sitt eget forum (http://forum.riotminds.se/) och det kanske är läge att skapa en egen yta för dem här?
Ha ha.avatarex;n244727 said:Deras forum ser ut att leva i välmåga.
Det var en del trådar om Dod retro i höstas/vintras på rollspel.nu:s allmänna rollspelsforum, både innan och efter spelet släpptes.
De är fortfarande aktiva där och svarar på frågor.CapnZapp;n244726 said:Nu var det ett slag sedan jag hängde på Fria Ligans forum, men de var hyfsat aktiva där.