Nekromanti Plats för Riotminds?

Covenant

Veteran
Riotminds har ingen egen plats här på rollspel.nu och jag gissar på att det finns en lång historia bakom det. Nu har de lagt ned sitt eget forum (http://forum.riotminds.se/) och det kanske är läge att skapa en egen yta för dem här?

Genesis

Ni dés ni maître
Tror att spelmakare bara har egna forum här om de själva ber om det och administrerar det (med undantag för D&D). Väl?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Genesis;n244488 said:
Tror att spelmakare bara har egna forum här om de själva ber om det och administrerar det (med undantag för D&D). Väl?
Exakt så. De vill inte ha ett forum här (och de är inte ensamma om det; Fria Ligan exempelvis har också ett eget). Och D&D är ett undantag eftersom en så stor del av diskussionerna handlar om det.

Covenant

Veteran
Ah så det bygger på att de sköter det själva i så fall? Ja det är ju lurigt. Synd att allt material i deras eget forum inte längre finns tillgängligt...

Jocke

Man med skägg
Det finns också en historisk kylig stämning mellan Riotminds och Rollspel.nu. Även om forumet förändrats sen den tiden så skulle jag, om jag var Riot föredra att inte ha något forum över att komma över gamla oförätter och svälja min stolthet. Jag skulle känna ungefär att även om användarna, forumet och rollspelsklimatet är nytt så har vissa broar brunnit och att det inte var min sak att laga dem.

Men nu är jag ju inte Riotminds, så de kanske är toppensugna och bara behöver en olivkvist från oss?

luddwig

Lawful evil
Jocke;n244660 said:
Det finns också en historisk kylig stämning mellan Riotminds och Rollspel.nu. [...] Men nu är jag ju inte Riotminds, så de kanske är toppensugna och bara behöver en olivkvist från oss?
Med tanke på... ehm, ska vi säga "bristen på hyllningskörer" till DoD Retro här på forumet misstänker jag att det behövs mer än en olivkvist.

God45

#PrayersForBahakan
De måste ju ha lagt ner en massa pengar på sin väldigt fina, om än buggiga och användarovänliga onlineservice? Dem ser dyr ut för en lekman som mig i alla fall. Så de vill väll samla sina grejer där?

Jocke

Man med skägg
luddwig;n244673 said:
Med tanke på... ehm, ska vi säga "bristen på hyllningskörer" till DoD Retro här på forumet misstänker jag att det behövs mer än en olivkvist.
Jo, men tiden där folk skrev satiriska noveller om hur mycket de hatade Riots regler är ju - tack och lov - förbi. Med retro var det ju mer "de här grejerna är dåliga : lista på en handfull objektivt och en eller två subjektivt dåliga grejer"

luddwig

Lawful evil
Jocke;n244683 said:
Jo, men tiden där folk skrev satiriska noveller om hur mycket de hatade Riots regler är ju - tack och lov - förbi.
Jag hängde inte här på den tiden och är således inte bekant med de satiriska novellerna. Däremot har jag uppfattat att det finns mycket gammalt missnöje med Riotminds, både kring själva produkterna och Riotminds sätt att hantera kritik. DoD Retro blev också rätt ordentligt sågat här tycker jag, men diskussionen dog ut snabbt.

2097

deleta mitt konto tack
När sexan kom ut pratade folk om hur dåligt det var med klasser och levels (och nu älskar vi klasser och levels…?) och hur genant det var att i en viskning erkänna att dom älskade settingen.

?
Detta var meningen att klaga på klagarna, inte på Riotminds.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
MODERERING

Det är HELT ONÖDIGT att göra det här till en basha Riotminds-tråd.

Jag anar att det kan vara ditåt det barkar, så jag vill bara påpeka att jag inte vill se något sådant.

Tack på förhand.

luddwig

Lawful evil
Jag tycker att det är synd att Riotminds (och Fria Ligan med för den delen, men det är inte om dom den här tråden handlar) inte är mer aktiva här på forumet. Deras spel diskuteras ändå här ibland och spelskaparna borde ha både det ena och det andra att bidra med i de diskussionerna.

Herr Grönstedt

Swordsman
Vi var många som hängde på det officiella DoD-forumet som försvann när Target lade ned. En del var inblandade i ett stort världsbyggarprojekt som hette Altoria. Jag tror startade -98 för att beskriva Drakar och Demoners Ereb Altor efter den 7e konfluxen. Det var många starka idéer om hur det borde vara, och det Riot senare drog igång passade inte med hur många på forumet såg på saker. Anyhow, när Targets forum försvann, så startades The Yards Rollspelsforum, och det flyttade med sina medlemmar till det nystartade rollspel.nu i början av 1999.

CapnZapp

Myrmidon
luddwig;n244719 said:
Jag tycker att det är synd att Riotminds (och Fria Ligan med för den delen, men det är inte om dom den här tråden handlar) inte är mer aktiva här på forumet. Deras spel diskuteras ändå här ibland och spelskaparna borde ha både det ena och det andra att bidra med i de diskussionerna.
Nu var det ett slag sedan jag hängde på Fria Ligans forum, men de var hyfsat aktiva där.

Helmgast
Covenant said:
Riotminds har ingen egen plats här på rollspel.nu och jag gissar på att det finns en lång historia bakom det. Nu har de lagt ned sitt eget forum (http://forum.riotminds.se/) och det kanske är läge att skapa en egen yta för dem här?
Deras forum ser ut att leva i välmåga.

Det var en del trådar om Dod retro i höstas/vintras på rollspel.nu:s allmänna rollspelsforum, både innan och efter spelet släpptes.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Deras forum ser ut att leva i välmåga.

Det var en del trådar om Dod retro i höstas/vintras på rollspel.nu:s allmänna rollspelsforum, både innan och efter spelet släpptes.
Ha ha.

Då är hela diskussionen tämligen irrelevant.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
CapnZapp;n244726 said:
Nu var det ett slag sedan jag hängde på Fria Ligans forum, men de var hyfsat aktiva där.
De är fortfarande aktiva där och svarar på frågor.