Sömniga Isaac
Rollspelsinkvisitor
Efter tråden om värdshus talades mycket om just värdshuset betydelse för rollspel, vilket var en väldigt spännande diskussion även för mig som gärna undviker värdshus. Ur detta började jag fundera på platsernas betydelse för spelmötet och hur de formar berättelsen som framträder runt spelbordet. Främst kom två frågor upp för mig.
Jag är väl medveten om att platser påverkar vad som sker i rollspel, men det var först i tråden med värdshus som det blev väldigt påtagligt hur val av platser påverkar vad vi gör runt spelbordet och hur vi spelar rollspel.
Så jag antar att det är jag är intresserad av är de två frågorna som återfinns högre upp, vilket skulle kunna sammanfattas i frågan "hur påverkas händelserna i rollspel av platsen som lyfts fram vid spelbordet?".
- Hur formar egentligen platser i olika scener hur spelarna agerar ut scenen?
- På vilket sätt påverkar ett medvetet val av platser vilka berättelser som skapas runt spelbordet?
Jag är väl medveten om att platser påverkar vad som sker i rollspel, men det var först i tråden med värdshus som det blev väldigt påtagligt hur val av platser påverkar vad vi gör runt spelbordet och hur vi spelar rollspel.
Så jag antar att det är jag är intresserad av är de två frågorna som återfinns högre upp, vilket skulle kunna sammanfattas i frågan "hur påverkas händelserna i rollspel av platsen som lyfts fram vid spelbordet?".