Jag har kört flera pbp-spel på rpol.net, men tröttnat. Det blev för mycket jobb med att ersätta avhopp. Jag har också spelat i andras spel där - och hoppat av
. Det är lätt hänt om man får ont om tid en period.
Jag älskar däremot konceptet. Nu har jag hoppat på ett SWN-spel:
https://www.worldanvil.com/w/iron-stars-nekosmash och hoppas kunna hålla intresset igång.
Ja det bygger ju på någon form av frekvens av inlägg per dag/vecka/månad så det hålls "aktuellt" i ens bakhuvud i vart fall. Jag har spelat rätt mycket sådant här, extremt mycket med
@Mogger under en period. Hade en installation av forumprogrammet vanilla på en server ett tag med tärningsrullare inbyggd just för att spela pbp. Ofta har det ju pyst ut i intet men fram tills dess har det alltid varit enormt engagerande. Traveller-kampanjen vi kör nu är nog den som hållit på längst faktiskt.
Interssant fråga är ju vad som får det att pysa ut? Jag har lite idéer men de är ju kopplade extremt mycket till vad jag gillar att spela öht. Men tror a och o är att vara öppen med att tempo varierar och att det är vanligt att intresset pyser bort ibland, men också kunna säga "fan jag gillar detta ska vi ge det en chans att vakna till liv igen?" om en känner så...
Men överlag, asynkront spelande tycker jag är en fantastisk form av spelande, både brädspel, krigsspel och rollspel.
Som tillägg, för rollspel måste jag säga att Discord med tärningsbot har varit klockrent format för mig och detta, enkelt, finns till hands på ett smidigt sätt och rätt direkt, skriv, slå tärning på samma plats, osv. Plus att det är rätt anpassningsbart. Som vi kör det nu har jag tex ett antal kanaler som är dolda för alla förutom mig, så jag kan slå tärning, kan slängs in anteckningar, lite SLPs jag genererat, speciell påminnelse om saker jag måste utveckla vidare, etc.