Nekromanti Play-by-Post rekrytering: Baruch dayan emet

RasmusL

Champion
God45;n213079 said:
Ditt koncept är jätte, jättebra och jag älskar det. Jag kommer uppskatta chansen att få spela dina kultister som NPC:er :D

Jag är intresserad rörande ifall du har någonstans där du håller till och pratar med din flock och läker folk eller om folk kommer till din lägenhet efter att de blivit knivhuggna.
Jag ser en stomren rivningskåk, folk som kommer och går och egentligen inte har någon stans att ta vägen. Bjälklaget mellan tredje och fjärde våningen har störtat in i en av lägenheterna och bildat en sal med högt i tak och många in- och utgångar. Där har Kathleen sin lilla "klinik"

God45

#PrayersForBahakan
RasmusL;n213132 said:
Jag ser en stomren rivningskåk, folk som kommer och går och egentligen inte har någon stans att ta vägen. Bjälklaget mellan tredje och fjärde våningen har störtat in i en av lägenheterna och bildat en sal med högt i tak och många in- och utgångar. Där har Kathleen sin lilla "klinik"
Jag har en första scen redo redan :)

God45

#PrayersForBahakan
Twitchy;n213129 said:
Koncept.
Boogeyman.
(Obs kan byta ut the Hand till nått annat)

"They are the only light left in this world for me. And I'm but shadow."

Daniel Axle är inte en god människa. Han började livet med mindre än de flesta. Hans föräldrar dog tidigt och Daniel och hans bror Michael hamnade i systemet.
Många får hjälp där, men det var inte ett sånt ställe Axle bröderna kom till.
Deras hem var en rekrytering för The Gauntlet. De snappade upp barn tidigt och indoktrinerade dom att bli totalt lojala till The Hand.
Daniel och de andra barnen tränades att ta livet av Handens fiender med omedgörlighet och utan nåd.
Det var inget Daniel särskilt tyckte om, men det var något han utmärkte sig inom.

Med åren spreds rykten om honom som the Boogeyman, Handens bödel.
Daniel och Michael lyckades tillslut förtjäna en grad av tillit och frihet. De kunde leva utan uppsikt och i sina egna hem, men Daniels liv var en grå värld, han levde som i stas, utan känsla, endast avbrutet av osammanhängande episoder av röd slakt i Handens namn.
Men sen mötte han Catie.

Catie förde ett ljus in i Daniels liv som han aldrig visste han saknat.
De fick ett barn, en dotter de döpte till Serena.
Och Daniel var lycklig.
Men det höll sig inte.

Handen var inte nöjd med Daniels nya lojaliteter och Michael blev beordrad att oskadliggöra Daniel.
Michael kunde dock inte förmå sig att mörda sin egen bror och istället fängslade han Daniel i ett gömt källarrum i sitt eget hus.
Michael flyttade in i Daniels hus för att "trösta" Catie och Serena för Daniels försvinnande men höll i själva verket koll på sin bror och höll honom vid liv.

Rummet Daniel levde i var stort som en dubbelsäng, det fanns ingen belysning utan han var täckt i konstant mörker som tryckte sig in på hans sinnen och skar bort allt omkring honom.
Det enda han upplevde i sin tid i rummet var ljuden av sin familj ovanför honom. Medans de skrattade och levde sina liv med hans bror, ett liv som Michael stulit från honom.

Med tiden tappade Daniel uppfattningen om sitt egna själv. Hans medvetande flöt och drev omkring honom i mörkret, och tillslut kunde han inte skilja på sig själv och skuggorna.
Daniel vet inte hur det gick till men ena stunden var han fast i den mörka, blöta hålan han suttit i, den andra så kund han känna sig själv tänjas ut och dras i en lång gång.
När han öppnade sina ögon var han utanför sitt hem i en gränd. Det var natt ute och det fanns endast en gatulampas sken, men ljuset var bländande och smärtfullt.
Daniel flydde från ljuset och gömde sig i mörker.

Någonting har ändrats med Daniel sen hans tid i mörkret. Han kan hoppa mellan skuggor som om det vore portaler mellan varandra, han kan dra skuggor över sig som en mantel och dölja sig från andras blickar, och han kan forma dom som vapen och verktyg att bruka sin vilja över världen med.
Men ljus är hans fiende nu. Det driver Daniel bort och inflikar honom smärta.

Det enda som kvarstår för Daniel nu är hämnd på det som krossat hans liv, och hoppet att på något sätt ta det tillbaka.

Klichéer:
*Born of shadows. Tänk er Lasombra i WoD.

*Cold motherfucker. Daniel är the Boogeyman personifierad. Han utstrålar kyla och mörker. Hans ögon är tomma hålor av skuggor som slukar allt ljus. Få kan stå emot Daniel en lång tid när han begär någonting av dom utav en fruktan som når dom ända in i själen.

*Trained killer. Daniel har tränats att mörda folk. Han har träning i ett flertal vapen. Han är metodisk och precis. Han kan planera en stöt för att komma åt det flesta personer i Harbor Oaks och han har flera kontakter att hjälpa honom uppnå detta.

Svaghet:
*Anathema to light. Daniel kan inte vistas i ljus under längre stunder. Även elektroniska eller relativt svaga ljus driver tillslut bort honom från ett område.
Är inte helt säker på hur det ska bli spelmekaniskt, men jag tänker mig någonting i stil med minus på alla slag när han befinner sig i direkt ljus.
Det här är väldigt bra! Jag tror den här karaktären kommer fungera mycket bra :)

Enda feedbacken är att du kan göra allt du vill göra med "Cold motherfucker" med "Born of shadows" så du behöver inte ha båda. Så du kan ha en annan kliche som gör dig lit bredare.

.113

Swashbuckler
Blir så knasigt skriva på mobilen så försöker nog mer imorgon om jag hinner. Ska upp å jobba snart.... Hade egentligen två bilder I huvudet, en av en lite större grövre typ, kanske I kostym, kanske inte... Iaf kort klippt eller flintis frisyr. Ganska bred haka. Något stort ärr, mot halsen eller nacken... Ca fortis plus år. Odödlig.

Andra bilden var mer åt en yngre typ som kommer ur skuggan och ögonen glänser till som reptil ögon, för att sedan bli normala. Ganska vassa hörntänder. Typ svart skjorta vita kavaj, guldhalsband. Snabb som en huggande orm och med hypnotiserande ögon.

Eventuellt merge och konceptet Ouroboros...

Men försöker komma på en backstory jag är nöjd med plus varför förändringen Kom och varför målet med ett gäng Finns. Och weaknesses. Jobbigt när man är lite pedantisk :p

God45

#PrayersForBahakan
.113;n213186 said:
Blir så knasigt skriva på mobilen så försöker nog mer imorgon om jag hinner. Ska upp å jobba snart.... Hade egentligen två bilder I huvudet, en av en lite större grövre typ, kanske I kostym, kanske inte... Iaf kort klippt eller flintis frisyr. Ganska bred haka. Något stort ärr, mot halsen eller nacken... Ca fortis plus år. Odödlig.

Andra bilden var mer åt en yngre typ som kommer ur skuggan och ögonen glänser till som reptil ögon, för att sedan bli normala. Ganska vassa hörntänder. Typ svart skjorta vita kavaj, guldhalsband. Snabb som en huggande orm och med hypnotiserande ögon.

Eventuellt merge och konceptet Ouroboros...

Men försöker komma på en backstory jag är nöjd med plus varför förändringen Kom och varför målet med ett gäng Finns. Och weaknesses. Jobbigt när man är lite pedantisk :p
Jag gillar båda dina visuela tankar :)

Backstory är inte viktigt, hitta på var du vill att din karaktär är när vi börjar och om det är relevant kommer backstory avslöjas genom spel.

RasmusL

Champion
Jag tänker klichéer:
  • Unwilling prophet - Kathleen har getts kraften att frälsa de (i hennes ögon i alla fall...) rättfärdiga och straffa illdådare. Hennes vrede och medlidande har kraften att sarga och förstöra eller hela och återuppbygga.
  • Cult leader - Vare sig hon vill det eller inte har Kathleens förmågor dragit folk till sig och en kultliknande organisation formats kring hennes arbete. Hon själv är ännu endast delvis medveten om vad som sker omkring henne men tydligt är att hon omgärdas av såväl trogna följare som opportunistiska exploatörer.
  • Still an average Joe - Kathleen har ännu inte hunnits dra hela vägen in i de galenskaper som väntar kring hörnet och hon har en familj, kollegor, vänner, en kanske-pojkvän och det sociala skyddsnät som en socialt begåvad individ skapar sig genom sin framfart i livet. Hon kan fortfarande vara en i mängden och har folk som bryr sig om och hjälper henne när så behövs.
...och så svaghet:
  • The judgemental mind - De krafter som vaknat inom Kathleen är på djupet kopplade till hennes värderingar och värdegrund. Så länge hon agerar i linje med vad hon själv verkligen tror på tycks krafterna tjäna henne väl, problemen uppstår istället i gråzonerna mellan rätt och fel, gott och ont, vilket har lett till problematiska konsekvenser när förnuft och fördom går i klinch.

God45

#PrayersForBahakan
RasmusL;n213247 said:
Jag tänker klichéer:
  • Unwilling prophet - Kathleen har getts kraften att frälsa de (i hennes ögon i alla fall...) rättfärdiga och straffa illdådare. Hennes vrede och medlidande har kraften att sarga och förstöra eller hela och återuppbygga.
  • Cult leader - Vare sig hon vill det eller inte har Kathleens förmågor dragit folk till sig och en kultliknande organisation formats kring hennes arbete. Hon själv är ännu endast delvis medveten om vad som sker omkring henne men tydligt är att hon omgärdas av såväl trogna följare som opportunistiska exploatörer.
  • Still an average Joe - Kathleen har ännu inte hunnits dra hela vägen in i de galenskaper som väntar kring hörnet och hon har en familj, kollegor, vänner, en kanske-pojkvän och det sociala skyddsnät som en socialt begåvad individ skapar sig genom sin framfart i livet. Hon kan fortfarande vara en i mängden och har folk som bryr sig om och hjälper henne när så behövs.
...och så svaghet:
  • The judgemental mind - De krafter som vaknat inom Kathleen är på djupet kopplade till hennes värderingar och värdegrund. Så länge hon agerar i linje med vad hon själv verkligen tror på tycks krafterna tjäna henne väl, problemen uppstår istället i gråzonerna mellan rätt och fel, gott och ont, vilket har lett till problematiska konsekvenser när förnuft och fördom går i klinch.
Jättebra :) Nu ska du bara sätts ut siffror :)

.113

Swashbuckler
Vilken version kör twitchy? :) jag återkommer nog ikväll med info om mig, med lite tur ;)

RasmusL

Champion
Liten sidnot: Lite "elakt" läst kan Kathleen tolkas som ett känslostyrt objekt som inte har så mycket att säga till om på sin resa. Det är verkligen inte min vision utan jag ser istället en rationell och stark människa som konfronteras med en verklighet som inte alls stämmer med de egna referensramarna och måste hitta ett sätt att "äga" den tillvaron. Slut sidnot.

Twitchy

Veteran
Jag kör på the Boogeyman.

Klichéer:
*Born of shadows. Tänk er Lasombra i WoD. 5

*You can't hide from me. Jason är bra på att läsa människor. Om de ljuger eller talar sanning och vad för sorts känsloläge det är i. 3

*Trained killer. Daniel har tränats att mörda folk. Han har träning i ett flertal vapen. Han är metodisk och precis. Han har en viss insikt i hur den undre världen fungerar och har kontakter där. 4

Svaghet:
*Anathema to light. Daniel kan inte vistas i ljus under längre stunder. Även elektroniska eller relativt svaga ljus driver tillslut bort honom från ett område.
Är inte helt säker på hur det ska bli spelmekaniskt, men jag tänker mig någonting i stil med minus på alla slag när han befinner sig i direkt ljus. 1

RasmusL

Champion
Jag tänker klichéer:
  • Unwilling prophet - Kathleen har getts kraften att frälsa de (i hennes ögon i alla fall...) rättfärdiga och straffa illdådare. Hennes vrede och medlidande har kraften att sarga och förstöra eller hela och återuppbygga. 5
  • Cult leader - Vare sig hon vill det eller inte har Kathleens förmågor dragit folk till sig och en kultliknande organisation formats kring hennes arbete. Hon själv är ännu endast delvis medveten om vad som sker omkring henne men tydligt är att hon omgärdas av såväl trogna följare som opportunistiska exploatörer. 4
  • Still an average Joe - Kathleen har ännu inte hunnits dra hela vägen in i de galenskaper som väntar kring hörnet och hon har en familj, kollegor, vänner, en kanske-pojkvän och det sociala skyddsnät som en socialt begåvad individ skapar sig genom sin framfart i livet. Hon kan fortfarande vara en i mängden och har folk som bryr sig om och hjälper henne när så behövs. 3
...och så svaghet:
  • The judgemental mind - De krafter som vaknat inom Kathleen är på djupet kopplade till hennes värderingar och värdegrund. Så länge hon agerar i linje med vad hon själv verkligen tror på tycks krafterna tjäna henne väl, problemen uppstår istället i gråzonerna mellan rätt och fel, gott och ont, vilket har lett till problematiska konsekvenser när förnuft och fördom går i klinch. 1

God45

#PrayersForBahakan
Två genomtänkta och riktigt, riktigt coola karaktärer! Jag skulle inte kunna be om bättre :)

Jocke

Man med skägg
Kurt Thomas

För länge sedan var Kurt Thomas en ung hjälte. Han har till och med skakat hand med presidenten. Han intervjuades i tidningar och tv, man visade på nyheterna hur han fick en medalj för sina insatser under Operation Doublemint.

Lieutenant Colonel Jim Channon rekryterade sedan Thomas till ett hemligt projekt, man pratade om supersoldater, krigarmunkar, soldater som kunde döda en motståndare med tanken, läsa mappar inlåsta i kassavalv eller rent av gå genom väggar. Channons vision och Thomas goda rykte skulle ta projektet till nya höjder. Så blev det dock inte. Dålig intel, en vilja att bevisa hur bra Channons soldater var och en nypa otur ledde till att stora delar av projektets soldater avled under det första skarpa testet. Kurt Thomas och en handfull andra som överlevde fick alla ett ”honorable discharge” och de spreds för vinden. Allt tystades ner.

Kurt Thomas börjar nu bli en bit över medelålder, håret har börjat gråna både vid tinningarna och mustaschen. Han har hållit sig undan i nästan 25 år. Rest med lätt packning och en motorcykel. Tagit skitjobb, stannat max ett år eller två på samma plats. Brutit mot lagen när det behövs, gjort en del grejer ingen skulle vara stolt över. Livet på vägarna har tärt på honom - ingen inre frid har stått att finna, han har alltid känt sig jagad, övervakad, eftersökt.

Men nyligen förändrades något, Channon eller någon annan av de gamla gardet har kontaktat Thomas. Telefoner ringer, brev, bud, mail, lappar med chiffer på, främlingar som ger Kurt hemliga kodord, en gång har nyhetsuppläsaren på CNN pratat rakt till honom. Det kommer in uppdrag. Personer att övervaka, mål att ta ut. Han är aktiverad, han har ett syfte. Amerika behöver honom. Kurt Thomas är tillbaka!

Warrior Monk - 5 Kurt Thomas kan slåss som en motherfucker. Det är satans brutalt och blodigt. Han sliter armar av sina motståndare, han kan trycka sin hand rakt in genom kött och ben. Han känner till 253 nervpunkter och så vidare. Oftast slåss han obeväpnad. Ibland kan det gå så långt att hans Qi faktiskt synns, även för någon som inte är tränad, som en blå låga runt hans händer.

A Lifetime on the road - 4 Överlevnadsfärdighet, används från för att kunna reparera en skrotbil, få tillfälliga jobb, kunna skaffa fram något olagligt, veta när godstågen kommer och allt sånt.

Operation Doublemint- 3 Militärer, historieintresserade, MÖP:ar, äldre och en del andra känner ibland igen den unga hjälten Kurt en gång var.

The Mission Is Not Over - 1 Kurt själv är övertygad om att Channon har tagit in honom i aktiv tjänst. Jag tänker mig att han helt (eller delvis) lider av nån slags paranoid schizofreni och har vanföreställningar eller utnyttjas av någon.

.113

Swashbuckler
"The first time I died there was darkness. Darkness and the rattling of chains. Then there was pain. Pain beyond anything I've ever felt before, never-ending pain. As I woke up in the alley, the cold rain splashing around me, I gasped for air and took a deep breath, like a newborn filling its lungs for the first time, all I could remember was the fading sound of trumpets. It's been the same since then."

- Samuel "the Reaper" Grimes

(ungefär sådär ser han ut, minus en service stud i pannan :p )

Samuel Grimes

Samuel Grimes minns inte längre vem han var förut. Han vet att han vill ta ut syndikatet, och de andra har han inte mycket för, så de kan gärna ryka också, men han minns inte varför. Legenden om honom har precis börjat spridas. Liemannen. Om han bestämt att du ska dö, kommer du att dö.

Eftersom Samuel faktiskt kan saktas ned så inser han att det inte är helt opraktiskt med lite följare som ser till att han når sitt mål, att utplåna alla andra gäng i staden. Och för att de inte ska få konstanta nytillskott med köttsköldar inser han att ibland måste man slå till ekonomiskt. Alla sätt är tillåtna.

Immortal (5): Samuel är rent tekniskt sett inte odödlig, han går att döda. Han har faktiskt dött flera gånger. Men han kommer tillbaka varje gång. - (Ja, odödlig helt enkelt. :p)

From Beyond (4): Samuels kropp begränsas inte längre av normala fysiska regler, utan han kan pressa sin kropp till det absolut yttersta. Ni vet när människor fullpumpade av adrenalin kan lyfta en bil från en fastklämd person, det kan Samuel göra varje dag. -(Kanske inte direkt snabbare än vanligt men åtminstone starkare och tåligare än vanligt. Kanske går det övertala folk med det också?)

Otherworldly Whispers (3): Samuel hör röster från de döda. Ibland varnar de honom för saker som kommer att hända, ibland hör han nästan inte de säger. Större delen av tiden håller de honom vaken om natten, han har inte sovit sen han kom tillbaka första gången. -(tänker som en sorts perception, upptäcka ambushes, få reda på vad fienden gör, en adress osv)

Weakness: Samuel har helt tappat minnet om vem han varit. Ibland kan vissa saker göra intryck på honom, via flashbacks eller liknande. Det kan vara en lukt, ett ljud, ett ansikte i mängden. Ibland tänker jag att det ger honom minus, ibland tänker jag att han blir helt lamslagen.
Jag tänker också att det finns en anledning till att han vill utplåna syndikatet först och han kommer så småningom få sig en väldigt mäktig fiende.

Attachments

Cybot

Mest spelbar
Jocke;n213313 said:
The Mission Is Not Over - 1 Kurt själv är övertygad om att Channon har tagit in honom i aktiv tjänst. Jag tänker mig att han helt (eller delvis) lider av nån slags paranoid schizofreni och har vanföreställningar eller utnyttjas av någon.
Är hans kontakt med CIA någon som han brukade vara säker på dog i deras version av Bay of Pigs och vars död han kände sig skyldig till som sedan har kommit tillbaka, avslöjat att hans liv räddades av hemlig supersoldatsteknik och att han har hålligt sig borta från Kurt för att han har varit en deniable asset i det kalla kriget mot ryssarna?

God45

#PrayersForBahakan
Jocke;n213313 said:
Kurt Thomas

För länge sedan var Kurt Thomas en ung hjälte. Han har till och med skakat hand med presidenten. Han intervjuades i tidningar och tv, man visade på nyheterna hur han fick en medalj för sina insatser under Operation Doublemint.

Lieutenant Colonel Jim Channon rekryterade sedan Thomas till ett hemligt projekt, man pratade om supersoldater, krigarmunkar, soldater som kunde döda en motståndare med tanken, läsa mappar inlåsta i kassavalv eller rent av gå genom väggar. Channons vision och Thomas goda rykte skulle ta projektet till nya höjder. Så blev det dock inte. Dålig intel, en vilja att bevisa hur bra Channons soldater var och en nypa otur ledde till att stora delar av projektets soldater avled under det första skarpa testet. Kurt Thomas och en handfull andra som överlevde fick alla ett ”honorable discharge” och de spreds för vinden. Allt tystades ner.

Kurt Thomas börjar nu bli en bit över medelålder, håret har börjat gråna både vid tinningarna och mustaschen. Han har hållit sig undan i nästan 25 år. Rest med lätt packning och en motorcykel. Tagit skitjobb, stannat max ett år eller två på samma plats. Brutit mot lagen när det behövs, gjort en del grejer ingen skulle vara stolt över. Livet på vägarna har tärt på honom - ingen inre frid har stått att finna, han har alltid känt sig jagad, övervakad, eftersökt.

Men nyligen förändrades något, Channon eller någon annan av de gamla gardet har kontaktat Thomas. Telefoner ringer, brev, bud, mail, lappar med chiffer på, främlingar som ger Kurt hemliga kodord, en gång har nyhetsuppläsaren på CNN pratat rakt till honom. Det kommer in uppdrag. Personer att övervaka, mål att ta ut. Han är aktiverad, han har ett syfte. Amerika behöver honom. Kurt Thomas är tillbaka!

Warrior Monk - 5 Kurt Thomas kan slåss som en motherfucker. Det är satans brutalt och blodigt. Han sliter armar av sina motståndare, han kan trycka sin hand rakt in genom kött och ben. Han känner till 253 nervpunkter och så vidare. Oftast slåss han obeväpnad. Ibland kan det gå så långt att hans Qi faktiskt synns, även för någon som inte är tränad, som en blå låga runt hans händer.

A Lifetime on the road - 4 Överlevnadsfärdighet, används från för att kunna reparera en skrotbil, få tillfälliga jobb, kunna skaffa fram något olagligt, veta när godstågen kommer och allt sånt.

Operation Doublemint- 3 Militärer, historieintresserade, MÖP:ar, äldre och en del andra känner ibland igen den unga hjälten Kurt en gång var.

Riktigt, riktigt bra! Ser fram emot att vi börjar spela :)

God45

#PrayersForBahakan
.113;n213329 said:
"The first time I died there was darkness. Darkness and the rattling of chains. Then there was pain. Pain beyond anything I've ever felt before, never-ending pain. As I woke up in the alley, the cold rain splashing around me, I gasped for air and took a deep breath, like a newborn filling its lungs for the first time, all I could remember was the fading sound of trumpets. It's been the same since then."

- Samuel "the Reaper" Grimes

(ungefär sådär ser han ut, minus en service stud i pannan :p )

Samuel Grimes

Samuel Grimes minns inte längre vem han var förut. Han vet att han vill ta ut syndikatet, och de andra har han inte mycket för, så de kan gärna ryka också, men han minns inte varför. Legenden om honom har precis börjat spridas. Liemannen. Om han bestämt att du ska dö, kommer du att dö.

Eftersom Samuel faktiskt kan saktas ned så inser han att det inte är helt opraktiskt med lite följare som ser till att han når sitt mål, att utplåna alla andra gäng i staden. Och för att de inte ska få konstanta nytillskott med köttsköldar inser han att ibland måste man slå till ekonomiskt. Alla sätt är tillåtna.

Immortal (5): Samuel är rent tekniskt sett inte odödlig, han går att döda. Han har faktiskt dött flera gånger. Men han kommer tillbaka varje gång. - (Ja, odödlig helt enkelt. :p)

From Beyond (4): Samuels kropp begränsas inte längre av normala fysiska regler, utan han kan pressa sin kropp till det absolut yttersta. Ni vet när människor fullpumpade av adrenalin kan lyfta en bil från en fastklämd person, det kan Samuel göra varje dag. -(Kanske inte direkt snabbare än vanligt men åtminstone starkare och tåligare än vanligt. Kanske går det övertala folk med det också?)

Otherworldly Whispers (3): Samuel hör röster från de döda. Ibland varnar de honom för saker som kommer att hända, ibland hör han nästan inte de säger. Större delen av tiden håller de honom vaken om natten, han har inte sovit sen han kom tillbaka första gången. -(tänker som en sorts perception, upptäcka ambushes, få reda på vad fienden gör, en adress osv)

Weakness: Samuel har helt tappat minnet om vem han varit. Ibland kan vissa saker göra intryck på honom, via flashbacks eller liknande. Det kan vara en lukt, ett ljud, ett ansikte i mängden. Ibland tänker jag att det ger honom minus, ibland tänker jag att han blir helt lamslagen.
Jag tänker också att det finns en anledning till att han vill utplåna syndikatet först och han kommer så småningom få sig en väldigt mäktig fiende.
Coolt :) Det här kan vi verkligen göra något av :)