Nekromanti Play-by-Post rekrytering: Baruch dayan emet

.113

Swashbuckler
Så nu har vi väl fyra spelare? Med godkända stories typ. Hur funkar det nu? Blir Det en ny post med allas intro I eller olika för alla eller hur funkar sånt här? Kan bli lite rörigt kan jag tänka mig

God45

#PrayersForBahakan
.113;n213440 said:
Så nu har vi väl fyra spelare? Med godkända stories typ. Hur funkar det nu? Blir Det en ny post med allas intro I eller olika för alla eller hur funkar sånt här? Kan bli lite rörigt kan jag tänka mig
Vi börjar söndag. Jag kommer skapa en ny tråd (och länka till den från den här tråden) och sedan kommer posterna börja märkta med namnen på karaktärerna som de är riktade till. Allt kommer äga rum i samma tråd.

Twitchy

Veteran
God45;n213483 said:
Speltråden är uppe. Lite innan det var planerat till och med :) :

https://www.rollspel.nu/threads/639...ågot på jobbet. Istället för att jobba dvs...

.113

Swashbuckler
.113;n213329 said:
"The first time I died there was darkness. Darkness and the rattling of chains. Then there was pain. Pain beyond anything I've ever felt before, never-ending pain. As I woke up in the alley, the cold rain splashing around me, I gasped for air and took a deep breath, like a newborn filling its lungs for the first time, all I could remember was the fading sound of trumpets. It's been the same since then."

- Samuel "the Reaper" Grimes

(ungefär sådär ser han ut, minus en service stud i pannan :p )

Samuel Grimes

Samuel Grimes minns inte längre vem han var förut. Han vet att han vill ta ut syndikatet, och de andra har han inte mycket för, så de kan gärna ryka också, men han minns inte varför. Legenden om honom har precis börjat spridas. Liemannen. Om han bestämt att du ska dö, kommer du att dö.

Eftersom Samuel faktiskt kan saktas ned så inser han att det inte är helt opraktiskt med lite följare som ser till att han når sitt mål, att utplåna alla andra gäng i staden. Och för att de inte ska få konstanta nytillskott med köttsköldar inser han att ibland måste man slå till ekonomiskt. Alla sätt är tillåtna.

Immortal (5): Samuel är rent tekniskt sett inte odödlig, han går att döda. Han har faktiskt dött flera gånger. Men han kommer tillbaka varje gång. - (Ja, odödlig helt enkelt. :p)

From Beyond (4): Samuels kropp begränsas inte längre av normala fysiska regler, utan han kan pressa sin kropp till det absolut yttersta. Ni vet när människor fullpumpade av adrenalin kan lyfta en bil från en fastklämd person, det kan Samuel göra varje dag. -(Kanske inte direkt snabbare än vanligt men åtminstone starkare och tåligare än vanligt. Kanske går det övertala folk med det också?)

Otherworldly Whispers (3): Samuel hör röster från de döda. Ibland varnar de honom för saker som kommer att hända, ibland hör han nästan inte de säger. Större delen av tiden håller de honom vaken om natten, han har inte sovit sen han kom tillbaka första gången. -(tänker som en sorts perception, upptäcka ambushes, få reda på vad fienden gör, en adress osv)

Weakness: Samuel har helt tappat minnet om vem han varit. Ibland kan vissa saker göra intryck på honom, via flashbacks eller liknande. Det kan vara en lukt, ett ljud, ett ansikte i mängden. Ibland tänker jag att det ger honom minus, ibland tänker jag att han blir helt lamslagen.
Jag tänker också att det finns en anledning till att han vill utplåna syndikatet först och han kommer så småningom få sig en väldigt mäktig fiende.

testar bara för att se om bilden kommer med i en quote