Vincent Baker är rätt bra på att hitta på begrepp för saker som redan är ganska självklara. Det finns såklart en poäng med det, för det gör det lättare att tala om saker, men ibland får folk för sig att det är mer revolutionärt än det är.Min ryggradskänsla sa om "play to find out" att "så som det alltid är då?" så jag vill mest hitta vad pbta avser med begreppet, och jag tror jag har koll nu.
Men såvitt jag vet används "play to find out" generellt som en förkortning av "Play to find out what happens".
AW säger do not preplan a story, det tycker jag är kärnan i "play to find out". Det vill säga gör ingen prepp innan första mötet. Jag preppar dock en del mellan mötena när jag speltider AW, men försöker att inte bestämt händelse förlopp, utan slänga in öppna scener. Tänk också på att moves ibland (i alla fall i AW)gör att det bara dyker upp saker, som exempelvis en vakt, utan att man för planet detMin ryggradskänsla sa om "play to find out" att "så som det alltid är då?" så jag vill mest hitta vad pbta avser med begreppet, och jag tror jag har koll nu.