Gärna. Jag tvivlar inte på det du säger; jag är bara nyfiken eftersom det var länge sedan jag läste Sorcerer.Poppe said:Med ditt "Jasså?" efterfrågar du då en utveckling av vad Sorcerer kräver för prepp?
Gärna. Jag tvivlar inte på det du säger; jag är bara nyfiken eftersom det var länge sedan jag läste Sorcerer.Poppe said:Med ditt "Jasså?" efterfrågar du då en utveckling av vad Sorcerer kräver för prepp?
Bra, där, för nu gjorde du nog den bästa tolkningen hittills - den jag inte lyckats definiera själv.Så jag drar till med en mellantolkning: spel som kräver ovanligt lite inläsning, även för att vara indiespel.
Från scratch - noll, zero, nada. =)Poppe said:Men läsning är det från noll kunskap om spelet eller läsning som uppfräschning och läsning av några procedurer inför spel
Det är awesome, spelet är definitivt värt att testa.DeBracy said:swashbucklingångest med zeppelinare
Jo, jag har också tänkt på det och det är planerat att spelas vid ett lämpligt tillfälle då vi helt enkelt är just fyra spelare som har det tråkigt tillsammans och behöver liva upp stämningen med ett lättillgängligt spel. =) ... Så MVGU är inte bortglömt inte.wilper said:Jag har för mig att Björn den Gode spelade Medan världen går under på det viset med viss framgång. Boken är ju strukturerad i den ordning man behöver informationen.
Trevliga tips. Ja Zombie Cimena har ju varit på tapeten förr och jag har läst intressanta saker om det på wilpers blogg. Och zombies är såklart alltid coolt. Hm, lär skrivas upp på "to-buy"-listan. =)DeBracy said:En av mina gamla käpphästar, Zombie Cinema, har ett regelhäfte som inte kan ta mer än 15-20 minuter att läsa. Eftersom man gör förberedelserna tillsammans (det vill säga bestämmer sig för var ens zombiefilm utspelar sig i princip) så behövs inget vara ordnat i förväg heller.
Fiasco kräver lite mer tid att läsa (1-2 timmar?), men är i grunden väldigt enkelt. Även här gör man förberedelserna tillsammans vid bordet innan man kör igång.
Det sjätte inseglet som Genesis och hans polare playstormade är också ett tunt häfte (16 sidor) och förberedelserna görs vid bordet även här. Spelet är dock gjort för exakt tre spelare och genren swashbucklingångest med zeppelinare kanske är för awesome för vissa att hantera.
Trevligt, berätta gärna vad du tycker om dem när de kommit.solvebring said:Har just beställt Urchin från Leisure Games, btw.
Recensionen i senaste Fenix fångade mig verkligen. Det verkar ju förövrigt mycket kort och lätthanterligt.
... Den som lever får se.
Ja, jo. Det är sant. Tänkte inte på den referensen. Ledsen att det blev lite missvisande titel.chryckan said:Lite off topic men jag har alltid trott att PnP stått för Pen and Paper rollspel....
Will do. Ska bli riktigt intressant att ta en titt på.unfair said:Trevligt, berätta gärna vad du tycker om dem när de kommit.solvebring said:Har just beställt Urchin från Leisure Games, btw.
Recensionen i senaste Fenix fångade mig verkligen. Det verkar ju förövrigt mycket kort och lätthanterligt.
... Den som lever får se.