Förslag
Jag är inte längre nöjd med mina gamla förslag. Jag tycker en poll ska fråga hur många independentrollspel man har spelat, hur många man tittat på, samt fråga varför man inte spelat något independentrollspel i de fall där man inte gjort det.
Mina förslag blir sålades:
<ul style="list-style-type: disc">[*]Nej, jag har inte spelat något och inte läst något heller.
[*]Nej, jag tycker det är krångligt/dyrt att skriva ut rollspelen
[*]Nej, jag har läst några, men inte hittat något som tilltalat mig/inte haft tid
[*]Nej, jag har hittat ett/ett par spel som verkat bra, men jag har inga att spela det med
[*]Nej, det har inte blivit av ännu, men jag har hittat ett/ett par som jag vill spela någon gång
[*]Ja, jag har läst några stycken och spelat ett/ett par. Hobbyn intresserar mig
[*]Ja, ett/ett par för länge sedan. Jag tilltalas inte av independentrollspel längre
[*]Ja, ett/ett par. Jag läser dock inte rollspelen och ser mig inte som en del i hobbyn
[*]Ja, flera stycken. Jag läser dock inte rollspelen och ser mig inte som en del i hobbyn
[*]Ja, jag har spelat flera stycken, och läst många fler. Hobbyn intresserar mig
[/list]
Om pollen dessutom heter "Har du spelat något indierollspel som någon utomstående har gjort?" så slipper man en del missförstånd. Vi är ju inte intresserade av hur många egenkonstruerade rollspel folk har spelat.
/Rising
öppen för förslag på hur hans lista kan ändras