POLYTOPIA SUPERLEAGUE 2024

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,408
@Boten Vimes: Okej, här är dealen. Jag är ett STORT fan av AI, och alla omkring dig HATAR AI.

Ska vi pakta mot @Xyas?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,408
En grej som är irriterande att spela mot Polaris:

Att "Next Turn" knappen blir grön är ett sätt att vara säker på att du inte kan göra mer saker den här rundan (köpa tech, flytta gubbar).

MEN om du spelar mot Polarion så vägrar knappen att bli grön så länge som du har en frusen gubbe. Spelar såklart mindre roll nu i början när det är lätt att manuellt kolla mina 8 gubbar och 4 städer, men sjukt irriterande längre fram i partiet.

Polaris OP.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,218
Location
Malmö
Mycket märkligt. Polaris kunde med ett drag flytta in i min enda stad och frysa min sista ofrusna gubbe. Det fanns ju inga vägar ur det.
Det gjorde den nog också. Men sen kom jag med trupper ovetandes om situationen och då valde polaris att flytta bort den igen, hellre än att låta mig döda den.

Så länge det finns liv finns det hopp!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,216
Jag är en glad lax med hjärtat på rätt ställe! Visst kan vi vara kompisar och hålla fred?
Vi får se hur Bergsrådet resonerar. En del hökaktiga medlemmar menar att om Aimo får en chans ska man ta den. Andra mer fridsamma tempelmunkar tänker att en allians kan tjäna bägge parter lika. En liten skara bergspräster tittar på ligatabellen och försöker spå i framtiden.

Lite blandat med andra ord. 🤔

Gemensamt tycker dock Aimo att det är skönt när andra stammar gör upp med varandra utan att Aimo ska behöva lägga sig i - förrän precis i slutet, då man gärna vinner förstapriset i ensamt majestät.
 
Top