Nekromanti Posta era buggrapporter här

Rickard

Urverk speldesign
Kan tilläggas att jag använde den kompletta svarssidan när jag skrev en egen ämnesrubrik och för de andra två svaren så använde jag snabbsvaret.

/Han som antar att detta inte händer om man endast använder den kompletta svarssidan

Gardener

Champion
Re: Felaktig tid på postning

Låter konstigt. Det står iaf nu att den skrevs ca 9h innan ditt inlägg. Kanske var nåt strul med den relativa tidsangivelsen?

Gardener

Champion

RSS måste aktiveras specifikt för varje enskilt forum som det ska finnas för och det har inte gjorts ännu. Har nu aktiverat alla öppna forum förhoppningsvis.

"My Feeds" heter "RSS-flöden" och har inte varit aktiverat tidigare. Det finns nu under "Mina Saker".

Snow

Swashbuckler

Kan ha varit jag som inte förstår AM/PM-tidsangivelser. Står det 12:30 PM så är det alltså en halvtimme efter midnatt? (jag tycker det isåfall borde stå 00:30)???

Gardener

Champion

Tja... Det borde inte stå så alls, om du själv inte valt det i dina visningsinställningar. Och det är ju onödigt om du inte förstår dem. Standardinställningen för forumet är att visa tid enligt ISO-standard, som i Sverige. Det tog många år och flera inskickade moddar, men till slut kom det med som standard! =]

Tror nog att de byter till AM först vid 1 och har alltså ingen tidsangivelse med noll.

Snow

Swashbuckler

Gardener said:
Tja... Det borde inte stå så alls, om du själv inte valt det i dina visningsinställningar. Och det är ju onödigt om du inte förstår dem. Standardinställningen för forumet är att visa tid enligt ISO-standard, som i Sverige. Det tog många år och flera inskickade moddar, men till slut kom det med som standard! =]

Tror nog att de byter till AM först vid 1 och har alltså ingen tidsangivelse med noll.
ja, sorry, det är jag som varit dubbelt klantig. Jag tyckte när jag valde att det bara fanns AM/PM varianter att välja på. Men det är ju fel givetvis. Nu önskar jag bara att det kom ett format med "Mon Jun 2008 17:00". :gremsmile:

Pilzefrau

hon/henne

Skulle gissa att om du bara börjar skriva direkt i snabbsvarsrutan så svarar den på det understa inlägget (platt visning alltså), med rubrik därefter. Vad som händer om man trycker på "snabbsvar" mitt i den platta visningen vet jag inte, men vi kan kolla. Om detta inlägg får titeln Re: Felaktig tid på postning har den tagit rubriken från fel inlägg. Annars från rätt.

Edit: Den svarade på rätt inlägg, men tog rubriken från fel. Då vet vi det: om rubriken är relevant, använd kompletta svarsrutan.

Storuggla

Champion
Inlägg och trådar i det nya D&D-forumet syns inte i Senaste Inlägg respektive Trådar här till vänster.

Storuggla, nyttjar snabbsvarslådan för att testa

Storuggla

Champion
När man ska skicka ett privatmeddelande fyller man i namnet på mottagaren. Sen trycker man på tab-tangenten för att komma till nästa fält (rubriken) och kommer till en rullgradin. Okej, en tab till? Sökfältet till höger. Ett till? Vrållådan! Und so weiter tills du kommer till adressfältet och först därefter till rubriken på meddelandet. Visst, man kan ju klicka med musen, men vore det inte enklare om ett eller två tabtryck flytttade markörer till rubriken istället för sökfunktionen?

Storuggla, nermjölad

Gardener

Champion
Tabindex är redan satt på dom rutorna, så det borde fungera. Gjorde det för mig första gången jag försökte också. Fast sen knasade det till sig.

Gardener

Champion
Re: Officiella forumbilder saknas

Jo, det kommer. Hade inte bilderna tillgängliga när jag la upp texterna, då dessa ligger på site-delen av sidan.

Flurtis

Hero
När jag loggar in indikerar det flygande brevet uppe vid "Mina Saker" länken att jag har ett oläst mail. När jag går in på mina meddelanden visar den att det tillkommit en mail i en pågående maildiskussion. (Genom att markera mappen som gul), fast när jag går in i mappen är det inget nytt mail, bara ett från igår som jag redan läst. Jag har prövat att logga ut och tömt alla cookies.

//Flurtis

Flurtis

Hero
Ockej bytte till firefox och loggade in. Vrålådan uppdaterade sig och visade nån gammal diskussion med Lycan och Ymir samtidigt som mailet ifråga bumbade upp lägnst upp så jag kunde se vilket det va. När vrållådan uppdaterade sig nästa gång åkte mailet tillbaka på sin ursprungliga plats och den aktuella vrålådan kom tillbaka??

//Flurtis, som börjar undra ifall han är pårökt.

Storuggla

Champion
Den lilla gubben som är blå

Nej, inte Arfert, utan den lila gubben bredvid ens namn som säger att man är inloggad. Den som tidigare var "confused", "angry" osv osv. Jag noterar att vi som inte hade Content innan de byttes ut numer har trasiga bildlänkar istället för en gubbe. Det är förvisso lite kul i safari, eftersom man ser användarnamn med ett frågetecken efter. Men så kul är det inte ändå.

Storuggla, raketinköp destination mars

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Den lilla gubben som är blå

Det är allt jag som tagit bort alla mood-ikoner förutom online/offline-gubbarna (som jag dessutom bytt ut mot nya bilder).

Det kanske inte var helt listigt (men, hey, när har jag varit helt listig?), eftersom Gardener tidigare tagit bort möjligheten att ändra mood.

Som vanligt sätter jag min lit till att Gardener räddar mig ur knipan med lite attack-kodning …

Gardener

Champion

Det är en bugg i systemet som gör att mood-ikonerna visas även fast det är avstängt förutsatt att användaren hade ändrat det innan det stängdes av.

Buggen är fixad i buggfix-releasen som nyss kom ut, men som jag inte hunnit uppgradera till än.

Tills vidare kan jag rensa ut allas mood, så löser det sig ändå.

För övrigt gör det ju grym skillnad med snygga ikoner istf de gräsliga som följer med som standard i systemet.

Gardener

Champion

Sådär, nu har moods stängts av för alla, så det bara är online/offline-status som visas.