Sitter och reviderar veus efter att vi testspelade lite i helgen, dock så han vi egentligen bara göra karaktärer men men fick bra feedback.
När man skapar en rollperson till veus så ska man slå fram en förmögenhet i form av ett antal föremål som ofta används i handel.
Detta är saker som i en postapokalyptisk värld är svårta att få tag på, alla behöver men egentligen inte går att nyproducerar osv.
Men jag behöver lite hjälp att komma på sådana föremål, här är vad jag har hittils:
Oanvänd patron av slumpmässig kaliber
Batteri
Vätetablett (till fordon)
Glödlampa
Vattenreningstablett
Nätverksbiljett
Fröpåse
Bränslepellets
Fin alkohol, läskedryck
Kryddpåse/burk
Tvätt/diskmedelskapslar
Parfym eller annan skönhetsartikel
Hygienartikel
Förbrukningsbar elektronikdel (ideer om exakt vad?)
Tändare/tändstickor
Uppladdningsbart batteri
Mat/vattenpiller
Medicin
Skrivarpatron
Bra att veta är att den "gamla världen" i veus var rätt högteknologisk så det kan påverka.
Alla förslag är välkomna, skulle vilka ha i alla fall 20 till.
När man skapar en rollperson till veus så ska man slå fram en förmögenhet i form av ett antal föremål som ofta används i handel.
Detta är saker som i en postapokalyptisk värld är svårta att få tag på, alla behöver men egentligen inte går att nyproducerar osv.
Men jag behöver lite hjälp att komma på sådana föremål, här är vad jag har hittils:
Oanvänd patron av slumpmässig kaliber
Batteri
Vätetablett (till fordon)
Glödlampa
Vattenreningstablett
Nätverksbiljett
Fröpåse
Bränslepellets
Fin alkohol, läskedryck
Kryddpåse/burk
Tvätt/diskmedelskapslar
Parfym eller annan skönhetsartikel
Hygienartikel
Förbrukningsbar elektronikdel (ideer om exakt vad?)
Tändare/tändstickor
Uppladdningsbart batteri
Mat/vattenpiller
Medicin
Skrivarpatron
Bra att veta är att den "gamla världen" i veus var rätt högteknologisk så det kan påverka.
Alla förslag är välkomna, skulle vilka ha i alla fall 20 till.