Rising
Vila i frid
Pom pom pom, jag vet inte om du läst mitt svar, men min grundregel är ändå: Uppmuntra det du vill se.Det jag irriterar mig är att stridsfärdigheterna höjs på bekostnad av de som gör karaktären intressant
Min guldregel när det gäller spelproduktion är:
"Det roligaste sättet att spela på, skall också vara det framgångsrikaste".
Om du ökar utmaningen för hela gruppen när en enda spelare ökar sin stridsförmåga, då uppmuntrar du också alla andra att öka sina stridsförmågor istället för det som, du säger; "gör karaktären intressant".
Om du nu tycker att andra saker bör vara av intresse, öka då fokusen och utmaningen på det istället. Alltså; låt det vara roligt att spela med, vad du tycker, är intressanta rollpersoner.
Ökar du svårighetsgraden på det du tycker är ointressant, då ökar du ju bara anledningarna för spelarna att satsa ännu hårdare på just detta.