Nekromanti PR till Drakar

Johan K

Gammal & dryg
Tja..

Vi kommer nog att klara det, men det kommer nog att bli svårare eftersom de har ett såpass stort nätverk p.g.a alla lokaföreningar som är knutna till sverok.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

tdh

Swordsman
Gränser och lagvrångeri

Har noll koll på biblioteksvärlden (läsa böcker kan jag dock!) så nu blir jag nyfiken...

Är det säkert att rollspel går in under "böcker" i det här fallet då? Påverkar det på något sätt att det handlar om ett sällskapsspel?

För övrigt, vad gäller för tidskrifter och var går gränsen mellan ett magasin och en tunn bok? En tidning som kommer ut sporadiskt, utan egentligt mål att producera X antal nummer/år, alternativt gör "provnummer" utan egentligt mål att göra flera? Med andra ord, de som knappast kan stämplas som periodisk skrift (vilket de säkert gör ändå, men...)?

Någon som kunde reda ut det där? Ja, jag är trött.

Vem vet vad gårdagen bar med sig för i morgon?

Hasse

Hero
Re: DoD6 på biblioteken?

"Det är nog till en viss del vi själva som mest vet om Allan Rubin mfl-den breda allmänheten bryr sig mest inte så mycket om Rubin mfl. "

Tror det ligger mycket i det, jag höll upp med rollspel under större delen av 90-talet och ska viligt erkänna att jag totalt misssat den rollspelsdebatt som härjat Vilka "Piff och Puff" är har jag inte fått reda på förrän nyligen när jag surfade runt på olika rollspelsidor.
Det finns jämt olika företeelser i samhället som olika "moraltanter" förfasar sig över sedan går det några år och det kommer ett nytt fenomen att förfasa sig över medans det gamla i tysthet har accepterats av samhället då det visade sig att samhället inte alls förföll så som moraltanterna förespråkade.
Då det gått någr år nu sedan rollspeldebatten så tror jag att det faktiskt kan var tid för en lite större PR satsning från Riotmionds för DoD6. Jag tror dock de vinner mest om de får ut DoD6 till de större butik- och leksakskedjorna tillsammans med en reklamkampanj. Funderar vidare om inte denna satsning lämpar sig bäst till senhöst/vintern inför julhandeln. Dels för att Riotminds då hunnit få ut lite mer produkter till DoD6 som t.ex. monsterbok och äventyr som de ny rollspelarna kan spela på engång då det inte är det lättaste att själv göra egna äventyr utan att ha spelat rollspel tidigare.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Rosen

Myrmidon

<I>jag höll upp med rollspel under större delen av 90-talet och ska viligt erkänna att jag totalt misssat den rollspelsdebatt som härjat</I>

Du brukar inte läsa Expressens löpsedlar, va? (-:

Allan Rubin gjorde fö ett uppdykande i Metro i vintras, men då skrev han om knarkhandeln i svenska fängelser, och det måste han väl få...

--
Åke

Hasse

Hero

"Du brukar inte läsa Expressens löpsedlar, va? (-:"

Slutade köpa kvällstidningar i och med deras bevakning av Estonikatastrofen. Har väl antagligen läst någon sådan löpsedel men inte lagt den på minnet då jag avfärdat den som dumheter. ;-)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

SoC

Veteran

jag tror att man borde göra lite reklam på bio för jag kommer ihåg någon gång sätt den där coola reklamen och sen bara måste ha eller test för att stilla min hunger. Men att få DoD utt till lite störe affärer som Åhlens BR t.ex.

SoC

kraften kanske vinner i inre styrka men ingen överlever ett två hands svärd i huvudet hehehe.

Staffan

Myrmidon

Sitter inte Piff och/eller Puff med i Åhléns "etiska råd" för vad de köper in? I så fall är det rätt liten chans att Drakar hamnar på hyllorna där...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Nightowl

Champion
Hur man skall skriva inlägg (OT)

Finns det mycket att säga, måste man skriva långt. Folk som inte orkar läsa "långa" inlägg missar mycken viktig info. Det är något de borde träna sig i, liksom att skriva riktig svenska - text utan stora bokstäver är t.ex. otroligt trälig att ta sig igenom oavsett längd. På en chat funkar det, men jag hatar det på ett debattforum. Och ja, detta är en personlig pik riktad till SoC, men i all vänlighet - precis som jag utgår från att han inte skrev för att jävlas med mig.

Däremot borde jag noggrant läst tråden så jag inte upprepade vad andra redan sagt; så kunde jag ha skrivit kortare eftersom jag haft mindre att säga. Jag borde, just eftersom jag måste göra ett långt och substantiellt inlägg skrivit det i Word först så jag inte svamlade så mycket.

Korta ned texten för att vissa inte "orkar" läsa en sida har jag inga som helst intentioner att göra. Tänka mig för så jag inte skriver svammel jag inte behöver borde jag däremot göra. Tack för kommentaren.

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Sodivra

Champion
Reee

Jag tyckte dock att det var ett riktigt spännande inlägg,
och märkte inte hur eftermiddagen blev till kväll blev till morgon när jag läste det...

Näh, lite överdrift var det där.. /images/icons/smile.gif

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif

Nightowl

Champion
Surpuppan Nightowl...

Suck. OK, jag lät som en gammal gnällfarbror i mitt svar till SoC; man skall aldrig kritisera någons skrivsätt på 'Nätet, eftersom det kan finnas hundra och en skäl, från dyslexi till utmattning, till varför man skriver kralligt.

Ber därför SoC och resten av forat om ursäkt. Skall försöka kontrollera mina svensklärarreflexer (skador från helvetet i högstadiet, ungefär som Vietnam fast utan djungel) i fortsättningen...

Nightowl, tlött

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Rickard

Urverk speldesign
Re: Långa texter är för det mesta intressanta [ot]

Håller med. När det är långa texter så vet oftast personen i fråga vad denne talar om. <B>Nightowl</B>s text var lång men intressant och indelad i stycken vilket gör en text oändligt mkt lättare att läsa.

/[color:green]Han</font color=green> som också vill vara bibliotekarie /images/icons/wink.gif