Re: Ytterst inskränkt inlägg!
Jag tänker nog chansa på Reinventing iaf även om jag bor i Stockholmstrakten, i en håla som heter Enköping, 1 timmes färd väst-nordväst från hufvudstaden.
Ja, jag måste ha några att skicka till först, förlagsvis seriebutiker om det är serier och rollspelsdito om det är ett rollspel. Eller väl utvalda kompisar om jag känner att jag vill ha bara positiv respons
Om jag gör det på dator...Serier gör jag för hand, med blyerts och tusch, rollspel skriver jag för hand, renskriver med en dator, skriver ut och sedan illustrerar jag för hand. Det löser layoutproblemen om jag istället för scannar in bilder och infogar dem i texten så lämnar jag tomma områden och får artiklarna avslutade på ett snyggt sätt, utan gap innan nytt kapitel osv. Så krångligheten varierar med medium. Kanske var dumt att dra in serier i det hela. Men med de internetprogram jag använder så uppdateras inte sidan automatiskt så fort jag laddat upp något till min hemsida utan då ska jag åtminstone skriva en ny htmltag och i värsta fall flytta den till en annan folder och ta bort något tidigare alster och dess länk om mitt designerade utrymme börjar ta slut. Använder man sin egen dator som server är väl risken för sviktande webplats mindre men då måste man antingen ha fast lina eller personer som vill ladda hem ens alster när man själv är uppe.
Eftersom jag flyr från alla serier på Internet har jag givetvis inte sett damien5s verk. Och tänker inte kolla upp den heller
Ett tag där trodde jag du förolämpade glesbygdsborna men det ordnande ju upp sig rätt snyggt. Men det var väl så jag skrev att inet är till för info om serier inte att ha serierna på.
Jag har två monitorer, en 15 tum och en 32 tum beroende på maskin. Jag kan nog fixa en 14 tums också om jag vill ha surroundbild och inte bara stereo.
Ja det är dyrare för mig att skriva ut än att köpa. Här i Enköping vet butiker att ta betalt för sig. Speciellt de som säljer bläckpatroner. Grumble, grumble.
Notepad? Men du absolut vägrar att trycka själv. Nåja, jag är inte den som backar för en kompromiss. Ett rollspel som jag själv hjälper till med ska finnas både på el internet och som papper. Jag funderar på om man skulle kunna projicera det på månen också, och skicka iväg det som radivågor. Man vill ju inte missa sin publik. Och intalat på cd, md, kasett och en brailleversion. Och olika språk...
Att både publicera digital och på papper är det ultimata men det jag upplevt här är att de som publicerat sitt på internet sedan ger blanka fan i det analoga mediet och det är det jag motsätter mig mer än något annat.
Heh, jag vet inte varför men din sista dialog där får mig att tänka på Gamma World. För de som inte förstår vad jag menar kommer här en svensk version: Din sista dialog får mig att tänka på gamla Mutant.
Daniel "Warduke" Schenström