Jag har sätt de första 5 avsnitten av s02, och än så länge så tycker jag den är minst lika bra som s01, om inte bättre... för nu har de ju börjat faktiskt följa serietidningens story.
Säsong 1 var ju en, vad ska man kalla det... mjukstart? En mjukstart för alla de som inte har läst preacher? För att folk skulle liksom sakta gungas in i att acceptera att helt otroliga och konstiga grejer händer Preacher världen, mer så än tydligen vad majoriteten utav andra serier på marknaden har. Så långt som jag vet så var det som hände i s01 helt och hållet nytt material också, har jag för mig att Seth Rogen har sagt i intervjuer (jupp... den Seth Rogen är en av dem som ligger bakom serien)... skapat just för att få någon typ av origin story på det hela... och som kanske en "lugnet före stormen" grej för den "vanlige" tv-tittaren. XD
Jag var nästan på väg att börja läsa Preacher för en 14-15 år eller så sen, jag tror att jag köpte och läste 2 kanske 3 av dem. Men det var i hela vevan med när jag sakta men säkert tvingades till att sluta prenumerera på mina serietidningar (hade inte råd längre)... tror samtliga 5-6 av dem försvann under loppet utav kanske 2 år, så det blev aldrig av att jag läste mer än så utav Preacher.