Nekromanti Prestige på forumet?

Krille

Super Moderator
Re: Oerfarenhetens fälla(OT)

• Du ser? Du är uppenbarligen inte tillräckligt erfaren för att bryta dig ur dina egna bojor!
  • Det finns ingen idé som är så dålig att den inte är värd att stjälas bra.

Dr_Graevling

Veteran
Ahem... jo...

Som sagt, jag är fruktansvärt usel på att hålla mig vid liv i forum och andra communities. Vet inte riktigt varför, men jag har en tendens att långsamt försvinna in i bakgrunden mer och mer och sedan inte synas mer...

Däremot är jag fortfarande givetvis väldigt intresserad av att möta allt kul folk som jag träffade på DanCon. Så även om ni inte kommer höra särskilt mycket från mig här på forumet förutom några få enstaka inlägg, såsom detta, så kan ni räkna med att det kommer en grävling nästa gång det hålls en IRL-tillställning i stil med DanCon i Stockholmstrakten.

Och en sak, Bearnie... när man säger "på'na" betyder det snarare "på henne" och vad jag vet så är jag inte av kvinnligt kön. Nästa gång du tänker använda dig av liknande förenklingar, gör det rätt... "på'n" skulle ha varit mycket bättre i den här situationen. (Jag vet att jag borde sluta jävlas med folk om hur de skriver, men jag kan bara inte låta bli.) >;]

anth

Vetefan
Re: efter sista försöket (OT)

Jag har blivit kallad "ung" & "idealistisk".
Jag antar att du varken anser dig vara ung eller idealist.
Men ändå drömmer du om ett samhälle utan bilavgaser?

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Oerfarenhetens fälla

Instämmer helt. När jag kom till forumet hade jag aldrig kunnat få sådana idéer jag får idag, och regelmekanismer ska vi inte ens tala om. Visst, nybörjare kan få in en lyckträff och hitta en ny och genial lösning på ett gammalt problem, men det är inte särskilt troligt.

Tittar man i rollspelsmakarforumets historia så upptäcker man att frågor som "vilka grundegenskaper behövs" ställs av nybörjare, men frågor som "behövs grundegenskaper" ställs av de mer erfarna rävarna. Samma sak gäller spelvärldarna: nybörjarna vill göra "ett fantasyspel i stil med Ereb Altor (fast utan ankor)", medan de erfarna rävarna pratar om zeppelinare mot skymningshimmeln över en ofantligt stor stad.
Det här tyckte jag var otroligt roligt. Å ena sidan är det väl ingen som propagerar mer för zeppelinare än jag gör, men å andra sidan skrev jag ett inlägg benämnt just Grundegenskaper - vilka behövs? för inte så länge sedan. Så var placerar det mig? :gremwink: (I och för sig var jag ju klart medveten om att grundegenskaper inte är någon nödvändighet när jag skrev den tråden, för jag har haft Västmark som favoritspel i flera år, och jag ville ju främst jämföra grundegenskapernas ställning i olika spel. Men det kändes som ett kul sammanträffande...)

Jag har lyckats fuska och åka snålskjuts på andra forumiters kompetens ganska mycket. Jag hänvisar till Castle Falkenstein titt som tätt utan att någonsin ens ha bläddrat i spelet (men det ska det bli ändring på, för det är nog nästa spel jag köper), och tankar om spelledande och rollpersoners motivation har jag mestadels fått från forumet. Det går att klara sig långt genom att fejka. :gremsmile:

/Dimfrost

Eksem

Champion
Såå OT

"Jag hänvisar till Castle Falkenstein titt som tätt utan att någonsin ens ha bläddrat i spelet (men det ska det bli ändring på, för det är nog nästa spel jag köper), "

När du gör det, kan du berätta VAR du köpte det i så fall? Jag har också blivit sugen men aldrig någonsin sett det, utom GURPS-varianten, och den vill jag ju inte ha.

Storuggla

Champion
Re: Såå OT

"När du gör det, kan du berätta VAR du köpte det i så fall? Jag har också blivit sugen men aldrig någonsin sett det, utom GURPS-varianten, och den vill jag ju inte ha."

Jag har ett ex av den gamla utgåvan, hardcover. Du och Feliath kan ju ha värsta budgivningskriget om det, Södertälje versus Uppsala. Battle of the kranskommuner ^_-

Storuggla, petar på Josefin

Dimfrost

Special Circumstances

Jag såg att www.collectorspoint.se hade CF inne. Nu har de säkert bara ett exemplar och så snor du det mitt framför ögonen på mig, men jag är så snäll att jag talar om det ändå. :gremcrazy:

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances

Jag hade också viljat slåss om ugglans exemplar, egentligen, men jag kände att Feliath liksom hade förstatjing på det. Det var väl ändå ett halvår sedan han började försöka köpa det, eller något. :gremsmile:

/Dimfrost, skriver meningsfulla inlägg idag

Feliath

Swashbuckler
Garh! Så...så...beundransvärt bakslugt! O_O [OT]

Du och Feliath kan ju ha värsta budgivningskriget om det
Så fruktat lömskt! Jag är djupt och motvilligt imponerad! ...och med på det. Jag behöver ett ex som Dracula behöver Grevé :gremcrazy:
Jamenar, kolla bara! Jag behöver det så mycket att jag svarar fast jag tekniskt sett inte kan!

/Feliath - seriously, I'm in

Storuggla

Champion
Oroa sig inte, Kubbkarl

Ingen anledning till oro. Du har förstatjing på mitt Caste Falkenstein om du vill köpa det. Oavsett vilket kommer det med nästa gång det ska jazzas.

Storuggla, nummersame