Finns det någon av rollspelsmakarna, och övriga, som har en föreställning om hur resor snabbare än ljuset skulle kunna gå till?
I det gamla Traveller tar en sådan rymdresa nästan alltid en vecka, utan att man har bra förklaring till varför det tar just en vecka.
I andra publicerade regler och i SF-litteraturen finns det andra principer. Det kunde vara kul att läsa inlägg om hur det är tänkt att till i Era egna spel.
Kanske skiljer man på skenbar och reell rörelse? Kanske föreställer man sig en abstrakt vågfunktion som man använder för att manipulera den mest sannolika positionen etc? Vad är hyperrymd? Vad är den filosofiska implikationen av detta på den framtida kulturen? Finns det alternativa metoder?
I det gamla Traveller tar en sådan rymdresa nästan alltid en vecka, utan att man har bra förklaring till varför det tar just en vecka.
I andra publicerade regler och i SF-litteraturen finns det andra principer. Det kunde vara kul att läsa inlägg om hur det är tänkt att till i Era egna spel.
Kanske skiljer man på skenbar och reell rörelse? Kanske föreställer man sig en abstrakt vågfunktion som man använder för att manipulera den mest sannolika positionen etc? Vad är hyperrymd? Vad är den filosofiska implikationen av detta på den framtida kulturen? Finns det alternativa metoder?