Vilket irriterande skitinlägg.slanfan said:Jag ser inte någon brist på demokrati. Att folk inte gör som du vill kallas för något annat.
Haka på någong gång, jag tror på "show, don't tell"Sapient said:Men jag undrar lite vad det är för folk du spelar med.
Om du redan försökt prata förstånd med personerna ifråga är svaret självklart: Du ska fraktionera! Som flera andra sagt, snacka med de tre andra spelarna som är missnöjda, styr upp spel med dem. Och/eller hitta andra som vill vara med.Recca said:Vad ska jag göra?
Hmm, efter Reccas insäljande beskrivning?Elmrig said:Haka på någong gång, jag tror på "show, don't tell"Sapient said:Men jag undrar lite vad det är för folk du spelar med.
GM#2 som vi spelar hemma hos har bra whiskey som brukar smuttas på udner speltillfällenaSapient said:Hmm, efter Reccas insäljande beskrivning?Elmrig said:Haka på någong gång, jag tror på "show, don't tell"Sapient said:Men jag undrar lite vad det är för folk du spelar med.
Det gör mig förvånansvärt lessen att höra att ett av mina favoritspel (eller genrer, kanske är ett bättre ord. Institutioner?) uppfattas som så outhärdligt =(Recca said:Tänkte bara nämna det så här i förbifarten... Så jag missar dessvärre det rafflande slutet på Mutant-kampanjen.
När min lillebror var SL (och han är väldigt bra SL) så var det skitkul att spela Mutant. Men reglerna var ju lite annorlunda och så var det bra story och vi fick göra vad vi ville för att lösa problemet. Sånt är roligt. Ändå var äventyret om man maler ner det väldigt simpelt. En galen superrobot höll på att skjuta sönder ett enormt bostadshus och vi skulle rädda nån farbror som hade hjälpt mig överleva i staden trots att jag var djurmutant (Reptil!!!) för att han bodde där. Så vi smög runt bland våningar som var helt demolerade av robotens bestyckning i hopp om att slippa slitas i småbitar av strökulor samt hinna till farbrorn innan han dog i tumultet. Lite skillnad på att typ gå längs en sträcka och döda det man stöter på tills man antingen dör själv eller man klarar äventyret.Rymdhamster said:Det gör mig förvånansvärt lessen att höra att ett av mina favoritspel (eller genrer, kanske är ett bättre ord. Institutioner?) uppfattas som så outhärdligt =(Recca said:Tänkte bara nämna det så här i förbifarten... Så jag missar dessvärre det rafflande slutet på Mutant-kampanjen.
Men, en dålig SL kan förstöra det roligaste spelet och det bästa äventyret...
Rymdhamster said:Det gör mig förvånansvärt lessen att höra att ett av mina favoritspel (eller genrer, kanske är ett bättre ord. Institutioner?) uppfattas som så outhärdligt =(Recca said:Tänkte bara nämna det så här i förbifarten... Så jag missar dessvärre det rafflande slutet på Mutant-kampanjen.
Alltså i grunden är ju systemet helt okay. Vanlig brp typ. D20. Det funkar bra. Det är meckigt och skitigt.Elmrig said:Rymdhamster said:Det gör mig förvånansvärt lessen att höra att ett av mina favoritspel (eller genrer, kanske är ett bättre ord. Institutioner?) uppfattas som så outhärdligt =(Recca said:Tänkte bara nämna det så här i förbifarten... Så jag missar dessvärre det rafflande slutet på Mutant-kampanjen.
...och ett dåligt system kan krossa även en bra SL. IMO är de gamla DoD/Mutant-varianterna bara trasigt dåliga. I någon mån ursäktas de av att tanken att system bör skrivas för att passa sina spel inte var särskilt utvecklad men det gör dem inte bättre. Urk.
Bara om denna "bra SL" tycker det verkar vara ett "bra" beslut att använda ett regelsystem som alla lider av.Elmrig said:Rymdhamster said:Det gör mig förvånansvärt lessen att höra att ett av mina favoritspel (eller genrer, kanske är ett bättre ord. Institutioner?) uppfattas som så outhärdligt =(Recca said:Tänkte bara nämna det så här i förbifarten... Så jag missar dessvärre det rafflande slutet på Mutant-kampanjen.
...och ett dåligt system kan krossa även en bra SL. IMO är de gamla DoD/Mutant-varianterna bara trasigt dåliga. I någon mån ursäktas de av att tanken att system bör skrivas för att passa sina spel inte var särskilt utvecklad men det gör dem inte bättre. Urk.