Nekromanti Problem med PM via mail

anth

Vetefan
Har problem med inställningen "bli meddelad via e-post när man får ett privat meddelande" och gmail.
Någon annan som har problem med denna kombo?

anth

Vetefan
弾幕 said:
Vad är problemet?
Problemet är att man inte får PM som mail om man har gmail.
Eftersom gmail är ganska vanligt tänkte jag se om fler hade samma problem.

Och ja, jag är medveten om att felet antagligen är hos gmail.
Problemet upptäcktes nu på morgonen så jag har inte hunnit med att kolla inställningar i gmail - jag hade hoppats på att någon annan haft problemet och löst det så jag fick en färdig lösning istället för att jag ska rota själv. :gremsmile:

Übereil

Swashbuckler
Har du kollat dina spam-mails för att se om PM-mailen dyker upp där?

Übereil

solvebring

Superhero
anth said:
弾幕 said:
Vad är problemet?
Problemet är att man inte får PM som mail om man har gmail.
Eftersom gmail är ganska vanligt tänkte jag se om fler hade samma problem.

Och ja, jag är medveten om att felet antagligen är hos gmail.
Problemet upptäcktes nu på morgonen så jag har inte hunnit med att kolla inställningar i gmail - jag hade hoppats på att någon annan haft problemet och löst det så jag fick en färdig lösning istället för att jag ska rota själv. :gremsmile:
Annars funkar allt annat? ... Du får mail ang trådar osv?

Du har testat att lägga till redaktion [at] rollspel [dot] nu så att vi går förbi filtren och så?

anth

Vetefan
solvebring said:

Du har testat att lägga till redaktion [at] rollspel [dot] nu så att vi går förbi filtren och så?
Det nya för idag var gmail.
Det fixades snabbast genom att ändra tillbaks till en icke-gmailadress - men jag misstänker att gmail blockar allt från rollspel.nu.

Och lösningen är antagligen så enkel som att ändra inställningarna i gmail, men jag har inte haft tid ännu.

solvebring

Superhero
anth said:
solvebring said:

Det nya för idag var gmail.
Det fixades snabbast genom att ändra tillbaks till en icke-gmailadress - men jag misstänker att gmail blockar allt från rollspel.nu.

Och lösningen är antagligen så enkel som att ändra inställningarna i gmail, men jag har inte haft tid ännu.
Schumt.
Många har Gmail och ingen brukar klaga.
Men ja, det är antagligen en inställningsfråga. Du måste antagligen whitelista Rollspel.nu.

Testat att lägga till oss som kontakt?

Gör det!

Gå sedan in i inställningarna och se till att ta bort oss från spamflödet i filtreringen. Hur man gör det (finns hjälp för flera plattformar här!). Whitelista inte den specifika redaktionsmailen utan själva [@rollspel.nu] så innefattar det allt från oss.